22 Reacties

4 jaar geleden

Jep, onze zoon is ook bijna 5 maanden oud, is nu een weekje of 3 verkouden. Precies hetzelfde verhaal. Schijnt heel vaak voor te komen in het eerste levensjaar.

4 jaar geleden

Kan het geen hooikoorts zijn

4 jaar geleden

Ja heel herkenbaar,onze dochter van 6 maanden is ook al zo vaak verkouden geweest,nu op dit moment weer. Wij gebruiken nu Luuf verkoudheidsbalsem smeren dat heel dun op haar borst en rug, dat geeft wel enige verlichting wat ademen betreft.

4 jaar geleden

Hier 0 keer... meneer is 5.5 maand oud.

4 jaar geleden

strijk een spuug doekje lekker heet. en leg het op de borst. tegen de tijd dat je het op de borst legt is het niet heet meer hoor. Wel onder de romper op het borst. Eventueel als je het aandurft luuf gebruiken. Mag pas na 5 maanden. Maar ik smeet mijn zoon altijd in met luuf, na een bepaalde leeftijd vicks, onder de voeten voor het slapen en daarna sokjes erover. wanneer ik zelf naar bed ga, doe ik zijn sokken uit. In de ochtend doe ik ook hetzelfde. Voor je het weet is het over. Het helpt echt heel goed. Meestal doe ik ook op de borst en rug.

4 jaar geleden

Ja hier ook. Mijn dochter is 4 maanden oud en gaat 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf, dat is een grote bron van bacteriën. Op dit moment heeft ze zelfs koorts, waardoor ik niet mag werken ivm de corona regels 🤦🏼‍♀️

4 jaar geleden

Onze zoon is bijna 5,5 maand en is regelmatig verkouden. Nu laatste week wat erger dan andere keren Merk dat hij wel minder las van krijgt door neusspray (zout oplossing) te gebruiken. Hij heeft nu kleine korstjes van opgedroogd snot aan zijn neus hangen. Laatst bij cb geweest en die vroegen of onze zoon vaak de mond open heeft staan. Hierdoor kan hij sneller verkouden raken en daardoor weer moeilijk door zijn neus ademen en het cirkeltje is rond. Wij moesten hierdoor op tijd beginnen met drinken met een rietje of gewoon uit een glas en geen drinkbeker zodat hij zijn mond spieren kan trainen.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze zoon is bijna 5,5 maand en is regelmatig verkouden. Nu laatste week wa ...
Onz dochter heeft ook veel de mond open! Ik ga het CB eens mailen en advies vragen. Zoutoplossing werkt helaas niet voldoende. Bij ons is het de laatste week juist wat erger. Kucht ook in haar slaap enzo dan sta je gelijk naast het bedje 🙈

4 jaar geleden

Gaat je dochter toevallig naar het kinderdagverblijf of een gastouder? Dan worden kinderen vaak verkouden. 10-12 keer per jaar een verkoudheid is nog normaal (en dat komt bij onze peuter neer op bijna constant verkouden zijn haha, want het duurt meestal ook 2-3 weken bij ons), met name in het eerste jaar van de opvang maar ook daarna. Het schijnt erg gezond te zijn want kindjes bouwen zo een goed immuunsysteem op. Mijn baby'tje was met 1 maand verkouden en vond dat heel spannend, dat gerochel klinkt inderdaad eng. Ik heb toen voor de zekerheid een neuspeertje gekocht dat mocht ze te benauwd worden en er niet meer van kunnen drinken je het neusje kunt uitzuigen. Niet nodig gehad gelukkig!

4 jaar geleden

Hier ook flink verkouden. Jolene is bijna 5 maanden. Dit is haar eerste verkoudheid en meteen ook koorts, spugen, droge hoest, niezen en benauwd. Inderdaad best spannend. Ze gaat niet naar een opvang. Vannacht heb ik haar zelfs een zetpilletje gegeven, ze was ontroostbaar aan het krijsen. Zoooo zielig😞Ik volg even mee voor eventuele tips😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 6 maanden en is nu al voor de zoveelste keer verkouden. Heeft hier ook steeds wat verhoging bij. Neusje helemaal vol, hoesten met slijm de hele mikmak. Zó zielig! Hier helpt het om het hoofdeinde van zijn bedje te verhogen (heb er wat handdoeken onder gelegd). Douchen maakt de boel ook wat losser en daarna maak ik z’n neusje leeg met een neuspeertje (is vaak zo weer vol, maar het scheelt vaak nét dat beetje voor het in slaap vallen). Op de dag leg ik hem dan zo min mogelijk helemaal plat. Ligt dan veel op z’n buikje of met schoudertjes en hoofd op een kussentje (wel bijblijven dan natuurlijk). Wat ook helpt is de babyrub van vicks. Mag vanaf 6 maanden (zou wel eerst even voorzichtig uitproberen ipv meteen helemaal onder smeren 😉). Ik smeer hem voor zijn slaapjes in op zijn borst/buik/rug en onder zijn voetjes met sokjes aan. Succes!

4 jaar geleden

Hier ook 24/7 verkouden. Altijd snotjes, altijd niesen, altijd een hoestje. Sneu hoor, maar ze bouwen zo wel wat weerstand op denk ik dan maar. Hij zit er ook zichzelf niet echt mee in de weg dus het valt mee hier ☺️

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 6 maanden en is nu al voor de zoveelste keer verkouden. ...
Hey, wat zielig dat hij zo vaak verkouden is. Zou voorzichtig zijn met mentholproducten. Lijkt beter te gaan maar verlamt de trillharen in de neus waardoor het nadien nog veel erger kan worden. NaCl neusspray is altijd een optie en anders xylo neusspray 0,025 mg/ml (laatste moet wel op recept)

4 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Hey, wat zielig dat hij zo vaak verkouden is. Zou voorzichtig zijn met ment ...
Hi! Jeetje dat wist ik niet 🙁🙁🙁 ik gebruik dit op advies van de huisarts 🙈Neusspray en van die zoutoplossing ampullen ook geprobeerd, maar die doen helemaal niks voor hem 🙁

4 jaar geleden

Onze zoon is 20 weken en sinds hij naar het kdv is hij verkouden.... nu al 7 wkn. Denk je dat hij er bijna vanaf is, na vakantie, en je brengt hem weer naar het kdv... en binnen 3 dgn weer opnieuw verkouden

4 jaar geleden

Mijn dochter van 5,5 maand heeft nog eigenlijk nergens last van. Gaat vanaf 1 mei al naar het kdv waar alle andere kinderen met flinke snottebellen rondlopen. Ik hoop dat het zo blijft. Hoop ook dat ze mijn weerstand heeft. Ben zelf ook nooit verkouden of ziek terwijl ik 4 dagen in de week op het kdv werk.

4 jaar geleden

Die van ons heeft net de eerste verkoudheid er opzitten. Gekregen bij de opvang, gok ik. Direct papa en mama ook ziek 😂 dat wordt wat. Wij hebben het hoofdeinde van het bedje wat omhoog gezet met boeken en met de verhoging een paracetamol gegeven.

4 jaar geleden

Hey! Mijn zoontje van 4 maanden en 3 weken is voor de tweede keer verkouden. Geen koorts en nog steeds supervrolijk maar heel veel slijm. Wanneer hij een flesje heeft leeg gedronken begint hij soms te hoesten met als gevolg dat bij het volledige flesje er terug uitkomt (echt in 1 grote golf) 😱 Gebeurt dit bij nog babies? Deze ochtend na dat dit gebeurde zagen we best wel wat slijm in zijn spuug zitten...

4 jaar geleden

Reactie op LPo

Hey! Mijn zoontje van 4 maanden en 3 weken is voor de tweede keer verkouden ...
Dat hebben wij hier inderdaad nu ook, ze is nu voor het eerst verkouden. Maar ze heeft vooral echt in de nacht heel veel last van al dat slijm en in de ochtend zitten er groene stukken bij in haar spuug. Wij hebben het ledikant al schuin staan, Iemand tips???

4 jaar geleden

Pfff hier snot en snot verkouden! Erm menneke... voor nu luuf onder de voeten gesmeerd en op borst en rug. Ui naast t bed..