6 Reacties

4 jaar geleden

De tip die ik van mijn verloskundige kreeg; galiameloen, gedroogde vijgen/abrikozen/dadels. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Vroeg beginnen met eten

4 jaar geleden

Onze vk zei Sultana's

4 jaar geleden

Knijpfruit..? Ik heb echt sowieso geen hap door mijn keel gekregen vanaf moment van vliezen breken, maar knijp fruit werd bij VK als tip gegeven

4 jaar geleden

Misschien lees ik je vraag verkeerd. Maar volgens mij wil je ook weten wat je in de dagen voorafgaand aan de bevalling wilt eten? Wat de andere al terecht opmerken heb je tijdens je bevalling weinig trek. Maar met de 3 bevallingen die je al hebt gehad weet je dat waarschijnlijk ook wel ;) Ik las dat voedsel 24-72uur in je lichaam blijft zitten. Tijdens een bevalling/ persen kan dus dat er ontlasting uitkomt van wat je 3 dagen eerder gegeten hebt. Ik ben zelf geen arts of voedingsdeskundige maar persoonlijk zou ik dan in de dagen voorafgaand meer fruit eten en zwaar voedsel (langzame koolhydraten zoals pasta/brood) met normaal/gematigd. Ik zou het niet vermijden want je wilt ook gewoon fit zijn natuurlijk. Maar net een opscheplepel meer groenten ipv een extra aardappel kan geen kwaad. Dit zou ik doen met mijn boerenverstand ;) Verder snap ik dat een kleur- en geurrijke bevalling niet super relaxed is maar wat mij betreft boeit het echt niet hoor. Je bent een kind op de wereld aan het zetten. Iedereen heeft wel eens mindere dingen.. bij mij was het een paar dagen v贸贸r mijn bevalling dat ik geen controle meer had over mijn ontlasting en iets verloren had op de trap. Het was de grote van een dropmuntje en toen mijn man later naar beneden kwam dacht hij ook dat het een dropmuntje was. Gelukkig was ik er zelf ook bij en hebben we er echt keihard om moeten lachen. Nu ik dit schrijf, stromen de tranen weer over mijn wangen. Wens je een hele fijne bevalling toe!!

4 jaar geleden

Snap niet dat je je hier druk om maakt. Die mensen in het ziekenhuis hebben alles al wel eens gezien hoor. Ik kreeg een ruggenprik en uiteindelijk een keizersnede, ik weet niet wat ik heb laten gaan en heel eerlijk, hun pakkie an, was blij dat mijn zoon ademde en dat ik na de verkoever naar hem toe kon om hem in mijn armen te sluiten. Of ik bruin geel of groen heb gepoept, geplast heb maakt me niet uit. Heb zelfs de pot ondergekotst ivm migraine aanval en ik kon met mijn extreme buik de wc niet zo snel goed boven hangen. Verpleegster stelde me gerust en heeft het allemaal opgeruimd, ik heb me niet geschaamd want ik deed het niet omdat ik het leuk vond.