17 Reacties

3 jaar geleden

die van mij is 10.5 en begint net met kruipen.... maar kan al zelf staan en wil dat ook de hele dag door.... kan geen sec meer alleen laten... wil nog net niet klimmen hahaha hoe is jouw ervaring met in bed dan? want merk dat ze onrustiger is omdat ze ook vaak wil staan... heb daar nog geen manier in gevonden die me geruststelt...

3 jaar geleden

Wat knap! Ons zoontje (10 maanden) loopt sinds een week of twee aan de hand de hele kamer door. Ben erg benieuwd hoe snel dit verder gaat. Hij kruipt echter nog niet, alleen tijgeren (meestal onder gemopper).

3 jaar geleden

Tijgeren met 6,5 maand, gaan staan met 8 maanden, 8,5 maand langs de tafel lopen en met 9,5 maand achter z'n loopkar en aan de hand. Kruipen ging hij ook pas op 9,5 maand doen, tot die tijd voldeed tijgeren. Ben benieuwd wanneer hij los kan staan en lopen!

3 jaar geleden

Die van ons is ook zo snel. 5,5 mdn tijgeren, 7mdn kruipen, zitten los staan en lange en achter van alles lopen volgde ook snel en nu (10mdn) idd los lopen de hele kamer door. Ben trots op zijn snelle motorische ontwikkeling maar vind het ook laatig om te delen omdat ik niet d茅 moeder wilt zijn die anderen een onzeker gevoel geeft over de ontwikkeling van kinderen die minder snel zijn. Maar dit is zo bliksem snel.... echt wel bijzonder voor mij om te zien. En hij heeft zo veel plezier bij elke nieuwe vaardigheid 馃槂

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

die van mij is 10.5 en begint net met kruipen.... maar kan al zelf staan en ...
Ik doe altijd met dutjes een slaapzak aan in het begin kon ze dan ook niet staan in bed maar dat kreeg ze ook al snel door, het is een fase en ontdekken.. Hier helpt het ook goed om een vast ritme te hebben kwa dutjes breng haar altijd vaste tijden naar bed anders als het later is of eerder dan gaat ze vervelend doen zoals tutjes op de grond gooien en haar knuffel en ze slaapt echt niet zonder 馃檲

3 jaar geleden

Reactie op Leonie_6

Die van ons is ook zo snel. 5,5 mdn tijgeren, 7mdn kruipen, zitten los staa ...
Zeker waar maar ieder kindje is anders en ze leren het allemaal de een is sneller als de ander.. Sommige kindjes zijn juist weer super snel met spraak maar ze is veel meer bezig met haar motorische ontwikkeling, vind het ook nogsteeds zo bijzonder dat ze zo vlug is! Hier ook ze maakt er een spelletje van steeds naar papa lopen en dan weer naar mama de grootste lol heeft ze erin 馃榿

3 jaar geleden

Zeker niet zo snel als die van jou, maar hier ook n vlotte dame (nu 10 mnd): Kruipen, staan aan alles waar ze bij kan, en lopen met haar loopwagentje. Laat nu ook soms los als ze ergens tegenaan staat, daar schrik ik elke keer weer van..馃槄 Maar zijn er ook flink druk mee: geen makkelijke slaper en ook geen baby die je even rustig in de box kon leggen of kunt zetten. Elk voordeel heeft zn nadeel :) elke baby lekker op zijn of haar eigen tempo!

3 jaar geleden

Wat snel zeg! Daar heb je het volgens mij heel druk mee! Weet alleen niet of ik er net zo blij mee zou zijn als jou. Mijn dochtertje van 10 maanden kan staan en langs dingen lopen en dat vind ik echt al een hele klus. Kan haar geen seconde uit het oog verliezen. Met lopen lijkt me dat nog veel erger. Van mij mag het daarom nog wel even duren. Maar zoals al heel vaak wordt gezegd: elk kindje heeft zijn of haar eigen tempo en dat is allemaal goed! De een kan het ene sneller, de andere weer iets anders.

3 jaar geleden

Hier zat ze met ruim 6 maanden en 4 dagen later kroop ze door het hele huis. Met 7 maanden stond ze aan de salontafel en met 8 maanden liep ze achter de loopkar. Ze is nu ruim 10 maanden en laat zich af en toe los zonder ondersteuning. Dus ooit gaan we het drukker krijgen hahaha

3 jaar geleden

Reactie op Leonie_6

Die van ons is ook zo snel. 5,5 mdn tijgeren, 7mdn kruipen, zitten los staa ...
Leonie, ik denk altijd maar zo, elk kind doet het op z'n eigen tijd. Mijn dochter is bijna 11mndn, gaat nog niet zelf zitten, blijft wel zitten wanneer we haar neerzetten. Duikelt ook nog dikwijls om. Kruipt niet en doet daar ook geen moeite voor. Maar daarin tegen kletst ze wel de oren van ons hoofd! Het maakt mij zeker niet onzeker, maar begrijp wel wat je bedoeld.

3 jaar geleden

Wat leuk!! ons dochter van 10.5 maanden loopt nu ook al een weekje. Is echt heel leuk om te zien. Ik werd er emotioneel van toen ik het voor het eerst zag.馃グ

3 jaar geleden

Reactie op Marlin1985

Leonie, ik denk altijd maar zo, elk kind doet het op z'n eigen tijd. Mijn d ...
Leuk en geruststellend om te lezen Marlijn 馃槉

3 jaar geleden

Hoera voor kleine Jolyna! Ons dochtertje kon ook al op 5,5 maanden kruipen op handen en knietjes. En al heel vroeg staan. Nu staat ze alleen rechtop, maar heb haar nog geen stappen alleen zien doen. Wel met een handje vasthouden. Zal ook niet lang meer duren. De ene is sneller met het lopen, de ander heeft al snel tandjes enz. Ons Nailatje heeft bvb nog geen tandjes en ook weinig haar 馃榿.

3 jaar geleden

Reactie op Leonie_6

Leuk en geruststellend om te lezen Marlijn 馃槉
Veel ouders denken al snel als ze niet zo snel zijn als andere kinderen dat ze dan gelijk een 'achterstand' hebben. Mijn zoon daarin tegen was wel heel snel met alles. Liep met 10mndn en kletste de oren van ons hoofd! Maar merk hier bij m'n dochter dat ze het allemaal wel prima vind. Zolang zij tevreden is, ben ik dat ook.

3 jaar geleden

Ons zoontje van 10.5 maand schuift op z'n buik de hele kamer door.. Duwt zich voor met z'n handen en doet dan heel druk met z'n benen. Op handen en knie毛n kruipen doet hij niet. Staan wil hij continue. Probeert zichzelf over op te trekken. Maar lopen nee hoor. 馃檲 komt vanzelf wel.

3 jaar geleden

Wat leuk! Onze zoon zat op handen en knie毛n met 5,5 mnd en kroop met 6 maanden. Hij is nu 10,5 maand en begint nu zelf stapjes te zetten terwijl hij zich vasthoudt aan de grondbox. Los staan kan hij wel.

3 jaar geleden

Reactie op Marlin1985

Veel ouders denken al snel als ze niet zo snel zijn als andere kinderen dat ...
Hier precies hetzelfde, mijn zoontje doet het ook allemaal op eigen tempo rustig aan. En inderdaad wat je zegt als ze maar blij en tevreden zijn. En wat ik van mensen met oudere kinderen ook hoor, dat ze motorisch als baby snel of trager zijn betekent niet dat ze later een achterstand hebben of naar de universiteit gaan.