49 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op KimmieKimmie

Hier in Vlaanderen mag er maar 1 iemand binnen ("het knuffelcontact"). Buit ...
Ik ben van Antwerpen en inderdaad maar 1 knuffelcontact hier. Ik vind het ook zo jammer, maar troost me met dat ze zelf er niet veel van zal merken of herinneren. Wij hebben een verjaardagstaart besteld, we gaan het enkel met z’n drietjes vieren maar gaan nadien wel bij de grootouders en tantes en ooms voor de deur staan om de taart te verdelen, met kroontje, balonnen en toeters en al (en mondmaskers natuurlijk). Niet naar binnen, op afstand. Het zal een rit worden door heel Antwerpen. En ze heeft een dag voordien een smashcake-photoshoot waarop ze zich kan uitleven. En vergis ik me of begrijpen heel wat mensen hier niet dat het niet de bedoeling is om meerdere mensen om de dag op bezoek te hebben? Dat zal vrees ik het risico op besmetting niet verkleinen, je kan dan evengoed een feestje geven met iedereen te samen (wat natuurlijk ook echt niet kan...). Of gaat het enkel om niet betrapt te worden en geen boete te hoeven betalen? Heel jammer wel en onverantwoord naar anderen toe...

3 jaar geleden

Wij vieren het gewoon met zn drieen. Hebben een smash cake besteld en that’s it. Het is niet anders. Vind het ook wel prima zo eigenlijk. Hoe meer iedereen zich aan de regels houdt, hoe sneller we weer normaal kunnen doen. Dan maar geen eerste verjaardag, waar hij zich toch niks van gaat herinneren. Liever een tweede verjaardag waarbij zijn opa’s en oma’s nog leven.

3 jaar geleden

Ik las van iemand anders dat zij familie en vrienden vroegen allemaal een vlaggetje te maken en die dan in een envelop te sturen naar de jarige. Kun je er zelf een mooie slinger van rijgen en het is ook een leuke herinnering voor later :)

3 jaar geleden

Wij vieren het gewoon met zn drieen. Hebben een smash cake besteld en that’ ...
Dus jullie zien heel de tijd al geen oma's en opa's? Wellicht dat dat een kwetsbare groep is dan? Hier geen risicogroepen en gelukkig al die tijd gewoon gezien en op laten passen dus zou gek zijn om hen dan niet (gespreid) op verjaardagsvisite te vragen...en over dat hopen dat ze nog leven...ze kunnen ook overlijden aan iets anders en vind dit wel een opmerking waarmee je anderen gevoel kan geven dat zij risico nemen om hun vader of moeder te verliezen en dat vind ik niet reëel.

3 jaar geleden

Reactie op Karin1988

Dus jullie zien heel de tijd al geen oma's en opa's? Wellicht dat dat een k ...
Een feest geven met 20 kinderen is toch wel heel anders dan op 1 dag een opa of oma zien. En op iedere dag twee mensen thuis laten, het mag misschien maar of het verstandig is moet je jezelf afvragen. Ik impliceer met mijn opmerking niet dat mensen het risico nemen hun ouders te verliezen. Ze kunnen ook overlijden aan iets anders? Dus maakt het niet uit of dat door corona gebeurt? (Dit bedoel jij vast ook niet, maar ik wil even laten zien wat jij doet met je reactie). Ik kan op geen mogelijke manier begrijpen dat je de eerste verjaardag van je kind zo belangrijk vindt dat je dat moet vieren in een pandemie. Als je bijvoorbeeld een week lang twee andere mensen bij jou laat binnenkomen, kan je net zo goed een groot feest geven. Eerlijk gezegd word ik moe van iedereen die dit niet serieus genoeg neemt. Moet het nou echt dichtbij komen voordat mensen inzien wat dit voor een virus is? Verder laat ik het hierbij, want het is verreweg van on topic.

3 jaar geleden

Een feest geven met 20 kinderen is toch wel heel anders dan op 1 dag een op ...
Ow, ik wist zelfs niet dat het in NL mocht om de dag 2 andere mensen. Hier in België is het dus 1 knuffelcontact per huishouden die je vast mag zien, maar niet om de dag wisselen. Dan snap ik wat meer de reacties hieronder, al lijkt me het ook niet verantwoord. Moge we snel van dit kutvirus af zijn, dat we opnieuw een normaal leventje kunnen oppikken. Hier al een hele tijd niet normaal de grootouders kunnen zien, enkel aan de deur. En niemand op bezoek, we zitten al maanden in onze bubbel van 3 en ik werk ook thuis. Weegt wel zwaar door maar tja, ik ken er heel wat in mijn kringen die een aantal sterftegevallen hadden in de familie (zowel risico als geen risicopatienten) en een heel ziek kindje dat in het ziekenhuis moest nadat ze na corona te hebben gehad ook kawasaki kreeg (kinderziekte). Hebben blijkbaar een verband met elkaar. Ik zou zeggen, doe het allemaal rustig aan en let goed op jullie zelf en jullie naasten. En ik houd het ook hierbij, is off topic inderdaad.

3 jaar geleden

Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is in deze tijd. Laten we daarom vooral proberen elkaar te steunen in plaats van elkaar te veroordelen over de manier waarop de verjaardag gevierd wordt. We moeten uiteindelijk allemaal nog een tijd doorzetten en dat gaat makkelijker als je wat support van andere mama’s hebt!

3 jaar geleden

Dit vind ik echt zo absurd en onverantwoord zeg
Wat ben jij bevooroordeeld zeg! Dit zijn kinderen die elkaar sowieso altijd al zien. Misschien voor jou lastig te begrijpen, omdat je een kleine familie hebt? Opa’s en oma’s behoren allemaal tot de risicogroep, maar hebben wij tot nu toe ook altijd gezien en hebben ook opgepast. Je suggereert dat wij deze virus niet serieus nemen en daar ga je sowieso al de mist in. Beetje respect voor ieders keus kan geen kwaad.

3 jaar geleden

Wij hebben besloten om op een zaterdag mijn ouders + grootouders uit te nodigen en de zondag mijn schoonouders + zwager en kids. We zien elkaar allemaal wekelijks. En we nodigen vrienden uit voor een "groot" (zover dat kan in deze tijd, haha) tuinfeest in mei. Mits dat weer kan tegen die tijd, wellicht weer verspreid over twee dagen. En anders krijgt ze een extra groot feest als ze 2 wordt. Wilde op de dag dat ze jarig is iets leuks doen, zoals binnenspeeltuin of dierentuin, maar dat zit er denk ik niet in...

3 jaar geleden

Een feest geven met 20 kinderen is toch wel heel anders dan op 1 dag een op ...
Ik word juist moe van mensen zoals jij, als mensen het vieren binnen de regels wat is dan je probleem 🤦🏼‍♀️ en buiten dat laat mekaar in zijn waarde met dat negatieve gezeik kom je nergens ver mee

3 jaar geleden

Wij vieren het thuis verspreid over een paar dagen met onze ouders en broer/zus.. wel max 2 mensen per keer. Dit zijn mensen die we de hele pandemie al zien en waarvan wij weten dat ze ultra voorzichtig zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Calll

Wij houden een kinderfeestje met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn bijna 2 ...
Wow oke. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar het is toch echt niet de bedoeling om.een kinderfeestje met 20 kinderen te geven en dan ook nog een paar ouders erbij... 🙊🙈 je mag maximaal 2 mensen per dag uitnodigen en dat is al niet heel erg verstandig omdat je dan meerdere mensen ziet in dezelfde week. #weesverstandig

3 jaar geleden

Kan iemand mij het hele idee van een cakesmash uitleggen. Volgensmij kom ik nog een beetje uit de middeleeuwen, maar waarom? Ik zie dat mensen hier echt veel geld aan uitgeven, kleding, fotograaf, taart etc. Totaal niet bedoeld om mensen af te vallen, maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig. Ik had er voordat ik er hier over las nog nooit van gehoord.

3 jaar geleden

Reactie op Calll

Wij houden een kinderfeestje met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn bijna 2 ...
Gezellig toch. Ik heb helaas niet voldoende ruimte anders zou ik ook een kinderfeestje geven. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Kan iemand mij het hele idee van een cakesmash uitleggen. Volgensmij kom ik ...
Bij onze fotografe van de newborn shoot, had ze een babyplan. Dan heb je naast de newborn ook een shoot als ze rond 7/8 maanden wat kunnen zitten en een shoot met de 1e verjaardag (kan cakesmash zijn). Wij maken hier graag gebruik van, want ze veranderen zo veel het eerste jaar! Bovendien is dit leuke bestemming voor het geld dat we anders aan uitjes uit zouden geven😉 De cakesmash lijkt ons zo leuk omdat hij dan voor het eerst echt zoetigheid mag snoepen! Onze kerel is dol op eten, dus hoop dat hij hier lekker van gaat genieten.😊

3 jaar geleden

Zullen we mekaar gewoon in elkaars waarde laten ipv mekaar op de vingers te tikken. #coronapolitzei. Wat wel of niet verstandig is bepalen mensen zelf wel. Dat gezeik is er al genoeg op andere kanalen daar is deze app niet voor.

3 jaar geleden

Ik baal er enorm van nu komt er ook avond klok plus bezoekverbod. Ik wou het met me ouders vieren nu gaat dat ook niet door ik vind het zo jammer ik baal er echt enormm van

3 jaar geleden

Ik baal er enorm van nu komt er ook avond klok plus bezoekverbod. Ik wou he ...
Mijn ouders en schoonouders passen ook op;) dus die zullen gewoon komen als mijn dochter 1 word over ruime maand :).

3 jaar geleden

Ons plan is om in de ochtend met z'n 3 de taart en zijn kadootjes te doen. De taart doen we dan via een livestream. Wij hebben een giant cupcake besteld om te meppen en daarnaast losse cupcakes, allemaal in het thema Bumba. Ik heb ook extra veel versiering voor in huis met ballonnen etc. Om het toch nog heel feestelijk te maken. Verder komen ouders/schoonouders en ooms en tantes allemaal verspreid over 2 weken. Dus dat zijn 4 bezoekjes in totaal. Ik ben zelf 2 weken later jarig dus de bezoeken van de ooms en tantes zijn meteen dubbel 😂. Bij oma brengen we op afstand een cakeje langs. Maar goed dit is het plan, even afwachten wat er vandaag aan extra maatregelen komt. Ik ben zelf verder vrij voorzichtig (inmiddels ook zwanger van de tweede) en mijn man is al gevaccineerd (IC-verpleegkundige).

3 jaar geleden

Ik vind het wel heftig nu het bezoek waarschijnlijk ook teruggebracht wordt naar 1 persoon. Dan kan er eigenlijk helemaal niks meer... 😢