38 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Naamloosaccount

Hoi mijn dochter begon dit ook te krijgen. Ik ben naar het cb geweest en z ...
Klopt!! Hij is ook poosje geleden erg ziek geweest zonder aanleiding.. ook in 1x hoge koorts ect!! Ik houd het in mijn achterhoofd en blijf letten op hoe de plekken zich ontwikkelen als ze afnemen smeer ik weinig tot niet.

3 jaar geleden

Reactie op Vender

La Roche Posay lipikar baume AP +m. Werkt perfect. 2 maal daags aanbrengen. ...
Wat een fijne tip! Onze dochter heeft al sinds de eerste weken eczeem. Het was goed onder controle te houden met cetomacrogol van de kruidvat. Alleen de laatste weken met de kou en de verwarming aan (droge lucht) was er niet meer tegenaan te smeren. La Roche gekocht en het ziet er meteen veel beter uit. Bedankt!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Vender

La Roche Posay lipikar baume AP +m. Werkt perfect. 2 maal daags aanbrengen. ...
Dank je voor de tip. Ik gebruik het nu sinds ik jouw bericht hebt gelezen. Uitslag is weg!! Eindelijk. Heb alleen nog een vraag. Kan ik nu stoppen of gebruik ik het nu voor altijd.❤

3 jaar geleden

Hoi wat vervelend. Ik was de kleren apart van me dochter en met neutral en geen wasverzachter ( dat is zo een troep) ik heb laatst een natuurlijk shampo ondekt zonder van Hem dogal Shrub baby shampo en ook de wasmiddel heb im gekocht ww.hemdogal.nl kan je ff een kijkje nemen misschien is hij alergisch voor syntetisch dingen.

3 jaar geleden

Geen tips, maar wil alleen zeggen dat in neutral douchegel voor baby's ook nog best wel troep zit.. dus weet niet hoe dat zit met de crème.

3 jaar geleden

Reactie op Reina2020

Dank je voor de tip. Ik gebruik het nu sinds ik jouw bericht hebt gelezen. ...
Het blijft indd terugkomen bij mijn zoontje niet zo heftig omdat wij kunnen smeren.. maar ga zeker deze zalf/lotion nu proberen. Want teveel hormoonzalf vind kgeen fijn idee.

3 jaar geleden

Hoi wat vervelend. Ik was de kleren apart van me dochter en met neutral en ...
Okee ik zal eens kijken!! Het blijft helaas terugkomen indd. Maar niet zo heftig gelukkig. Wassen alleen zijn haartjes nog voor de rest is het alleen water. Dus moet haast wel door kleding komen of van binnenuit =( helaas zit eczeem ect wel in de familie maar ga het zeker proberen!

3 jaar geleden

Reactie op Vender

La Roche Posay lipikar baume AP +m. Werkt perfect. 2 maal daags aanbrengen. ...
Dit heeft ons enorm geholpen!! Het komt niet tot nauwelijks terug! Super fijn spul en beter als alle andere zalfjes!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Dit heeft ons enorm geholpen!! Het komt niet tot nauwelijks terug! Super fi ...
Wat fijn zeg!!!❤

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook heel extreem, de familie van mijn man zit ook vol met psoriasis. Sinds hij 4 maand is zijn we overgestapt op de douche producten van Naif en wassen we zijn kleding met een half kopje azijn ( we doen dit in het wasverzachter vakje ). Dit was een tip van de eczeem verpleegkundige in het ziekenhuis.. het helpt echt perfect. De azijn ruik je trouwens niet in de kleding of de wasmachine, het zorgt er alleen voor dat de irriterende zeepresten uit de kleding word gewassen. Soms krijgt hij wel plekjes en dit behandelen we dan met hydrocortison en koelzalf zonder rozenolie. Dat is inderdaad hormoon zalf, maar met iets anders is het ( in iedergeval bij mijn zoontje) niet te behandelen. Vaak met andere zalfjes help je alleen de bovenste huidlaag, terwijl het probleem ook in de lagere huidlagen zit en daar is het vaak zelfs erger aanwezig als op de bovenste huidlagen..

3 jaar geleden

Reactie op Mayk

Mijn zoontje heeft het ook heel extreem, de familie van mijn man zit ook vo ...
Klopt hoor! Als ons zoontje het ook nog zo erg had was ik ookk gewoon weer begonnen met hormoonzalf. Naif kreeg ons kereltje weer meer last van =( gebruiken nu alleen shampoo en voor de rest niks meer. Als ons kereltje weer last krijgt zal ik het kopje azijn toevoegen eens proberen! Hij krijgt ook sneller reactie op zachte voering in broekjes enz. Hij heeft ook geen jeuk en dergelijke gelukkig. Wel sneu voor jou kereltje. Lijkt erg op de plekjes die onze zoon had! Hopelijk blijft het ook rustig bij jou!!

3 jaar geleden

Onze kleine heeft ook soortgelijke plekjes, maar lijkt geen jeuk te hebben. Advies cb was smeren met miconazolnitraat, ze dacht aan een schimmel...misschien toch even huisarts?

3 jaar geleden

Reactie op Maggy

Onze kleine heeft ook soortgelijke plekjes, maar lijkt geen jeuk te hebben. ...
Ik ben indd naar huisarts geweest en die zij eczeem.. ik zou indd even naar de huisarts gaan want als het geen schimmel is smeer je voor niets. Ons zoontje had ook geen jeuk. Als het een schimmel is is het vaak rood met wittige stukjes. Maja dat heb je met eczeem ook haha. Ik zou het indd even laten beoordelen door een huisartss

3 jaar geleden

Ons dochtertje had ook last van exceem/droge huid. Ben naar de huisarts gegaan omdat ik er niet meer tegenop kon smeren met gewone vette basis zalf. Daar kreeg ik hydrocortison creme. Dat smeerde ik pp de heftige plekken en dat werkte erg snel. De rest van de huid smeer ik geregeld in met la Roche posay en dan lipikar AP+ en dat is echt super! Onze dochter heeft erg gevoelige huid en hier reageert ze goed op! Succes!!

3 jaar geleden

Reactie op Jenske

Ons dochtertje had ook last van exceem/droge huid. Ben naar de huisarts geg ...
Oh joh sorry zie nu dat dat al geopperd was en dat je misschien al geholpen bent hahah sorry!

3 jaar geleden

Reactie op Jenske

Oh joh sorry zie nu dat dat al geopperd was en dat je misschien al geholpen ...
Haha geeft niks. Heb ook precies zelfde als jou gedaan nu haha. Gelukkig hebben wij bijna geen hydrocortison meer nodig door die la roche. Goed spul!

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Haha geeft niks. Heb ook precies zelfde als jou gedaan nu haha. Gelukkig he ...
Nee wij ook niet. Alleen de eerste keer om even de echte heftige plekken te behandelen. Wat fijn dat het ook zo goed werkt bij jullie!

3 jaar geleden

Voedselallergie?