19 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt sochtends tussen haar fruitje en boterhammetje en smiddags na haar flesje. Soms skipt ze de laatste en soms slaapt ze nog tussendoor een 3e keer. Soms zeurt ze dan wel rond 18:00/19:00 uur maar dan geef ik haar laatste flesje en gaat ze lekker naar bed, slaapt dan heerlijk. Ik volg haar dus een beetje met slaapjes

4 jaar geleden

Ja dit is net even een lastige overgang. Dit ga je ook weer krijgen als ze van 2 naar 1 gaan. En van 1 naar 0 dutjes. Even volhouden en na een tijdje gaat het beter, is mijn ervaring met onze eerste. Als het lukt zou ik de tijden toch een beetje opschuiven, zodat er een wat kleiner gat zit aan het einde van de dag. Je moet dat toch een keer gaan doen. En op lastige momenten dan maar even afleiding zoeken, tv aan 😅 ofzo... je zult zien dat het zich vanzelf oplost.

4 jaar geleden

Ik leg mijn zoontje op verzoek op bed, zodra hij moe is en in zijn oogjes wrijft, als ik dat niet doe en vaste slaaptijden heb, slaapt ie niet en is het drama.. soms wil hij 3x slapen en soms 2x..

4 jaar geleden

Onze dochter heeft al heel lang 2 dutjes, omdat ik mijn zoon moet ophalen van school steeds en anders die 3e best laat wordt voor het avondslaapje. Sommige kinderen kunnen van een dutje om 18 uur opstaan en dan 19 uur naar bed. Onze kleine meid slaapt van 10-12. en van 15-17 en dan rond 19-20 uur naar bed. Ligt eraan hoelaat ze van haar laatste dut wakker is geworden. Ze is meestal rond 6.30-7 uur smorgens klaar wakker.

4 jaar geleden

Wij hebben slaapje van 10:30-maximaal 12 uur. Meestal iets korter. Dan van 14-16. Dat trekt hij prima tot de avond. Doen we al sinds hij 6 maand is 😊

4 jaar geleden

Mijn dochter van bijna 8 maanden slaapt vaak van 9.45 tot 11.45 en van 14.30 tot 16.30. Vervolgens gaat ze tussen 19.00 en 20.00 naar bed voor de nacht en slaapt dan tot 7.00 uur. Nu moet ik wel zeggen dat ze echt heel makkelijk is. Als ik haar eerder of later in bed leg gaat ze ook zonder problemen slapen en als we een dagje weg zijn doet ze wat hazenslaapjes in de wagen. Dus wat betreft het aanpassen van je schema met een moeilijke slaper heb ik niet echt tips helaas.

4 jaar geleden

Onze dochter slaapt smorgens tot 07.00 uur. Ze slaapt dan van 09.00-11.00 ongeveer en dan smiddags van 14.00-15.00 meestal. Ze houdt het dan wel vol tot 19.00 uur. Soms moeten we haar een beetje wakker/bezig houden, anders begint ze te mopperen.

4 jaar geleden

Ik zou korte dutjes proberen maar wel 3x

4 jaar geleden

Hier nog drie dutjes soms twee als hij terugkomt van de opvang. Als hij thuis is is zijn ochtenddut 45 minuten en de middagdut 2 uur. En dan laten we hem nog 15 minuten slapen rond 16:45. Dan gaat hij om 18:30 naar bed en hopen wij dat hij om 06:30 wakker wordt 😅

4 jaar geleden

Onze dochter van 7.5 maanden doet een dutje van 10:30-11:15 dan in de middag 13:30-14:15 en in de namiddag 16:00-16:30 deze gaat soms wel iets lastiger.. Maar ze heeft er wel nog behoefte aan want het lukt haar niet om langer te slapen tussen de middag en ook niet om haar langer wakker te houden dan 2-2.5 uur 😕 ze is dan echt moe en wil gewoon slapen.. straks als ze wat ouder is ga ik het uiteraard wel proberen maar pas als ik merk dat ze er aan toe is. Op deze manier gaat het beter als dat ik haar 2 slaapjes laat doen ze is dan helemaal niet te genieten.

VRIEND

4 jaar geleden

Die van ons wilt zn laatste dutje ook niet meer, ik geef zijn eten en laatste voeding ietsje eerder...om 5u zn avondeten en tussen 6 en half 7 nog een voeding en dan naar bed. En dan slaapt hij tot de volgende dag half 7 7uur

4 jaar geleden

Laatste dutje wilde hier ook niet meer 3 weken geleden. Hij kon al wat langer wakker zijn dan 2 uur tussen slaapjes dus ben dat wat gaan oprekken en heb zijn bedtijd iets vervroegd, hij ging altijd om half 8 in bad en dan fles, nu om half 7. Hij is dan wakker vanaf 15.30 ongeveer tot dus uiterlijk 7 uur. Nou moet ik erbij zeggen dat hij juist een makkelijke slaper is, als hij moe is, of zelfs en kapot na een drukke dag, slaapt ie soms al voor die z’n matras raakt..

4 jaar geleden

Hiet slaapt hij van 9-10 uur en van 12-15 uur ongeveer. Rond half 7-7 uur laatste fles Rn direct naar bed.

4 jaar geleden

Hier nog 3 slaapjes, maar met mijn zoontje deed ik eerst nog fruit om 14.00 uur, zodat hij sliep van 14.30-16.30 en dan avondslaap vervroegen naar 18.30 uur

4 jaar geleden

Oja had er bij moeten zeggen dat hij dus totaal niet aangeeft wanneer hij moe is.. we zijn een week in het ziekenhuis geweest en zelfs hun zeiden dat hij mega goed kan foppen. Vandaar altijd maar een schema dit werkt heel goed voor hem. Heel veel doen dus 2 slaapjes en dan gewoon wat opschuiven.. maar hoe doen jullie dat dan met zijn fles? Hij krijgt zn fles 7/11/15/19.. Slaapjes waren van 9 tot 11 en van 13 tot 15 dus kwam 2 keer perfect uit..

4 jaar geleden

Al van 15 tot 19 te lang is kun je hem ook eens een uurtje eerder op bed leggen, iets na 18. Dat heeft hier geholpen op de dagen dat ze het 3e slaapje oversloeg. Paar weken heel rommelig geweest. De afgelopen dagen lijkt er weer iets van ritme/vastigheid in te komen.. Het is even lastig en doorzetten maar daarna komt het weer goed! Ook bij de lastige slapers

4 jaar geleden

je baby in een droomritme..dat geeft ons een beetje houvast maar ik kijk voornamelijk naar onze dochter. dit is wetenschappelijke kijk op slapen en ŕitme van een baby..ik kijk dus niet echt naar de tijden maar meer maar de momenten dat ze wakker is..ze word rond half 8 wakker ongeveer 2 uur later gaat ze weer slapen. onze dochter maakt wel lange slaapjes..dus ze word rond half 12/ 12 uur weer wakker. 3 uurtjes later gaat ze weer naar bed. en de laatste x zit er tussen de 3 en 4 uur wakkertijd.

4 jaar geleden

Reactie op Asset

Oja had er bij moeten zeggen dat hij dus totaal niet aangeeft wanneer hij m ...
7 fles 10 fruit Half 12–12 uur fles 15-16 uur fles 17.30-18 iur groente 18.30-19 uur fles

4 jaar geleden

Ons dochtertje heeft nog wel 3 slaapjes maar wij hebben 2 korte en 1 lange.. sochtends 3 kwartier dan meestal tussen 12 en half 3.. en dan als het lukt voor 5 uur nog 3 kwartier.. tussen 7 en half 8 gaat ze savonds slapen.. als het laatste slaapje niet lukt laten we haar gewoon op en dan is ze rustig 4 a 5 uur wakker achter elkaar