57 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Zijn er ook nog tips over de verzorging van jezelf "down under"? Ik hoorde ...
Bij mijn eerste bevalling heb ik het elke keer gespoeld met koud/lauw water en dat gewoon uit een 1,5 liter fles van water, ik mocht het toen met wc papier “droog deppen” niet vegen en als laatste tip wat heel goed geholpen had is kraamverband in de vriezer leggen en die dan regelmatig gebruiken, ik was vrij snel van alle ongemakken af gelukkig

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Zijn er ook nog tips over de verzorging van jezelf "down under"? Ik hoorde ...
Je mag ook elke 6 uur 2x paracetamol. Afspoelen met water en droogdeppen met wc papier. Maandverband nat maken, in plastic zakje doen en dan invriezen. Zakje en al in washandje stoppen en in je onderbroek. Dit had ik in het ziekenhuis.

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Zijn er ook nog tips over de verzorging van jezelf "down under"? Ik hoorde ...
Tijdens het plassen laat ik het gewoon gaan. Vervolgens spoel ik nog zittend op de wc met een maatbeker schoon. Dan dep ik met wc papier het droog. Vervolgens doe ik weer nieuwe verband in. Elk toilet bezoek doe ik nieuw verband in. +ik douche elke dag min 1x zodat het lekker goed schoon spoelt. In had 7 hechtingen, nu nog maar 4 na 4 dagen en heb alleen de eerste 2 toiletbezoeken last gehad van brandend gevoel. Daarnaast kreeg ik van de vk een tip, gebruik arnica druppels. Dat schijnt voor genezing goed te werken!!

4 jaar geleden

Mijn kraamhulp kwam met de tip van vochtig toiletpapier, lekker verfrissend en hygiënisch! 🙂

4 jaar geleden

Ik heb een knip gehad bij de bevalling. Nu begint het na 4-5 dagen pijnlijker te worden. Bij de controles is alles gewoon mooi en rustig. Iemand dit ook gehad? Zitten is al helemaal een verschrikking. Koelen werkt niet heel erg en spoelen doe ik ook. Ik vind het wel vervelend dat het erger word want ik kan niet echt voor mijn meisje zorgen, als er iets is kan ik niet snel opstaan en na haar toe etc. Ik vraag me af wanneer het beter word

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ik heb een knip gehad bij de bevalling. Nu begint het na 4-5 dagen pijnlijk ...
Bij mij was het toen idd op z’n ergst, na een weekje begin het minder te worden. Gaan zitten is nog wel gevoelig maar niet meer verschieten van de pijn. Tip: arnica druppels van Dr. Vogel voor het herstel.

4 jaar geleden

Reactie op nissy

Bij mij was het toen idd op z’n ergst, na een weekje begin het minder te wo ...
Ja die heb ik ook in tablet vorm! Ik kan nu zelfs bijna niet meer lopen pff

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ik heb een knip gehad bij de bevalling. Nu begint het na 4-5 dagen pijnlijk ...
Bij mij was het rond dag 5 - 6 het pijnlijkste. Ik heb elke 4 uur paracetamol genomen. Na het spoelen zonder ondergoed op bed rusten. Koelen, heel veel water drinken en soms gewoon even heel hard huilen. Mijn kraamverzorgster gaf aan dat die pijn komt doordat je huid nu dicht is. De lagen die daar onder gehecht zijn gaan daarna genezen en kunnen opzwellen, wat dan geen ruimte heeft. Bij mij nam na een week de pijn ineens heel snel af.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ik heb een knip gehad bij de bevalling. Nu begint het na 4-5 dagen pijnlijk ...
Ja hier hetzelfde, bij mij hebben ze een paar knoopjes van de hechting los gemaakt. Dit scheelde enorm!!

4 jaar geleden

Ik kreeg de tip om een paar eetlepels jam of appelstroop in een boterhamzakje in te vriezen en deze in een hydrofiel washandje te doen en in je onderbroek te leggen. Heeeerlijk verkoelend en vormt goed mee.

4 jaar geleden

Hier ook na operatie flink wat inwendige hechtingen, zooooo m’n pijn vanaf dag1 maar goed na week toch gevraagd of de hechting /knoopjes los mochten. En ja dat scheelde echt een hele hoop. Maar inwendig zal het echt zelf moeten genezen met tijd moet beter worden. Lang leve de maandverbandhjesbuit de diepvries en de boel paar keer per dag laten luchten.

4 jaar geleden

Alles wat je voor ogen hebt laten varen en alles op je af laten komen. Hier alles totaal anders gegaan als gedacht. Uiteindelijk is mijn manneke het belangrijkste geweest en nog. Als je thuis bent met de kleine, als die telefoon gaat en jij bent ergens mee bezig, lekker laten bellen, als het zo belangrijk is bellen ze wel terug. Als de kleine er is en je moet ergens heen, zorg eerst dat het zijn voeding krijgt en ga dan weg, scheelt veel gehuil😉 Baby is lief leuk en heel aardig maar het wil alleen maar eten slapen poepen en plassen. Het knuffelen kun je het beste tijdens voeden doen en tussen de bedrijven door maar niet extra wakker gaan houden. Geef daarnaast je baby voeding koop verzoek ipv strakke tijdschema s te volgen. Want je baby heeft rust nodig en als hij honger krijgt laat hij wel van zich horen. Hier een baby die amper huilt, als hij een kik geeft dan horen wij wat hij wil. Daar spelen wij op in.

4 jaar geleden

Wat ook een ultieme uitkomst is, boodschappen aan huis laten bezorgen. Ze brengen het tot in je keuken. Ik heb expres hero voeding aangezien die overal verkrijgbaar is en de pampers etc kun je ook mooi mee bestellen of online ergens anders...

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Wat ook een ultieme uitkomst is, boodschappen aan huis laten bezorgen. Ze ...
Idd ultieme uitkomst! Toevallig heb je nu bij de ah een code dat je 3 maanden gratis je boodschappen kan laten bezorgen. Ideaal.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ik heb een knip gehad bij de bevalling. Nu begint het na 4-5 dagen pijnlijk ...
Ik ben 3 weken verder, na bevalling met een flinke knip en heb nog steeds last..

4 jaar geleden

Reactie op Cyntjanssen

Idd ultieme uitkomst! Toevallig heb je nu bij de ah een code dat je 3 maand ...
Ow waar kan je die code vinden? Dat is wel top!

4 jaar geleden

Reactie op roos-24

Ow waar kan je die code vinden? Dat is wel top!
Dit is de code; DGB1782 Het is wel alleen voor bezorgen di tm donderdag

4 jaar geleden

Ik plaste onder de douche.. zodat ik geen gedonder had met een flesje water tijdens het plassen. Daarnaast is het gelijk schoon. 😁 Laat je verwennen, vooral de eerste week. Een kraamfeest ipv elke dag iemand. Bied niet meerder bakjes koffie aan.. gewoon 1. Voor bezoek dat niet bij of tijdens een kraamfeest komt. Neem elke dag je momentje rust.. zeg desnoods.. joh ben kapot ik ga even liggen. Terwijl je je prima voelt. Dit zijn de momenten om je kleine te leren kennen en bij te komen. Oeh.. ik at elke dag eerste weken brinta als ontbijt. Goed voor de stoelgang.👌 is het niet zo hard en pijnlijk. Geniet! Zet alles op de foto. De kleine veranderd per dag gewoon. Zo zowat denk ik. Succes allemaal nog. 😘

4 jaar geleden

Pak je rust!! Luister naar je lichaam en houd verdiepingsrust de 1e week. Dus niet vaker als 1x p.d. naar beneden. Onze 1e dagen gingen gepaard met veel slapeloze nachten.. dan is een portie eten uit de vriezer of klaargemaakt door een opa of oma ook heel erg welkom! Volg verder de adviezen van de kraamzorg en laat je verwennen, je hebt een hele prestatie geleverd en wen mooi kindje op de wereld gezet.. Oja laat de kraamtranen lekker gaan (niet dar je die kunt tegenhouden) en vertel waarom je huilt tegen de mensen om je heen. Dan maken ze zich geen zorgen dar her verdriet is en weten ze dat jw juist gelukkig bent!

4 jaar geleden

Dunstans baby taaltje, waar betekend de huiltje van je baby: 1 . Neh
Ik heb honger! Als je baby een geluid maakt dat klinkt als ‘neh’ of ‘nah’, weet je dat het etenstijd is.
 2 . Owh
Ik ben moe! Het geluid is vergelijkbaar met het geluid als je hardop gaapt. Je baby’s mond krijgt tijdens deze ‘gaap’ een ovale vorm.
 3. Eair
Ik heb last van gas! Je baby heeft darmkrampjes. Het geluid kan wat lastiger te herkennen zijn, maar gaat meestal gepaard met een ‘moeilijk kijkend’ gezicht. Daarnaast trekt je baby vaak zijn benen omhoog. Je kan voor verlichting zorgen door met de klok mee te wrijven over je baby’s buikje.
 4. Heh
Ik wil een schone luier! Je baby voelt zich oncomfortabel. De meest voorkomende oorzaak is een volle luier, maar het kan ook veroorzaakt worden door iets anders. Heeft je baby het koud of juist te warm? Ligt hij in een ongemakkelijke houding?
 5 .Eh
Ik moet een boertje laten! Het geluid lijkt erg op ‘Neh’ en ‘Heh’, luister daarom goed naar de beginklank. Bij je baby zit een boertje dwars, help hem daarom met boeren. Houd je baby tegen je borstkas terwijl jij rechtop staat of zit en klop zachtjes op je baby’s rug. Burp!