316 Reacties

5 jaar geleden

Ik voel mijn kleine meisje nu sinds afgelopen week 😁 en ben bijna 20 weken

5 jaar geleden

Dat vraag ik me ook af. Ik ben nu 18 week en heb volgens mij nog niks gevoeld... Groetjes Moniek

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik voel mijn kleine meisje nu sinds afgelopen week 😁 en ben bijna 20 weken ...
Ooh zo leuk 🥰

5 jaar geleden

Morgen ben ik 20 weken (2e kindje) en voel haar nu sinds 3 weekjes 💕

5 jaar geleden

Ik heb de kleine afgelopen vrijdag voor het eerst gevoeld, was toen 20 weken en 3 dagen. Gelezen dat de kleine 16/17 uur per dag slaapt en als jij dan even rust neemt hij wel wakker kan worden en je de bewegingen gaat voelen.

5 jaar geleden

Ik voel haar sinds ongeveer 2 weken. Ben nu bijna 21 weken ver. Zal bij jou ook echt niet lang meer duren voor je de baby voelt!

5 jaar geleden

Ik voel het nu sinds deze week echt goed en ik ben 21weken van mijn eerste.

5 jaar geleden

Mijn placenta ligt halverwege mijn baarmoeder dus het gedeelte daaronder voelde ik haar al met 16 weken, en omdat ze zo beweeglijk is was dat niet verwonderlijk.

5 jaar geleden

Hier ze beginnen voelen sinds zondag =18 weken Placenta ligt achteraan waardoor haar bewegingen rapper voelbaar zijn

5 jaar geleden

Ik ben 18+5 weken zwanger van mijn tweede en ik voel ons kindje sinds een drietal weken (sporadisch). Sinds afgelopen week echt heel duidelijk (vooral 's avonds in bed)... Dit is heel vroeg maar dat komt omdat het het tweede is volgens gynae/vv...

5 jaar geleden

Is vroeg hoor bij de 1e al met 20 weken voelen. Ligt er ook aan hoe slank je bent. Ik ben zwanger van de 3e en morgen 20 weken. Ik voel nu wat..alsof je darmen werken...gefladder. Het komt vanzelf wel. Geduld..als je iets verder zul je t dagelijks voelen 😀

5 jaar geleden

Ik was gisteren bij de verloskundige (21,5 week zwanger) en ze vroeg of ik de baby al voelde. Ik zei volgens mij niet, alleen mijn darmen af en toe die borrelen. Dat is je baby zei ze 😉 Dat voel ik dus al vanaf 18 weken. Maar als ik aan het werk ben voel ik niks, alleen als ik s avonds rustig zit. Mijn placenta ligt aan de voorkant, maar dit is mijn eerste zwangerschap dus heb geen idee hoe het is als die achter ligt. Maar het ligt er denk ik ook aan hoe druk je zelf bezig bent.

5 jaar geleden

En het ligt ook aan de ligging van je placenta

5 jaar geleden

Ben 18 weken en denk de baby te voelen. Voelt als gerommel wat je makkelijk verward met het geborrel van je darmen. 100% zeker weet ik het niet want het is mijn eerste kindje.

5 jaar geleden

Hoi, Bij mijn eerst heb ik het met 16 weken gevoeld met me 2de met 14weken omdat ik de gevoel herkende. Maar nu van 3de inverwachting en heb de kleine pas rond de 20 weken gevoeld omdat de placenta voor over min buik ligt. Bij de eerste kan het idd zijn dat je het rond de 20-22 week gaat voel. Je voelt het ongeveer net onder of rond je navel. Ligte plopjes. Maar omdat kindje nog heel veel kan bewegen kan je het ook op veel andere plekken voelen.

5 jaar geleden

Ja sinds eind 18de week (nu 20.3). Eerste kindje voelde ik ook vanaf 18 weken dus had t nu eerder verwacht. Placenta zou wel gunstig liggen. Weet je hoe die van jou ligt? Schijnt dat je rond 24-28 weken je kindje wel echt moet voelen. Dan zijn ze ook (zo goed als) levensvatbaar, mochten ze al geboren worden.

5 jaar geleden

Reactie op Rich1987

Is vroeg hoor bij de 1e al met 20 weken voelen. Ligt er ook aan hoe slank j ...
Volgens mij heeft dat er niets mee te maken hoe slank je bent. Ik heb een bmi van 31, placenta voor en voelde hem dus al vanaf 18 weken.

5 jaar geleden

Ik heb al weken last van darmkramp e.d. Maar nu was het anders, ik voelde een soort beweging/schoppen. Mn omschrijving is als volgt: als je in het water langzaam een bubbel omhoog voelt komen en dan bij de oppervlakte een kleine plop en dan de golven die daarna mee bewegen. Ik weet ff niet hoe ik het anders moet uitleggen :)

5 jaar geleden

Ik voelde bij de eerste met 18 weken het kindje heel goed.. de 2e met 14 weken al en die was (en is nog steeds🤣) heeel druk de hele dag.. nu 20 weken vd derde en die heb ik nu 3x gevoeld sinds 2 weken dan voel ik ik het als ik s avonds in bed nog een poosje wakker lig😄ik weet niet goed hoe je het gevoel moet omschrijven.. bij de vorige 2 had ik mijn placenta aan de achterkant en nu aan de voorkant en dan schijn je het ook minder snel te voelen.

5 jaar geleden

Dit is mijn 3e zwangerschap en voelde onze dochter vanaf 14 weken. Bij een eerste is het was lastiger omdat je niet goed weet waar je op moet letten. Vanaf 27 weken zou je je kindje iedere dag moeten voelen. En als je twijfelt kun je altijd even contact opnemen met je VK.