43 Reacties

4 jaar geleden

Paar keer per dag de benen écht omhoog. Dus even matje/ kleedje met kussen op de grond neerleggen bij de muur/deur . Op je rug gaan liggen en dan je billen zo dicht mogelijk naar de muur/deur schuiven (en nee dit kan niet op een charmante, Comfortabele manier haha!! Maar alles voor het goede doel) en dan gaan liggen en je benen recht omhoog tegen de muur/deur. Blijf liggen zo lang als je het kan hebben. Niet heel relaxed op dat moment, ik zet een luisterboek aan of de tv ter afleiding. Maar het helpt wel enorm om het vocht te laten weglopen, dus ik heb t er wel Voor over

4 jaar geleden

Reactie op Marde

Paar keer per dag de benen écht omhoog. Dus even matje/ kleedje met kussen ...
Oja, liefst verspreid over de dag en gecombineerd met lekker bewegen (paar keer per dag korte wandeling, fietsen, huishouden) goed water drinken en zodra je gaat zitten de benen op een kruk

4 jaar geleden

Hier sinds 3 dagen ook ineens vocht vasthouden in de benen en handen, het voelt best pijnlijk soms als ik mijn vingers buig en mijn benen voelen strak aan. Hebben jullie er ook vaak hoofdpijn bij? Of kan dit een teken zijn van hoge bloeddruk misschien icm vocht vasthouden?

4 jaar geleden

Hier sinds 3 dagen ook ineens vocht vasthouden in de benen en handen, het v ...
Ik weet niet hoeveel weken zwanger je bent. Maar hoofdpijn + plots vocht vast houden kan inderdaad een teken zijn van een te hoge bloeddruk. Wat je kunt proberen is paracetamol te nemen om te kijken of de hoofdpijn dan minder wordt. Zo niet, dan zou ik sowieso als ik jou was even overleggen met de verloskundige.

4 jaar geleden

Hier sinds 3 dagen ook ineens vocht vasthouden in de benen en handen, het v ...
Kan inderdaad een teken zijn van een te hoge bloeddruk. Bij twijfel je verloskundige bellen. Drink je wel genoeg? Dat zorgt er namelijk ook voor dat je vocht kan gaan vasthouden en hoofdpijn krijgt.

4 jaar geleden

Ik heb toch maar gebeld naar de gyn en moest gelijk komen. Kreeg op me donder dat ik 3 dagen gewacht heb, maarja naar mijn idee is vocht vasthouden normaal rond deze tijd, ben 35 weken. Maar indd icm hoofdpijn en sinds vanmorgen misselijk toch even langs triage. Ben nu aan het wachten, hoop dat het allemaal mee valt 🤞🏼

4 jaar geleden

Ik heb toch maar gebeld naar de gyn en moest gelijk komen. Kreeg op me dond ...
Ah goed dat je hebt gebeld! Hopelijk is alles goed :) beter een keer extra controle 'voor niks', dan dat er achteraf toch wat aan de hand blijkt te zijn. Succes! Laat je even weten of alles goed is? :)

4 jaar geleden

Ik houd sinds 2 weken ook veel vocht vast. Ik ga wel wekelijks langs de huisarts/vroedvrouw voor de controle van mijn urine en bloeddruk. Nu vroeg ik me af of er onder jullie ook zijn die er 's nachts wakker van worden omdat het zo een pijn doet in de handen en vingers. Gelukkig nog maar 5 weken te gaan! 😊

4 jaar geleden

Reactie op westr

Ah goed dat je hebt gebeld! Hopelijk is alles goed :) beter een keer extra ...
Gelukkig is alles in orde! Urine goed bloedwaarde iets verhoogd maar nog geen reden tot onbezorgdheid gelukkig. De baby doet het ook nog prima dus weer gerust thuis nu. Zeker beter een extra controle voor niks dan niet gaan en er is wel wat 😥 We zullen het gaan zien, nog 5 weken max!

4 jaar geleden

Reactie op Landro91

Ik houd sinds 2 weken ook veel vocht vast. Ik ga wel wekelijks langs de hui ...
Goed dat je wekelijks controle krijgt! Ik word ook wel eens wakker indd vd pijn maar dan in mijn benen. Voldoende rust houden en zonodig met de benen omhoog en je armer wat rust geven 🤞🏼

4 jaar geleden

Reactie op Landro91

Ik houd sinds 2 weken ook veel vocht vast. Ik ga wel wekelijks langs de hui ...
Jaaa! Ik heb overdag continu slapende handen, savonds word het nog erger en snachts word ik er ook wakker van. Alsof er vuur door je aders vloeien.

4 jaar geleden

Heb nu kussen bij voeten einde en kussen bij hoofdeinde, minder dikke benen en minder dikke handen en minder snurken🤭 heb nu ook de steunkousen an de Hema, echt aanrader super tip! Scheelt 6 cm bij de kuiten na het dragen! Lijk net een oud vrouwtje als ik die kousen en heb en naar mijn bed kijk maar het helpt allemaal wel haha

4 jaar geleden

Gelukkig is alles in orde! Urine goed bloedwaarde iets verhoogd maar nog ge ...
Gelukkig! Fijn dat alles goed is. Laatste loodjes ^^

4 jaar geleden

Oh! Heel erg last van mijn vingers! Vandaag bij de handtherapeut geweest. Nu een brace en maandag voor mijn schouder naar de fysio. Als het dan niet minder is gaat de therapeut met de huisarts overleggen om een spuit te zetten in mijn pols om de zenuw te ontlasten. Dit omdat ik ‘s nachts nauwelijks slaap omdat het zo’n pijn doet.

4 jaar geleden

Reactie op Mariëlle-24

Oh! Heel erg last van mijn vingers! Vandaag bij de handtherapeut geweest. N ...
Heb je carpaaltunnel ofniet? 😔

4 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Heb je carpaaltunnel ofniet? 😔
Ja! En dan zijn het nog 5 lange weken als je nauwelijks slaapt...

4 jaar geleden

Reactie op Mariëlle-24

Ja! En dan zijn het nog 5 lange weken als je nauwelijks slaapt...
Ja en je kan er verder ook weinig mee, vriendin van mij had het ook!

4 jaar geleden

Lijkt voor mij nu ook oneindig te worden. Hou ook vocht vast, maar de laatste dagen ook enorm veel meer dorst. Daarnaast ook dat syndroom waarbij je handen slapen, enorm frustrerend.. En een jeukkkk, heeft iemand anders daar ook last van? Hij mag wat mij betreft nu wel echt komen door de bijkomende kwaaltjes🤨

4 jaar geleden

Ik heb sinds 2 weken last van mijn pols, eerst dacht ik dat ik het had overbelast, maar gezien jullie reacties denkik dat ik ook vocht vasthoud. Sinds gister echt erg geworden, kan niet eens mijn broek omhoog hijsen of de deur openen met mijn rechterhand. nu bijna 36 weekjes zwanger hopelijk gaat het snel over. Succes dames! Nog eventjes volhouden 💪🏽

4 jaar geleden

Reactie op kalaicita

Ik heb sinds 2 weken last van mijn pols, eerst dacht ik dat ik het had over ...
Hi, als het echt heel erg word zou ik even contact op nemen met de verloskundige. Ik wil je niet bang maken maar in combinatie met hoge bloeddruk kan het ook een teken ziin van zwangerschaps vergiftiging. En daar kan je maar beter zo snel mogelijk bij zijn😉