10 Reacties

2 jaar geleden

Ze zeggen zo rond 2j, ik ga ons zoontje meenemen bij mijn jaarlijks onderzoek

2 jaar geleden

Hoi, je kunt je kind al naar de tandarts meenemen zodra je kind tanden heeft. Er is geen moeten maar er wordt geadviseerd om het met 2 jaar te doen. Introduceren. Ik heb dat met mijn 2 oudste kinderen gedaan. Vanaf 2.5 jaar mee naar mijn tandarts. Bij mn jongste zag ik vlekjes op de tanden en ben toen al met 9 maanden vh eerst naar de kindertandarts geweest (er bleek niks bijzonders te zijn gelukkig) Er zijn dus tandartsen voor kinderen.

2 jaar geleden

Vroeger had je tandartsen van de gemeente voor kinderen. Zijn die er nog steeds?

2 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Vroeger had je tandartsen van de gemeente voor kinderen. Zijn die er nog st ...
Google het even. Jeugdtandzorg en dan de naam van je gemeente

2 jaar geleden

Onze tandarts adviseerde om hem direct bij de 1e tand mee te nemen, gewoon tijdens mijn eigen controle (betaal niks voor hem). Hij kijkt dan heel even snel en meer niet, laatste keer ook even met het ijzeren spiegeltje gekeken. De tandarts doet dit omdat ze dan al een beetje bekend zijn met de tandarts en er minder snel bang voor worden. ☺️

2 jaar geleden

Je kan je kindje meenemen naar je eigen controles zodat ze kunnen wennen.

2 jaar geleden

Lukt het jullie om zijn/haar tandjes te poetsen? Mijn dochter doet niet lang haar mondje open..

2 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Lukt het jullie om zijn/haar tandjes te poetsen? Mijn dochter doet niet lan ...
Wij doen het vaak samen.. en vaak ook keihard kietelen en grapjes maken. En ondertussen tijdens het lachen snel tanden poetsen 😃

2 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Lukt het jullie om zijn/haar tandjes te poetsen? Mijn dochter doet niet lan ...
Niet altijd. Smorgens mag ze het zelf doen, maar savonds voor het slapen doen wij het. Meestal zing ik een liedje of doen we dieren na, afleiden helpt meestal wel. Als ze dan zegt: zelf doen, dan zeg ik dat dat morgenochtend weer mag.

2 jaar geleden

Wij poetsen overigens electrisch bij hem sinds 1.5 maand.