49 Reacties

3 jaar geleden

Ik wil een online meeting doen met me (schoon) broers en zussen en dan haar een taartje laten eten en kadootje uitpakken. En waarschijnlijk wel ouders en schoonouders op visite. Het wordt voor de (schoon) broers en zussen meteen bekendmaking van 2e zwangerschap. Dan heb je wel iedereen tegelijk en niet een huis vol of 6x verjaardag vieren. Dat vind ik niks met zo'n kleintje.

3 jaar geleden

Niet echt 😅 Ja deze taart wordt gemaakt en maar zien hoeveel er overblijft Haha. Gelukkig is ze hier toch niet van bewust. En mijn dochter kennende, is al die drukte niks voor haar ( huilt als alles bij binnenkomst op haar af komt ). Ze slaapt overdag 2 keer 2 uur en rond 19:30 alweer naar bed. Ach met my sixteen maken we het dubbel goed ;)

3 jaar geleden

Schoonouders en beste vriendin komen. En mijn familie is helaas in Spanje. Maar misschien komen ze met de auto langs ( gaat makkelijker dan met vliegtuig )

3 jaar geleden

Reactie op Diana78

Niet echt 😅 Ja deze taart wordt gemaakt en maar zien hoeveel er overblijft ...
Bedoel my sweet sixteen😉😅

3 jaar geleden

Wij laten familie wat verspreid door de week komen. Geen gekke bedoeling, niet te lang, op afstand (wel knuffelen met de kleine) en voor vrienden slaan we over helaas.

3 jaar geleden

Wij vieren het verdeeld over 2 dagen, flink gestreept in de groep die normaal zou komen. Dus 2 dagen met een paar mensen, dit is dan alleen de directe naaste familie. Ga het zeker niet helemaal voorbij laten gaan🥳

3 jaar geleden

Wij hebben alleen familie en vrienden uitgenodigd die dicht bij staan. 1 huishouden per dag gezien de regels, daardoor is het ook niet te druk voor mijn zoontje. Vandaag krijgen we de laatste visite en iedereen vind het toch wel fijn dat het zo rustig is. Hij heeft zijn aandacht echt bij de visite en de cadeautjes die hij krijgt. Hij slaapt ook nog goed omdat hij geen last van de prikkels en de drukte ..

3 jaar geleden

Wij denken om de opa's en oma's uit te nodigen en het taart moment via zoom te laten volgen. Wel vinden we het erg jammer.

3 jaar geleden

Wij wouden haar verjaardag eerst in een zaal of in ballorig vieren. Helaas door de omstandigheden met corona gaat dat niet. Misschien dat we een paar naaste familieleden uitnodigen thuis, maar dat is ook nog niet zeker. Het enige jammere eraan is, dat ik al was begonnen met spullen voor de presentjes kopen, en nu staat de kamer achter praktisch vol met van alles.

3 jaar geleden

Hier in Vlaanderen mag er maar 1 iemand binnen ("het knuffelcontact"). Buiten mogen we 4 mensen zien, maar het is geen weer om buiten te zitten met een baby spijtig genoeg. Ik weet niet hoe ik het kan vieren... Ik vind het echt kut. Geen babyborrel, geen doop, geen doopfeest, geen 1ste verjaardagsfeest. Ik weet dat er ergere dingen zijn. Maar toch baal ik er echt van. Baby zijn ze maar heel even. Nooit echt met haar kunnen pronken.

3 jaar geleden

Hier heeft nog niemand onze prachtige meid gezien (enkel de oma's, opa's en de meter en peter). Ik vind het heel erg en heb er ook regelmatig een traantje om gelaten. Wij krijgen geen bezoek (woon in België). Ook de eerste verjaardag zal met een traantje zijn. Het enige voordeel, zij weet er niets van. Maar inderdaad, geen babybezoek, geen doop, gewoon niets... En als we maar gezond zijn, maar dit zal ons enige kindje zijn en dat kunnen we nooit meer terug draaien 😪 Ook haar verjaardag zal onder ons drietjes zijn, met veel foto's dan maar weer... Maar helaas, we hebben geen andere keuze!

3 jaar geleden

Ik lees hier veel dat er meerdere mensen uitgenodigd worden.. Hoe doen jullie dat dan? De max is toch naast je eigen gezin 2 mensen uitnodigen per dag? Of houden jullie je daar dan niet aan? Ik zit ook te klooien met de verjaardag van ons zoontje.. Ik heb gescheiden ouders. Een broertje, zusje. Stiefzusje en dan m'n schoonfamilie nog die al met 8 mensen zijn.. 😭 vind het heel erg jammer allemaal. Al een jaar in deze *** situatie. Er zijn idd ergere dingen. Maar had me hier zo op verheugd na het overlijden van ons eerste dochtertje en de 2 miskramen daarna. Wie had deze gekke tijd ooit kunnen bedenken!?! 😔

3 jaar geleden

Onze zoon wordt eind februari 1 jaar. We hadden het ons ook helemaal anders voorgesteld. We koesteren nog een beetje hoop, maar zullen het in onze bubbel moeten vieren en een (k)raamfeestje houden. We geven aan onze familie een ‘party box’ en vragen aan iedereen om te klinken om 17u27, want dan is hij geboren. ☺️ Een online meeting is wat moeilijk voor de grootouders, maar foto’s nemen is verplicht! Zo zullen we toch enkele ‘herinneringen’ hebben (Bv. In foto-album kleven en binnen enkele jaren zeggen: ‘Weet ge nog...’ 🙃)

3 jaar geleden

Ik lees hier veel dat er meerdere mensen uitgenodigd worden.. Hoe doen jull ...
Nee hoor! Hier alleen mijn ouders op de dag zelf en de schoonouders in het weekend. Als we allemaal teveel mensen gaan uitnodigen, dan duurt dit allemaal nog langer.

3 jaar geleden

Hier verdelen we het over meerdere dagen, elke dag het max aantal gasten. Net zoals toen ik zelf 40 werd en eigenlijk ook een feest wilde geven. Nu 4 dgn 3 gasten per dag

3 jaar geleden

Ik lees hier veel dat er meerdere mensen uitgenodigd worden.. Hoe doen jull ...
Ik lees juist heel veel mensen die zich allemaal keurig aan de regels houden en er heel goed en bewust over nadenken. Wij houden het kringetje heel klein alleen de mensen die echt dichtbij staan en we toch al de hele Corona tijd zien. Wel proberen we zoveel mogelijk de 2 personen per dag aan te houden maar als dat er een keer 3 zijn dan is dan echt niet opeens een veel groter risico als dit toch al de mensen zijn die je normaal ook ziet. Maar dit is hoe wij het zien :-) ik vind het erg verdrietig om te lezen dat sommige mensen bijna niemand zien door Corona :-(

3 jaar geleden

Wij houden een kinderfeestje met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn bijna 20 kindjes. Er mogen een paar moeders (of vaders) bij blijven. Dag erna komen wellicht mijn schoonouders en ouders langs. Dit zijn mensen die we sowieso altijd al zien en ze zullen niet tegelijk aanwezig zijn. Ik had hetzelfde onderwerp opgezocht pas geleden en vind het wel fijn om te zien nu hoe anderen het doen.

3 jaar geleden

Wij vieren het gewoon thuis. Klein, maar gezellig en maken er een leuke dag van. Geen feestje voor familie. Mocht deze ellende over een aantal maanden voorbij zijn, geven we dan wel een knalfeestje. En anders volgend jaar. Heel jammer, is ook ons eerste kindje, en had het me anders voorgesteld, maar ja. Ik kies er bewust voor, gezondheid en veiligheid gaan voor ons boven een feestje.

3 jaar geleden

Mijn man zit in een risicogroep waardoor wij al de hele corona periode niemand over de vloer mogen hebben. Er zijn klussers bezig om een overkapping in de tuin te maken met een heater. Hopelijk kunnen we dan de opa’s en oma’s verspreid over 2 dagen in de tuin ontvangen. Het is ons eerste en enige kindje en dan doet dit alles veel pijn. Toch proberen we er het beste van te maken. We gaan aan onze vrienden en familie vragen om brieven of tekeningen voor hem te maken zodat hij later wel iets leuks heeft om op terug te kijken. En volgende week gaat ons moppie gelukkig wel lekker voor het eerst van taart snoepen tijdens een cakesmash shoot! 😊

3 jaar geleden

Reactie op Calll

Wij houden een kinderfeestje met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn bijna 2 ...
Dit vind ik echt zo absurd en onverantwoord zeg