9 Reacties

3 jaar geleden

Heel herkenbaar, lees graag mee

3 jaar geleden

Herkenbaar en soms wel 2 a 3 uur bezig geweest om onze zoon weer tot rust en in slaap te krijgen. Nu gaat het gelukkig wat beter. Wij troosten en weer terug leggen, max 5 min laten huilen (je merkt aan huiltje of er iets anders aan de hand is) en dan weer opnieuw. Heb ook wel eens door eigen vermoeidheid opgegeven en mn zoon tussen ons in gelegd, alleen slaapt hij hier ook niet.(gaat spelen, haren trekken en ogen uitsteken🤭🤣)

3 jaar geleden

Wij merkte dat onze dochter ook slechter ging slapen en dan bijna in paniek wakker werd. Op advies van consultatieburo nachtlampje heel de nacht aan op het kamertje en dat werkt echt super goed. Als ze dan wakker wordt dan weet ze dat ze op dr eigen kamertje is en dan papa en mama in de buurt zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Herkenbaar en soms wel 2 a 3 uur bezig geweest om onze zoon weer tot rust e ...
Nou dit is wel zo herkenbaar, het is alsof je het over mijn zoon hebt 😂. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Overdag slaapt hij daarentegen heel goed in zijn kamertje, de nachten is dus een compleet ander verhaal

3 jaar geleden

Hier al maanden hetzelfde probleem. Ik was soms 3uur bezig om haar weer in slaap te krijgen. Dit werkte op een gegeven moment voor ons alle twee niet meer. Toen op advies van consultatiebureau haar maar in het camping bedje bij ons op de kamer gelegd. Hier slaapt ze binnen 5 min weer. Uiteindelijk moeten we hier weer vanaf natuurlijk, al zal ik nu nog even niet weten hoe.

3 jaar geleden

Hoi, ik heb dit probleem (voorlopig, nog) niet. Maar ik volg al een tijdje snuggles and dreams op instagram. Dit is een slaapcoach met betalende diensten, maar ze heeft ook heel wat gratis tips en tricks op haar pagina en op haar site. Misschien hebben jullie er wat aan. Wij hebben in ieder geval wel al wat aan haar tips gehad. Succes!

3 jaar geleden

Wij hebben ook lang hetzelfde probleem gehad. Dan kon hij enkel getroost worden door hem op te pakken en over rugje te wrijven. Eenmaal terug in bed begon hij weer te huilen. Dit duurde soms ook een dik uur. Je wordt er om den duur moedeloos (en soms ook gefrustreerd) van. Indien je een partner hebt, kan je eventueel afwisselen. Als tip kreeg ik ook om niet meteen naar hem toe te gaan als hij begint te huilen. Zeker halve minuut tot minuut wachten. (Dat lijkt meestal veel langer. 😏) Zo weet hij/zij dat je er wel bent. Als 2de tip heb ik gelezen dat je best hem/haar in de eigen slaapkamer houdt. Als je je kindje telkens uit z’n kamer haalt en daar in slaap valt, kan het een onveilig gevoel krijgen in z’n kamer. Want hij wordt daar wel wakker maar ‘mag’ niet in slaap vallen daar. Als het huilen bleef doorgaan, gaven we soms een extra flesje. Dit deden we niet dagelijks, om er geen gewoonte van te maken. Het werkte niet altijd, maar ‘t is soms moeilijk om in te schatten of het een sprongetje is, groeispurt en extra voeding nodig of verlatingsangst. Bij onze zoon was het een combinatie denk ik. Nu moet ik wel toegeven dat ik hem voor’t gemak graag bij mij zou pakken in bed. Jammer genoeg zou hij dan eerder spelen dan slapen. Geen optie hierzo! (Jammer genoeg) Heeft je kindje er overdag ook last van? Ik merk bijvoorbeeld dat Otis stilletjesaan eenkenniger wordt overdag. Als ik uit zijn gezichtsveld ben, dan zoekt hij mij en begint hij te huilen. (In crèche of bij grootouders afzetten is dan weer geen probleem. 🤷🏻‍♀️) Enfin, ik hoop dat je je kindje getroost krijgt en dat het snel overgaat. Je bent alleszins goed bezig, mama! Daar mag je niet aan twijfelen! ☺️

3 jaar geleden

Heel herkenbaar ons zoontje wordt soms ook wakker en die krijgen wij dan ook alleen maar rustig als we hem even oppakken en heen en weer lopen in zen kamer met zen ruggetje naar ons toe zodat die kan rond kijken. Dit helpt alleen niet altijd. Soms neem ik hem mee in ons bed maar dit is weinig zo. Vaak slaapt die na een poosje wel weer in. Wel lig ik geregeld op zijn kamer als het echt niet te doen is, dan heeft die vast door dat ik er nog ben! Want dan gaan die vaak slapen. De ene keer slaapt die door en andere keer wordt die huilend wakker. Vaak huilt die ook als hij vast ligt hij danst zen hele bed door en als hij niet goed op zen buik kan draaien huilt die ook! Dus het is denk ik indd verlatingangst en een stukje niet meer kunnen bewegen. Hopenlijk gaat het bij jou ook snel weer wat beter!!

3 jaar geleden

Op zijn eigen kamer laten en de eerste keer pak je hem op en pest je zachtjes geruststellend en legt uit wat je gaat doen en dat je er bent. Wellicht knuffel mee die kan en vertellen dat die knuffel er voor hem is en mama vlakbij. De 2 de keer pak je hem op en houd m even goed vast, de 3 de keer pak je hem op en kreeg je hem weet terug, de 4de keer handen op hoofd en billen en even vasthouden(paar minuten) 5de keer alleen het hoofdje. Maar laat er wel steeds iets meer tijd tussen zitten dat je terug gaat. Wij hebben het hier nu al 2 keer gehad en dit werkte heel goed