18 Reacties

4 jaar geleden

Nacht kan je lekker laten doorslapen als hij weer op zn geboortegewicht is. Grootte van flesje zou je kunnen googlen op natuurlijke maaginhoud of hoeveel melk in fles baby. Je kan ook het pakje volgen van de voeding maar vaak is dat veelste grote hoeveelheden zo vroeg

4 jaar geleden

Nachten liet ik gewoon doorslapen. Het Consultatiebureau vertelde mij dat er met 4 weken 1x maximaal 6 uur tussen een voeding mag zitten. Het eten ging ik elke keer met 10cc opbouwen. Dat hield ik dan een paar dagen aan en dan deed ik er weer 10cc bij. Als het te veel is dan laten ze het wel staan. Volgens mij is de ‘regel’: het gewicht x 150 is wat zw Max. Per dag nodig hebben.

4 jaar geleden

Zolang je baby goed slaapt zou ik het zo laten tenzij hij zelf aangeeft dat hij niet meer genoeg heeft. De juiste bereken som is: gewicht x 180 : het aantal voedingen.

4 jaar geleden

Na de kraamweek maakte ik mijn dochter altijd wakker volgens advies van de kraamverzorgende om de 3 uur, snachts mocht om de 4uur. Tijdens onze eerste afspraak bij de consultatiebureau gezien haar gewicht mocht ze van de arts 8uur maximaal doorslapen snachts omdat zij goed aankomt. Zijbis nu 8 weken en gebeurt welaas dat ik haar na 8uur haar wakker moet maken (dit te voorkomen dat ze lage suiker krigt of suf wordt). Ik zou volgens advies van consultatiebureau doen ook gebaseerd op haar gewicht. Groetjes

4 jaar geleden

Je kan het berekenen door gewicht in grammen x 150 te doen en dan het aantal voedingen. Bijvoorbeeld 4200x150 : 6 voedingen op een dag = 105 cc per fles. Ook ligt het eraan hoe hongerig je baby is. Ik heb hem toen zelf opgehoogd in overleg met het consultatiebureau omdat ze nog steeds hongerig bleef nadat ze de fles ophad. Doen wat je moeder gevoel je omgeeft. Succes!

4 jaar geleden

Mijn kleine mannetje heeft sinds hij 4 weken is 5 flessen van 180 hij slaapt van 23.00 tot 8.00. Hij was bijna 8 pond bij de geboorte. Ik doe alles op eigen gevoel vanaf de eerste al(nu nummer 3). Doen wat je zelf voelt. Als je dat niet durft cb bellen daarvoor zijn ze dan😄❤

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 7,5 week en ongeveer 4 kilo. Ik geef nu 5 a 6 x 120cc maar soms heeft hij daar te weinig aan en geef ik nog 30cc extra. Ik geef op verzoek en als hij aangeeft dat hij honger heeft is voor mij een teken dat hij het gewoon nodig heeft. Anders is hij 4 uur lang onrustig

VRIEND

4 jaar geleden

Ik merkte aan mijn dochter (ook 4 wkn) dat ze door wilde drinken als de fles leeg was. Gelijk 30cc extra gegeven en sindsdien krijgt ze 120cc. In de nacht lieten we dr na de kraamweek al komen op verzoek. Ze slaapt nu af en toe een nacht door, komt dan weer 7 uur na dr laatste voeding.

4 jaar geleden

Je rekent t zo: hoeveel weegt je kind? Je rekent t mal 150 dan weet je hoeveel hij per 24 uur binnen moet krijgen. Dan kan je zelf weten hoevaak en hoeveel per keer je geeft. Bijvoorbeeld mijn dochter weegt nu 5 kilo : 5x150 dan moet ze per dag 750 krijgen. Ik kan t op 7-6 of zelfs 5 voedingen verdelen

4 jaar geleden

Mijn zoon is 8 weken hij kreeg altijd 90cc. Ik merkte dat hij behoefte had om meer te drinken dus ben over gegaan naar 120cc. Je kan de onderstaande rekensom gebruiken. Mijn consultatie bureau raad dat niet aan. Hun zeggen luister naar je kindje!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Mijn zoon is 8 weken hij kreeg altijd 90cc. Ik merkte dat hij behoefte had ...
Het luisteren naar je gevoel en na je kind is zeker heel belangrijk. Maar voor sommige moeders os het wel fijn om structuur te hebben en schema of om precies te weten als ze twijfelen dan is zoiets handig. Zolang dat de baby goed groeit , genoeg plas luiers heeft dan is niks aan de hand. Ze zeggen met zo een rekening dat de baby minimum dat moet drinken maar meer mag ook tot 1liter per dag !

4 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Mijn kleine mannetje heeft sinds hij 4 weken is 5 flessen van 180 hij slaap ...
ik ben jaloers op je hahaha die van mij 9 weken en nog 6 voedingen 135 maar ook s nachts idd.....

4 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

ik ben jaloers op je hahaha die van mij 9 weken en nog 6 voedingen 135 maar ...
Deze duurde lang haha de vorige 2 was doorslapen binnen 3 weken al voor elkaar.. iedereen slaapt hier uit in huis behalve ik zelf😂

4 jaar geleden

Ik mocht der in de kraamweek al eerst 4 uur en de nacht erna 5 uur laten door slapen. Nu krijgt ze 6 flessen van 120. Overdag om de 3 uur. 23 uur de laatste en dan 8 uur weer de eerste. Haar eigen ritme en die volg ik braaf😋 ze komt goed aan geb gewicht 3278 en nu gok ik een kilootje of 5. Ze is 6 weken

4 jaar geleden

Mijn dochter inmiddels 9 wkn drinkt al een tijdje 150ml. Op mijn vraag bij het cb wat te doen in de nacht kreeg ik het advies haar lekker te laten slapen, en dus op verzoek te voeden in de nacht. Sindsdien (nu een week of 5) slaap mevrouwtje na de laatste fles rond 12 uur de hele nacht door tot ongeveer 8 uur. Wat een luxe! Overdag komt ze dan alsnog aan zeker 5x 150ml en soms vraagt ze flesje extra! Idd zolang ze goeie plasluiers hebben niks aan de hand! Groeit als kool hier! 😁

4 jaar geleden

Ik heb vanaf week 4 mijn zoon door laten slapen. Sinds dien slaapt hij 7 a 8 uur per nacht. Hij krijgt 2 x 150cc kv en 3 keer de borst, hij is nu 9 weken en ruim 5 kilo. Je kunt gewicht doen x 150, dat delen door het aantal voedingen wat hij krijgt. Dan zit je op het aantal cc wat hij per fles zou moeten krijgen.

4 jaar geleden

Wij volgen geen schema met voeden.. Als ie honger heeft krijgt ie eten.. soms zit er een uur tussen en soms 5 uur.. laatste tijd slaapt ie van een uur of half 10 tot een uurtje of half 7... Wij hebben hem eigenlijk zodra de kraamzorg weg was gewoon lekker door laten slapen.. Had zoiets van als ie honger heeft komt ie wel.. ga hem niet aanleren dat ie om de 3 uur eten krijgt

4 jaar geleden

Wij laten ons zoontje door slapen als hij zich niet meld. Want hij heeft immers ook zijn slaap nodig.