43 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter krijgt hem 18 mei ook de eerste. Alleen prikken ze bij het cb ...
Hier ook de 18e voor de 1e prikjes. Hier deden ze het al niet tegelijk voor Corona 🤷‍♀️ bij mijn oudste altijd om de beurt 😖

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Hier ook de 18e voor de 1e prikjes. Hier deden ze het al niet tegelijk voor ...
Oh serieus? Daar snap ik echt niks van:( ik denk ook echt dat als de regels voor die tijd veranderen ivm de 20ste waar we nu naartoe leven ik het verzet. Zie er zooo tegenop...

4 jaar geleden

Oh serieus? Daar snap ik echt niks van:( ik denk ook echt dat als de regels ...
Ja hier is het echt allang zo🙈 wij gaan wel gewoon en ga het ook niet verzetten. Bij het bureau nemen ze goede maatregelen en vind het wel belangrijk dat hij geënt word zodra het kan

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ja hier is het echt allang zo🙈 wij gaan wel gewoon en ga het ook niet verz ...
Wat raar, dit wordt juist door overheid niet geadviseerd om te doen. Omdat door meer vaccinatie momenten je kind meer kans heeft op het ontwikkelen van bijwerkingen. Daarom hebben ze een heel programma opgesteld, dat zo optimaal mogelijk is voor het kind.

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ja hier is het echt allang zo🙈 wij gaan wel gewoon en ga het ook niet verz ...
Ja vind het ook belangrijk! Maar als door de maatregelen betekent dat het hier vanaf de 20ste wel kan dan maakt een paar dagen echt niks uit 😊

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Wat raar, dit wordt juist door overheid niet geadviseerd om te doen. Omdat ...
Ik denk dat ze bedoeld dat ze niet tegelijk geprikt worden. Dat gebeurd in meerdere gemeentes niet omdat daar niet genoeg personeel voor is. In het vaccinatie programma staat dat een kind ze tegelijk moet krijgen maar niet dat ze tegelijk geprikt worden, en dat meerdere vaccins tegelijk geen extra risico's/bijwerkingen geeft

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Ik denk dat ze bedoeld dat ze niet tegelijk geprikt worden. Dat gebeurd in ...
Klopt dit bedoel ikz☺️

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Klopt dit bedoel ikz☺️
Oké, ik dacht al, wat raar dat je aparte afspraken hebt 😅 Ik versta bij tegelijk niet letterlijk tegelijk, maar gewoon in dezelfde afspraak. Een arts heeft maar twee handen tenslotte😋 @tmaar, klopt. Maar gezien ik haar verkeerd begreep en dacht dat ze twee aparte afspraken hebt, is mijn reactie niet raar. Meerdere momenten wordt mee bedoelt dat er een dag of meer tijd tussen zit, niet apart gegeven tijdens dezelfde afspraak. Onderstaande staat er tenslotte niet voor niets bij: "Als vaccinaties apart gegeven worden op meerdere momenten zijn er ook meer inenting momenten waarop bijwerkingen kunnen ontstaan"

4 jaar geleden

Onze dochter krijgt hem 18 mei ook de eerste. Alleen prikken ze bij het cb ...
Wat bedoel je precies met tegelijk, en 2x?

4 jaar geleden

Onze dochter heeft er helemaal geen last van gehad! Ze heeft die dag wel heerlijk geslapen 🙂 huisarts zegt dat je prima van de tevoren een zetpil kunt geven, maar wij hebben het niet gedaan en het was dus ook helemaal niet nodig geweest!

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Wat bedoel je precies met tegelijk, en 2x?
Nou de eerste vaccinatie bestaat uit 2 stuks. In beide benen 1. Voor Corona prikte ze hier met 2 personen tegelijk beide in 1 been zodat het maar 1x zeer doet voor die kleintjes! Nu doen ze dat niet... dus eerst ene been dan moet ik haar troosten en daarna als ze weer rustig is andere been... ben het er zo niet mee eens...

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Oké, ik dacht al, wat raar dat je aparte afspraken hebt 😅 Ik versta bij t ...
Verkeerd begrepen 😅

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Oké, ik dacht al, wat raar dat je aparte afspraken hebt 😅 Ik versta bij t ...
Vind je reactie ook niet raar hoor en bedoelde precies hetzelfde als jij😉 heel soms word een kindke wel tegelijk geprikt maar dat moet dan wel natuurlijk

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Oké, ik dacht al, wat raar dat je aparte afspraken hebt 😅 Ik versta bij t ...
Ik heb nog even terug zitten lezen maar ik heb ook nergens gezegd dat het om meerdere momenten ging. We hadden het over het tegelijk prikken. Word ook nergens genoemd in mijn geprekje met demi dat het over momenten gaat 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Vind je reactie ook niet raar hoor en bedoelde precies hetzelfde als jij😉 ...
Zie nu pas dat ik het helemaal verkeerd getypt had ik bedoelde moet het wel kunnen natuurlijk🙈

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ik heb nog even terug zitten lezen maar ik heb ook nergens gezegd dat het o ...
Nee dat is hoe het verwoord wordt bij het vaccinatie programma. Ik begreep je alleen verkeerd met om de beurt🙈

4 jaar geleden

Bij onze oudste werd ook nooit tegelijk geprikt. Ik wist niet eens dat dat op sommige plekken wel werd gedaan. Ach, ze zijn het snel genoeg weer vergeten. Dus of het nu 1 of 2x is.. Wat wel vaak helpt is om op het aankleedkussen bij het CB en misschien nog een keer thuis even goed met de beentjes te fietsen. Dan kan het vaccin snel verspreiden en heb je minder kans op pijn in de beentjes. Is mij bijgebleven van de vorige keren. Waarschijnlijk zeggen ze dat bij het CB ook nog wel, maar dat is nog een tip die ik kan delen. Een zetpil hebben we bij onze oudste nooit gedaan. Ze spande zich altijd zo aan áls we dat probeerden, dat we het maar hebben opgegeven. Maar gelukkig had ze nooit veel last van een vaccinatie.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft gisteren met 3 maanden zijn 2e vaccinatie gehad. Bij de eerste vaccinatie gaf hij geen kik en heeft toen die avond alleen wat koorts gehad en wat jengelig. Bij de vaccinatie gisteren krijste hij alles bij mekaar, thuis bleef hij ook veel huilen en wilde absoluut niet in z’n bed. Vanacht wel goed geslapen, maar vandaag hetzelfde. Continu huilen, naja krijsen, slapen doet hij ook niet goed. Heb hem vandaag een zetpilletje gegeven, maar lijkt weinig te doen. Koorts is verder wel weg. Klinkt dit iemand bekend? Maak me toch wel zorgen eigenlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Mijn zoontje heeft gisteren met 3 maanden zijn 2e vaccinatie gehad. Bij de ...
Onze dochter was twee dagen (de dag van de prikjes en de dag erna) niet te genieten. Derde dag was het weer over. Denk even doorzetten!

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft maandag haar vaccinaties gehad. Ze moest even een minuutje huilen en daarna was het klaar. Verder de hele dag vrolijk en de dag erna ook.. 😉 Volgens mij heeft ze geen koorts gehad, maar heb haar ook niet getempratuurd. Ik heb na het zetten van de prikjes wel gelijk gekoeld met een koud/licht bevroren washandje. Weet niet of dit echt heeft geholpen, maar kreeg het als tip van een andere moeder.. Op het consultatiebureau zeiden dat kinderen heel verschillend kunnen reageren. Sommige kindjes krijgen een beetje verhoging maar zien er doodziek uit, terwijl andere kindjes soms 39 graden koorts hebben en nergens last van lijken te hebben. Er is dus geen peil op te trekken..