12 Reacties

4 jaar geleden

Ons zoontje van 20 weken eet al een week of 3 elke dag 150 gram groentepap. In de opvang zeiden ze nu dat dit waarschijnlijk niet meer voldoende is aangezien hij na 2-3u opnieuw een fles vroeg.. Nu geven we 190 gram vaste voeding en hier is hij heel goed mee. Als wij iets eten volgt hij dit ook altijd zeer aandachtig.. ons zoontje was hier zeker gewoon aan toe. En is hier ook zeer goed mee. Zijn reflux is heel wat beter sindsdien.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 20 weken (7,5 kg) en eet ook al een volledige portie groentepap. Hij heeft hier eveneens geen last van. Volgens Kind en Gezin kan dit geen kwaad, dus ik blijf hem volledige porties aanbieden. Hij geniet er zo hard van 😊 Hij drinkt daardoor een flesje minder.

4 jaar geleden

Hier ook een genietend kind van de hapjes. Al vanaf 4 maand eet hij meer dan de oefenhapjes. Na een halve banaan word hij boos omdat ik vind dat het genoeg is 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Als een kind er eerder aan toe is mag je natuurlijk meer geven. De reden waarom ze het niet aanraden is, omdat de darmen er niet aan gewend zijn. Gevolg: verstopping of krampen. Maar ja als je merkt dat je kind gewoon gelukkig is, dan zou ik het doen..

4 jaar geleden

zeker fijn voor de reflux. 😍. Bij mijn zoon hielp het ook heel erg

4 jaar geleden

Nou als ik jou verhaal zo lees is hij er echt aan toe. Bij ons ook, meer dan 7 kilo hoor! En hij eet groente en fruit (vers). Eet veel en krijgt ook 4 flessen. Je moet luisteren naar je kind, geef hem waar hij behoefte aan heeft! Niet ieder kind is het zelfde. Een voorbeeld; op een bijsluiter van medicijnen staan symptomen die kan krijgen. Dat zelfde geld voor bijvoorbeeld verstopping of krampjes bij baby’s en voeding. Ons zoontje heeft nergens last van. En hij wordt ook boos als zijn mondje leeg is, ik geef hem gewoon waar hij behoefte aan heeft. (Zolang het niet te gek is).

4 jaar geleden

Hier ook een dame van 4 maand die 1 potje fruit en 1 potje groente naast de 4 flessen 180cc krijgt. Ze vind het heerlijk!

4 jaar geleden

Iemand hier ook ervaring met kinderen die juist de vaste hap weigeren...? Kaken stijf op elkaar en tong eruit? Ik heb het idee dat ze er nog gewoon niet aan toe is

4 jaar geleden

Reactie op Isabelle2

Mijn zoontje is 20 weken (7,5 kg) en eet ook al een volledige portie groent ...
Wat versta je dan precies onder groentenpap? En hoe groot is 1 portie? Ik ben voor mijn dochtertje nog een beetje zoekende namelijk..

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Iemand hier ook ervaring met kinderen die juist de vaste hap weigeren...? K ...
Mijn dochter heeft dat met bepaalde groente. Sommige vind ze niet lekker en houdt ze inderdaad dr mond stijf dicht en draait haar hoofd weg. Groente die wel lekker vind eet ze een halve portie. Misschien iets anders proberen te vinden wat ze wel lekker vind? Courgette wordt makkelijk gegeten omdat het erg waterig is, weet niet of je dat al geprobeerd hebt?

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft dat met bepaalde groente. Sommige vind ze niet lekker en ...
Nou vanalles al geprobeerd maar mevrouw blaast liever bellen dan dat ze het opeet. En wat je in haar mond stopt met de tong druk ze alles er net zo hard weer uit.