39 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef momenteel geen vit d. Hij gaat er van spugen

4 jaar geleden

Wij gebruiken vit K van Davitamon en vit D van Kruidvat. Ik geef het op een lepeltje voor de voeding. Mevrouw laat het wel eens een beetje uit haar mond lopen, volgende keer beter denk ik dan altijd maar. En om te voorkomen dat ik het vergeet, heb ik een reminder in mijn telefoon, elke dag. Gaat goed.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Wie zegt dat je D niet meer op waterbasis mag gebruiken..? Wij gebruiken d ...
Geen idee hoor, ik gaf mijn zoon ook altijd op waterbasis.

4 jaar geleden

Reactie op Valentientje

wij geven ook vit D olie basis van Kruidvat. Geven jullie echt iedere dag? ...
Erg he, ik vergeet het ook vaak 😔 En als ik dan een lepeltje geeft loopt de helft weer uit d’r mondje. Voel me hier ook erg schuldig over...

4 jaar geleden

Ik geef het met een lepeltje. Vit D en K ivm borstvoeding. Altijd voor zijn 2e voeding van de dag. Doordat ik het elke keer voor dezelfde voeding doe, heb ik het mij aangeleerd. Vergat het ook af en toe hoor 😅 of ik dacht heb je het al gehad of? Haha. Als hij iets terug geeft heb ik gevraagd bij CB. En die zei als hij er maar wat van binnen krijgt. Ik heb het op de commode staan zodat ik het kan geven na het verschonen. Dus eigenlijk een routine creëeren is mijn tip 😉

4 jaar geleden

Wij hebben een tijdje inflacol voor de darmkrampjes gebruikt. Daar zat een pipetje in die heb ik bewaard voor de vitamine D. Wij gebruiken olie en met een lepel liep alles steeds langs zijn mondje, nu doe ik 10 druppels op een lepeltje, zuig ik het op met een pipet en geef het dan op die manier. Weet ik zeker dat hij alles binnen krijgt. Dus voor de andere die daar ook tegenaanlopen is het misschien handig om een pipetje te kopen. ☺️

4 jaar geleden

Eerst kruidvat vit D, maar zag dat daar veel suiker in zat. Dus nu de suikervrije variant van kruidvat. Maar die vind ie walgelijk 😅echt kokhalzen. Dus doe het door z'n flesje

4 jaar geleden

Wij gebruiken vitamine D van orthica. Druppelen we op een lepeltje.

4 jaar geleden

Vitamine d3 van Bonusan. 1 druppeltje per dag. Van de 10 (!) druppels vitamine D van Davitamon werd mijn kleine man steeds misselijk.

4 jaar geleden

O ja en via een pipetje in het mondje. Davitamon gaf ik met een lepeltje.

4 jaar geleden

Wij doen de druppels in het speentje los en ze (tweeling) zuigen dit er zo uit. Erna de fles met melk erop draaien en drinken dit erachteraan. Gaat heel makkelijk zo.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Wij gebruiken vit K van Davitamon en vit D van Kruidvat. Ik geef het op een ...
Om mezelf aan te wennen en het vooral niet te vergeten geef ik het altijd bij de ochtendfles. Idd op een lepeltje. Papa vergeet het nog wel eens, dan doe ik het bij de eerst volgende maar bij mij dit het er nu wel in 😄

4 jaar geleden

Ik geef vitamine D van de kruidvat. Op een lepeltje. Ik zorg dat ik de fles gelijk klaar heb zodat ik die er gelijk achteraan kan geven. Zo loopt het nooit uit haar mond :)

4 jaar geleden

Laveen vitamine k+d of d op natuurlijke (olie)basis! Echt een aanrader. Ik geef drie druppels per dag met een lepel.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Wie zegt dat je D niet meer op waterbasis mag gebruiken..? Wij gebruiken d ...
Volgens mij mag je dat wel gebruiken alleen zeggen ze dat ze niet zeker weten of propylgallaat (E130), wat vaak in vitamine d op waterbasis zit, wel veilig is voor kinderen onder de 4 maanden. Wij kregen het advies ook om op waterbasis te kopen, geen idee waarom. Ik denk wel dat we hierna overstappen op oliebasis dit omdat er in die wij nu hebben suiker zit en ik dat niet echt nodig vind.

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Volgens mij mag je dat wel gebruiken alleen zeggen ze dat ze niet zeker wet ...
E130=E310

4 jaar geleden

Reactie op Valentientje

wij geven ook vit D olie basis van Kruidvat. Geven jullie echt iedere dag? ...
Is niet erg als je het een keer vergeet kun je de volgende dag gewoon 2 dosissen geven. Ze mogen dacht ik 25 mg in totaal dus dat is ruim 2 keer. Tip: zet het op de commode met zo'n plastic voeding lepeltje erbij (neem k altijd af met een babydoekje) en geef het meteen na de eerste schone luier. Sinds ik dat doe vergeet ik het nooit meer😇

4 jaar geleden

Vitamine d van kruidvat. Ene keer in de fles en andere keer gewoon op een theelepeltje. Gaat goed weg

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Is niet erg als je het een keer vergeet kun je de volgende dag gewoon 2 dos ...
Yes hier net zo smorgens na eerste slaapje pyjama uit en vitamines erin. Lepel ligt er bij vergeet je het nooit weer.