25 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb de avond voor de klok terug ging mn kleine van ruim 8,5 maand uurtje langer opgehouden. Ze werd de volgende ochtend normale tijd wakker ( dus half 7 nieuwe tijd, en oude tijd was oom half 7) nu heb ik wel een wonderkind qua slapen want ze slaapt vanaf week 1 door snachts en inmiddels overdag nauwelijks nog. Zijn bezig haar naar 1 slaapje per dag toe te brengen. ( nu nog 2x met heel veel mazzel 3 kwartier) ze slaapt snachts in een slaapzak met lange mauw en pyjama en rompertje met lange mauw! Ze heb het nu niet koud meer, voorheen slaapzak korte mauw wel succes!

3 jaar geleden

Ik ben al redelijk vroeg gestopt met het verschonen van plasluiers snachts omdat ze dan te wakker werd en niet meer makkelijk in kon slapen. Poepluiers verschoon ik wel snachts maar dat is zelden. Ik trek haar nu een lange mouwen romper aan en dunne pyamabroek in de slaapzak (redelijk dikke slaapzak) want ze had vaak koude benen en koude voeten. Nu slaapt ze een stuk rustiger. Ze is overigens net 8 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

Ik ben al redelijk vroeg gestopt met het verschonen van plasluiers snachts ...
Overigens eerst half 5 sochtends wakker, toen half 6 en hopelijk morgen ochtend rond 06.00 of later wakker. We doen haar wel steeds 19.00 in bed

3 jaar geleden

Hier ook een zoontje van 8,5 maand. 's Nachts draagt hij een rompertje, pyjama en een slaapzak van puckababy 2 TOG lange mouwen. Hij sliep ook niet vast meer en ik had de indruk dat hij het fris had, dikker aankleden heeft hier geholpen. Hier met het slaapritme geen problemen sinds het winteruur, dus daarmee kan ik niet helpen. Sinds wij overdag 2 3 4 hanteren slaapt hij 's nachts erg goed.

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook 8,5 maand. Ik hou gewoon hetzelfde ritme aan, maar Indie heeft niet veel last van het teruggaan van de klok. Het is bij ons op de slaapkamer vaak 18 graden. Ze slaapt in een boxpakje met voetjes en een gevoerde wollen slaapzak van Reiff met lange mouwen. Tog 3,5. Vaak slaapt ze vanaf halverwege de nacht in ons bed, dan ligt ze ook nog voor een stukje onder ons vier seizoenen dekbed.

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Ik heb de avond voor de klok terug ging mn kleine van ruim 8,5 maand uurtje ...
Dat is wel slim idd niet aan gedacht 😅, hier ook nooit problemen gehad met haar nacht slaapjes en ze sliep ook snel na haar geboorte al door denk dat ik haar maar wat warmer doe aankleden voor de nacht misschien is dat het wel.. Welke temperatuur is het bij jou in het kamertje van de kleine? Overdag slaapt ze 2 slaapjes van anderhalf uur en soms een uur en anderhalf uur is maar net hoeveel slaap ze de dag ervoor heeft gehad.

3 jaar geleden

Reactie op Yo Yo

Hier ook een zoontje van 8,5 maand. 's Nachts draagt hij een rompertje, pyj ...
Wat houd 2,3 en 4 in? 🙈

3 jaar geleden

Wij hebben gedaan alsof er niks aan de hand was. Dus brengen hem met de dutjes ook op dezelfde tijd op bed. Hier is de kamer tussen de 18-19 graden en hij draagt een lange romper, lange broek, shirt met lange mouwen en een winterslaapzak met mouwen.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Wat houd 2,3 en 4 in? 🙈
Denk de uren ertussen wat hij wakker is, dat hebben wij nl ook smorgens wakker na twee weer na bed dan rond 9:00 weer wakker 12:00 na bed 15:00 wakker 19:00 na bed tot volgende morgen 6:00 enz enz enz

3 jaar geleden

Hai Cheyenne, het valt ook allemaal niet mee he met die kleintjes konden ze maar praten... Onze zoon is 8 mnden en wordt ook een uur eerder wakker. Deze week gaan we het rekken elke dag (met opstaan en naar bed gaan) met een kwartier later, als het lukt maar blijven proberen Ik zou persoonlijk niet in de nacht de luier doen maar hem/haar eerder even troosten bijv. Als je de luier verwisseld moeten de lichten aan en dan is je kind echt wakker dannis slapen erna best wat lastiger idd. Wat ook kan spelen in deze periode is verlatingsangst die komt opspelen. Wat ik aan doe tot nu toe is een romper met broekje en sokjes en nog een zomerslaapzak vd Hema (tog waarde hiervan weet ik niet) met een winterdeken erbij maar wij zullen binnenkort ook overgaan op de winterslaapzak. Onze zoon slaapt tot nu toe rustig door maar dat zegt niks natuurlijk Want soms veranderen die dingen opeens.

3 jaar geleden

Reactie op tal-24

Hai Cheyenne, het valt ook allemaal niet mee he met die kleintjes konden ze ...
Hopelijk heb je hier iets aan. Ik zou echt even een andere manier proberen te vinden voor de luier verschonen midden in de nacht tenzij je kindje gepoept heeft natuurlijk... succes! Ps wij doen ook een slaapritueel. Heel simpel hoor, liedje slaap kindje slaap, knuffel erbij dan neerleggen in bed en speentje erin. Ondertussen slaapzakje aandoen en nog even sssshen met mn hand op zn buikje (zie doktor Harvey Karp)

3 jaar geleden

Hoi! Ik deed mijn kindje altijd om 7 of half 8 naar bed. Nu half 7 of 7 uur. Anders is ze echt te moe. Ik was deze week ook bezig met of ze het koud heeft 's nachts. Ik heb nu een lange romper, broekje, sokjes en winterslaapzak en een fleece dekentje voor als ik zelf in bed denk dat het fris is. Wij hebben nu zelf ook al de dubbele dekens dus kleed ik mijn kindje ook dikker aan. Succes en volg je moeder hart ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Denk de uren ertussen wat hij wakker is, dat hebben wij nl ook smorgens wak ...
Ik dacht probeer dat ook wel even dat 234 ritme normaal breng ik haar rond 11/ 11:30 naar bed en nu 10:30 ze was gwn binnen een half uur wakker terwijl ze normaal anderhalf uur slaapt 🙄 waarschijnlijk te vroeg op bed gelegd werkt hier dus niet 🙈 hou gwn wakkertijd van 2.5/3 u aan voortaan..

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Wat houd 2,3 en 4 in? 🙈
2 uur wakker na het eerste slaapje na het volgende slaapje 3 u en na zijn 3e slaapje 4 u wakker houden

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik dacht probeer dat ook wel even dat 234 ritme normaal breng ik haar rond ...
Jaaa bij mij werkt het ook totaaal niet hoor! Als ik haar ‘s ochtends alweer na 2 uurtjes in bed doe slaapt ze voor geen meter 😂😂 zo zie je maar wat bij het ene kind super werkt, werkt voor het andere kind totaaal weer niet!!

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Jaaa bij mij werkt het ook totaaal niet hoor! Als ik haar ‘s ochtends alwee ...
Hahaha ja is veel te snel voor haar ze sliep gewoon maar een half uurtje terwijl normaal uur tot anderhalf 🙈 is veel te kort op elkaar.. Ze kan makkelijk al 2.5 uur wakker zijn, hou gewoon 2.5 uur aan steeds dan begint ze wel al te wrijven en te jengelen dat ze moe word

3 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn zoontje is nu om 6 uur wakker ipv 7! Balen want wij gaan pas uit huis na minstens 9 uur😴😴😴 ik hou wel gewoon de uurkloktijden aan, dus half 7 /7 naar bed en niet eerder

3 jaar geleden

Wij hadden het 2-3-4 ritme, maar kreeg onze zoon altijd moeilijk in slaap. Nu de klok een uur verzet is gaat hij een uur eerder naar bed (half 7) en wordt wel een uur eerder wakker. Hij slaapt opeens het dubbele overdag en valt super makkelijk in slaap. Mij hoor je niet klagen haha, hopelijk blijft het zo.

3 jaar geleden

Hier sinds de klok verzet is een mannetje dat om 6 u wakker wordt ipv 7 u. We brengen hem s avonds rond 7 u naar bed, zoals altijd. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat hij s ochtends weer rond 7u wakker wordt ipv 6 u?

3 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hier sinds de klok verzet is een mannetje dat om 6 u wakker wordt ipv 7 u. ...
hoi, hier hetzelfde probleem vent is nu half 6 / 6 u wakker inplaats van 7 uur, wij hebben geprobeert iets later naar bed maar dat werkt niet.. merk ook dat hij er zelf ook last van heeft huilerig enzovoort..