12 Reacties

4 jaar geleden

Ik liet het avondeten om 16.00 geven zodat hij om 19.00 de laatste fles had

4 jaar geleden

Ik draai dan soms fles en avondeten om. Dat werkt voor mijn zoontje gelukkig

4 jaar geleden

Hier hetzelfde om 16uur eten op de opvang laatste fles om 19 a 19.30

4 jaar geleden

Wij brengen hem dan nog wel eens een uurtje naar bed. Tussen 5 en 6. Of geven eerst de fles. Daar wordt hij dan weer rustig maar wakker van. Daarna gaat het eten wel goed.

4 jaar geleden

Ik werk heel onregelmatig, dus bij ons is het bijna onmogelijk om alles op schema te doen. Ik vind het belangrijk om de eerste en laatate fles altijd op een vast tijdstip te doen, de rest van de flesjes hebben een marge van een uur en ze eet op de tijden dat wij zelf ook eten. Ze eet dan met de pot mee, wij passen ons eten aan op haar behoeften wat dat betreft. Ze is dit gewend, dus ze doet het er heel goed mee. Als het echt een keer in de knoei loopt dan slaat ze wel eens eten over, of krijgt ze wat extra fruit op dat moment. Dat gebeurt hier gelukkig niet zo vaak. Ik vind het wel belangrijk dat ze elke avond om dezelfde tijd naar bed gaat en elke ochtend om dezelfde tijd opstaat.

4 jaar geleden

Wij vragen aan de opvang ook 2 dutjes. Als ze voor 15.30 klaar is met het 2e slaapje dan haalt ze het niet tot 19.00 fles + bed. Wij geven groente mee aan de opvang en die krijgt ze rond 16.30-17.00

4 jaar geleden

Goeie! Ik ga morgen eens bij de opvang vragen hoe ze dat doen met de groentehap en of wij die kunnen meegeven :) zou een hele hoop schelen

4 jaar geleden

Mijn kleine gaat onregelmatig naar de opvang omdat ik onregelmatig werk. Ik heb hun ons schema wel gedeeld maar er is 1 vuistregel: na 16:00 uur niet meer slapen. Veder moeten ze maar zien aan tijden en slaapjes en wat lukt... Hij slaapt thuis 1 uur s ochtends en 2 uur s middags. Maar daar veel korter dus ook vroeger wakker. Als hij daardoor een hele lange middag heeft is dat maar zo. proberen te rekken en eerder naar bed. Ik laat hem nooit meer slapen na 16 uur omdat hij dan s avonds helemaal van het padje is... Dus dan maar eerder naar bed. 😋

4 jaar geleden

Bij ons geven ze daar de warme maaltijd (moeten we wel zelf meenemen). Bij thuiskomst alleen nog een fles, en dan naar bed. Zo ontzettend ideaal!!

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Bij ons geven ze daar de warme maaltijd (moeten we wel zelf meenemen). Bij ...
En bij eerder wakker zijn smiddags, gaat hij gewoon savonds eerder op bed!

4 jaar geleden

Ons zoontje krijgt zijn groentehap smiddags op de opvang. Als ik vrij ben haha ik hem op om 17 uur. Dan geef ik hem een boterham als hij thuis komt. En dan om 18.15 uur een fles. En dan 19 uur ligt hij in bed.

4 jaar geleden

Dank voor de reacties! Opvang gaat de groentehap geven :)