14 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Oef wij hadden ook zo'n periode.. ging wel over. Wat werkte was verhalen vertellen of een filmpje ter afleiding. Ze eet smiddags nu warm en in de avond een broodje. Soms zijn ze ook te moe in de avond of als ze verkouden zijn ook minder trek. Gepureerde soep werkt hier heel vaak goed. Ook hoe minder drama gemaakt word hoe beter. Dus gewoon negeren denk ik. Eventueel in de namiddag iets als extraatje en gezonde geven.

2 jaar geleden

Hier al een heel jaar zo... Ze eet dan alleen een paar tomaatjes en n stukje komkommer. Dus ik ben dan al lang blij dat ze dat eet. Verder gaan friet pannekoeken en pizza er wel makkelijker in. We hebben het ook al met afleiding van filmpjes maar ook dat hielp niet echt. Ze groeit gelukkig wel goed. Dus er wordt geen actie verder ondernomen. Ook niet vanuit het CB. Boterhammen en fruit gaan er verder heel goed in😊 dus vaak krijgt ze dan ook met het avond eten nog een boterham 🤷‍♀️🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Puckje

Oef wij hadden ook zo'n periode.. ging wel over. Wat werkte was verhalen ve ...
Ja, we proberen idd al een heleboel maar niets lijkt echt te werken. Dan maar idd negeren en we zien wel waar het schip strand. Helaas kunnen we niet in de middag warm eten geven omdat we door de weeks beide aan het werk zijn dus dat willen we gewoon zoveel mogelijk de avond blijven geven. Bij de opvang krijgt ze het ook zo rond 16:45 dus wil zoveel mogelijk de avond aanhouden. Het gekke is, ze eet wel bij de opvang dus wat dan het verschil is... Heb echt werkelijk geen idee... Ze is zelfs madam vreet graag als ze bij de opvang heeft gegeten. Dan wil ze altijd nog een portie mee eten met ons dus dat snappen we dan echt weer niet waarom ze de andere dagen niet eten wil 🤷🏻‍♀️😂

2 jaar geleden

Hier al een heel jaar zo... Ze eet dan alleen een paar tomaatjes en n stukj ...
Ja zo heel af en toe geven we haar ook snoepkommer en tomaatjes of anders een stuk fruit of idd een boterham. Hangt er net een beetje vanaf in wat voor bui ze is. Soms laten we haar gewoon eerst haar gang gaan en dan komt ze vanzelf. Het meest is het echt niet eten omdat ze simpelweg er geen zin in heeft. Je zou het eens voor de grap moeten zien en horen. Hoe ze dat zegt ook. Het is gewoon om te lachen maar ondertussen ook vreselijk om aan te horen. "Niet eten, niet eten" 🤣🤣🤣 Bij de opvang vreet ze de boel gewoon op dus ze is een hele vreemde... 🤷🏻‍♀️🤔🤣

2 jaar geleden

Reactie op Reyhan1981

Ja zo heel af en toe geven we haar ook snoepkommer en tomaatjes of anders e ...
Dat is idd vreemd dat ze het daar wel doet. Misschien toch het tijdstip. Dat het als ze thuis normaal moet eten dat het dan voor haar te laat is? Geen idee, want dat helpt hier iig niet. Hier komt ze heel enthousiast naar de tafel: jaaa eten! Ze gaat zitten e n zegt: hoeft niet! En duwt het zo weg. Zat er maar een handleiding bij denk ik soms

2 jaar geleden

Dat is idd vreemd dat ze het daar wel doet. Misschien toch het tijdstip. Da ...
Ja, ik denk dan idd het tijdstip. Als wij beide werken zijn we allebei laat thuis. Meestal rond een uurtje of 6 a half 7 maar we zorgen vaak voor iets makkelijks of anders zetten we het klaar de avond van te voren. Lekker dan... Eerst enthousiast jaaa eten roepen en daarna het weg duwen. Zat er idd maar een handleiding bij. Onze dochtertje maakt er ook vaak een spelletje van. Wel eten, niet eten, wel eten niet eten zegt ze dan een paar keer achter elkaar

2 jaar geleden

Opzich niet gek hoor dat ze op de opvang wel eet.. Want dat doen de andere kindjes ook.. Dus ze kopieert dat gedrag en is eigenlijk heel normaal.. Het zijn van die fases waar ze wel weer overheen groeien. 😊

2 jaar geleden

Hier werkt het erg goed om een bordje voor te zetten en te zeggen dat ze het niet op mag eten🙈

één jaar geleden

Hier precies het zelfde. Het gekke is dat ze buitenshuis wel eet. Dus op de opvang, bij familie

één jaar geleden

Dan niet. Als ze honger hebben komen ze vanzelf wel hoor.

VRIEND

één jaar geleden

Wij zijn ook al naar een diëtist geweest. Onze zoon is altijd een slechte eter geweest en 0 tips werken. Tegenwoordig geven we smiddags warm eten ipv savonds, dan eet hij in ieder geval iets. Meestal alleen vlees. Tegen ons wordt gezegd dat hij waarschijnlijk een sterke eigen wil heeft 😅

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Dan niet. Als ze honger hebben komen ze vanzelf wel hoor.
Midden in de nacht...😭

één jaar geleden

Reactie op Puckje

Midden in de nacht...😭
Dan kun je ook eerder samen uit bed om vroeg te ontbijten

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Dan kun je ook eerder samen uit bed om vroeg te ontbijten
Na ik vind 3 uur in de nacht iets te vroeg voor het ontbijt..gister was het trouwens 23.30 dat ze kwam..ach het gaat wel weer over denk ik.