38 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem met mijn dochter. Ik ben nu overgestapt naar alles van Neutral. Ik zat van alles te lezen en ik vroeg mij af kan het Misschien huisstofmijt allergie zijn? Om alles uit te sluiten Heb ik nu een anti allergeen hoeslaken besteld. Mijn dokter geeft weinig aan🤷🏽‍♀️. Sterkte! Heb ook niet echt een oplossing.

3 jaar geleden

Is hij niet allergisch voor iets wat hij lately eet?

3 jaar geleden

Hee! Wat vervelend zeg! Hier heeft mijn zoontje hetzelfde met ook regelmatig eczeem. Wat het beste werkt is vaak insmeren met vaseline cetomacrogol crème (zeker 2x daags, kun je zonder recept halen bij de apotheek) niet te vaak in bad en het bad niet te heet maken. En verder inderdaad wasmiddel en wasgel zonder parfum, in bad gebruik ik speciale olie van dr. Leenarts. Helaas helpt zelfs dat niet altijd, dus wij hebben voor hele erge plekjes ook hormoonzalf. Maar ons zoontje kan er zoveel last van hebben dat hij de hele nacht wakker ligt.

3 jaar geleden

Vervelend zeg. Onze beide kinderen hebben eczeem. Wij gebruiken neutral als wasmiddel. En in bad doen we een washandje met haverzemelen er in. Dit geeft een melkachtige suspensie, wat verzachtend en jeukremmend werkt voor de huid. Ook smeren we 2x per dag beide kindjes in met een vette basiszalf (wij gebruiken cetomacrogolcreme met 20% vaseline van de apotheek). Als t echt grote plekken worden behandelen we kort met hormoonzalf, maar dat is tegenwoordig al bijna niet meer nodig. Hopelijk worden de plekken snel weer minder!

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook of lijkt er iig op. Hij zit op het moment helemaal onder. Moeten nu voor de derde keer smeren met hormoon zalf en heb een antibiotica crème gekregen 3x daags smeren. Volgende week weer naar de huisarts en is het dan niet verbeterd worden we door gestuurd naar de dermatoloog. Dus nog even afwachten. Ik zou het niet weten gelukkig heeft hij geen jeuk. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op magdeliet2345

Is hij niet allergisch voor iets wat hij lately eet?
Ik zou geen idee hebben.. hij krijgt niet echt andere dingen als paar week geleden. Zullen maar overstappen naar alles neutral en blijven smeren!! En dan toch maar even naar huisarts voor zekerheid

3 jaar geleden

Reactie op Sabinewill

Hee! Wat vervelend zeg! Hier heeft mijn zoontje hetzelfde met ook regelma ...
Dan zal ik het ook eens gaan halen! Ben ook wel bekend met de zalf werk ook in de zorg. Is het proberen waard!!

3 jaar geleden

La Roche Posay lipikar baume AP +m. Werkt perfect. 2 maal daags aanbrengen. Mijn dochtertje had hier ook last van. Als huidtherapeut ben ik zeer bekend met dit merk. Het sluit de huid niet af maar hersteld.

3 jaar geleden

Mijn zoontje had er ook last van. İnderdaad de huisarts schreef hormoonzalf en t ging tijdelijk over. Het komt nu af en toe terug op enkele plekjes dan smeer ik vaseline en t helpt wel.

3 jaar geleden

Ik had dit ook bij mijn dochtertje en haar huid begon opeens open te gaan en te vervellen. Wij hebben verschillende zalven gekregen van de huisarts en kinderarts. Het ging een tijdje goed en opeens begon zij voornamelijk in haar gezicht heel erg pigment te verliezen, daar kreeg zij een hele sterke zalf voor, die zij ook niet te lang mocht gebruiken omdat het haar groei kan belemmeren. Zij heeft wederom nieuwe zalven gekregen en wij hopen dat het zo verholpen kan zijn. Ook moet zij in bad met een heel erg vettende badolie.

3 jaar geleden

Qua wasmiddel kun je het beste iets zonder parfum zoeken. Neutral kan ook een allergische reactie veroorzaken, gezien op de poli Dermatologie (waar ik af en toe werk) bij een allergietest (bij een volwassene)

3 jaar geleden

Qua wasmiddel kun je het beste iets zonder parfum zoeken. Neutral kan ook e ...
Ja, klopt had ik ook begrepen van mijn kinderarts

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft sinds een aantal dagen rode plekken in zijn gezicht. Volgens het kdv is het geen krentenbaard, maar wat kan het anders zijn? Herkent iemand dit? En wat kan ik eraan doen?

3 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ons zoontje heeft sinds een aantal dagen rode plekken in zijn gezicht. Vol ...
Mijn zoontjes hebben het ook. Ik dacht meer aan kwijlen en dan tut in of vochtig: ook foot het schoonmaken met een babydoekje:

3 jaar geleden

Reactie op R.mse

Mijn zoontjes hebben het ook. Ik dacht meer aan kwijlen en dan tut in of vo ...
*door

3 jaar geleden

Reactie op CEPS

Ik had dit ook bij mijn dochtertje en haar huid begon opeens open te gaan e ...
Oh ik zal deze onthouden!! Morgen even langs de huisarts. Ben benieuwd wat ze zeggen

3 jaar geleden

Qua wasmiddel kun je het beste iets zonder parfum zoeken. Neutral kan ook e ...
Dan zal ik eens even kijken als ik wat kan vinden! Ze zeggen vaak ook neutral is niet zo neutral als ze zeggen🙈 maja ze zeggen zoveel tegenwoordig brrrr

3 jaar geleden

Huisarts heeft zoals verwacht hormoonzalf voorgeschreven. Lijkt op eczeem 😔 ook de cetomagrol zalf gekregen met vaseline .! Nu maar afwachten als het afzakt maar komt vast wel goed!!

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Huisarts heeft zoals verwacht hormoonzalf voorgeschreven. Lijkt op eczeem � ...
Ja wij hadden ook cetomagrol zalf gekregen met en zonder vaseline, alleen kon mijn dochtertje er niet tegen en werd haar uitslag er nog erger door. Hoop dat het wel werkt bij jullie en dat hij snel opknapt!!

3 jaar geleden

Hoi mijn dochter begon dit ook te krijgen. Ik ben naar het cb geweest en zij gaven aan dat dit ook zomaar de 6de ziekte kon zijn. Wij zijn namelijk net niets overgestapt op iets anders ze krijgt ook geen andere kleding aan en het zat er 2 weken na koorts. Ook nu heeft ze koorts snachts wat dus heel goed samen kan. Niet elk kind heeft bij de 6de ziekte koorts werd mij ook verteld wat zij dus aan het begin ook niet had.