43 Reacties

4 jaar geleden

haar eerste ? die van mij heeft dat maandje geleden ook gehad... huilerig en veel geslapen de volgende 2 dagen en ze had ook koorts, 38 en tien 38.3... dat zou 2 dagen moeten daarna zou t over gaan en dat klopte ook.. toen was ze weer helemaal happy, maak je geen zorgen gewoon lekker in je armen houden als ze huilerig is...

4 jaar geleden

Dat dacht ik dus ook ! Na 3 uurtjes voor der voeding schreeuwde ze alles bij elkaar. Heb haar maar een zetpil gegeven van 120 mg

4 jaar geleden

Mijn zoontje had er veel last van. Verhoging en hangerig/huilerig. Heeft 2 dagen geduurd. Zetpil deed wonderen (sliep hij lekker)

4 jaar geleden

Mijn kleine 15 mei, pff krijg nu al een brok in mijn keel als ik er aan denk, maar is voor een goed doel, maar toch.

4 jaar geleden

Ons zoontje had Savonds een beetje koorts, 38.3 zoiets. Verder sliep hij meer die avond en was hij wat huileriger/hangeriger. Volgende dag was t al weer over.

4 jaar geleden

Reactie op Snadoria

Dat dacht ik dus ook ! Na 3 uurtjes voor der voeding schreeuwde ze alles bi ...
Mag je trouwens vooraf al een zetpil geven?

4 jaar geleden

Onze meid heeft even gehuild bij het CB, daarna was ze vooral eeg hangerig en slaperig. Eventjes gehuild s avonds, de dag erna ook wat sloompjes. Verder heeft ze er gelukkig weinig last vab gehad. Half juni gaan we voor prik 2

4 jaar geleden

Mijn dochter had er nauwelijks last van. Krijsen bij het zetten, daarna lekker dr dingetje gedaan. In de avond hysterisch huilen. 120mg paracetamol zetpil gegeven en ze heeft 12 uur geslapen. Daarna was het vrouwtje weer! Succes

4 jaar geleden

Reactie op szns

Mag je trouwens vooraf al een zetpil geven?
Ik heb echt geen idee. Mijn moeder raadde me aan om zetpil te geven zodra ik thuis kwam, maar ik was het vergeten..

4 jaar geleden

Mijn kleine meisje krijgt volgende week haar tweede vaccinatie. Bij de eerste nergens geen last van gehad. Geen koorts niks, in de avond alleen wat hangerig, maar de volgende dag was ze weer helemaal de oude... Denk dat elk kindje er anders op reageert!

4 jaar geleden

Mijn meisje heeft hem 2 weken geleden ook gehad, ze was 1 minuut lang aan het huilen het was zo zielig om te zien.. Ik heb in de avond haar temperatuur gemeten en was 38.1°C ze dronk gewoon nog goed en was nog super vrolijk. Volgende morgen was het 37.1°C Dus gelukkig niet verder gestegen.. Ik neem een washandje mee die maak ik koud onder de kraan en als ze de prik heeft gezet leg ik hem even een minuutje erop, schijnt ook dat dit helpt tegen het rood worden en verdooft een beetje. Hou vooral de temperatuur in de gaten.. Geef bij heftig huilen of duidelijk pijn enkele uren na het prikken eventueel een paracetamol-zetpil. Doet dit nog na vier of zes uur nog een of twee keer als dat nodig is. Kleed je baby bij koorts wat luchtiger en leg hem alleen onder een lakentje.

4 jaar geleden

Ons zoontje moest na de prik heel hard huilen bij het CB, maar was thuis heel veel aan het slapen.. Tegen de avond kreeg hij verhoging, 38.5 maar dat ging vanzelf weer naar beneden. Verder had hij er niet echt last van

4 jaar geleden

Bij mijn zoontje (nu drie) zong ik altijd een liedje tijdens het krijgen van het prikje. Hij heeft (denk ik) hierdoor nooit echt gehuild. Wel als reactie op het vaccin. De ene keer koorts en hangerig, de andere keer niets aan de hand. Heel wisselend!

4 jaar geleden

mijn dochter krijgt 1e vaccin vrijdag, maar bij mijn zoon gaf ik altijd een zetpil voor de vaccin en in de avond voor het slapen. ik nam ook altijd washand of spuugdoek mee, voor na de prik gelijk koude doek erop. Het was echt ideaal, huilen of krijsen na de prik deed hij ook. maar ondanks de zetpillen en flesvoeding, is onze zoon heel gezond met een hele goede weerstand.

4 jaar geleden

Reactie op Snadoria

Ik heb echt geen idee. Mijn moeder raadde me aan om zetpil te geven zodra i ...
Vooraf een zetpil geven, kan de werking van het vaccin verminderen. Zou even aankijken of het nadien nodig is.

4 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

haar eerste ? die van mij heeft dat maandje geleden ook gehad... huilerig e ...
De eerste vaccin heb ik tijdens mijn zwangerschap gehad waardoor je de vaccin die bij 2 maanden gegeven wordt kan overslaan.

4 jaar geleden

Reactie op Heerdtk

De eerste vaccin heb ik tijdens mijn zwangerschap gehad waardoor je de vacc ...
Ons meisje had rond 10 uur 's avonds 39 graden koorts, toen hebben wij een zetpil gegeven. Verder was ze huilerig, hangerig en at ze slecht. Ik zou geen zetpil vooraf geven, je weet niet welk effect dat heeft. En misschien heeft ze het helemaal niet nodig. Ons meisje had met drie maanden ook de eerste😊

4 jaar geleden

Onze dochter heeft een stofwisselingsziekte, waardoor koorts niet echt handig is. Het advies van onze arts (AMC) is van te voren een zetpil te geven, het kan namelijk geen kwaad en voorkomt in de meeste gevallen de koorts.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft vandaag de 2e vaccinatie gehad. Echt krijsen, ging door merg en been.. Hij had een beetje verhoging dus paracetamol zetpil gegeven. Verder wat hangerig en snel moe.. verder als hij wakker is best vrolijk ☺️

4 jaar geleden

Onze dochter krijgt hem 18 mei ook de eerste. Alleen prikken ze bij het cb bij ons niet meer tegelijk icm Corona.. hebben meer mama’s hiermee te maken? Ik vind het zo sneu dat ze haar 2x pijn moeten doen en niet beide tegelijk:(