11 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik lees Lynn elke avond voor. We hebben een vast bedritueel, eerst onder de douche, daarna boekje lezen (bij mij op schoot in een grote stoel op haar kamer) en daarna naar bed. Ik merk nog wel dat ze niet altijd geconcentreerd kan luisteren, maar dat ze bijvoorbeeld het leuker vindt om de bladzijden om te slaan. Dat laat ik dan maar, er komt vanzelf een tijd dat ze het verhaaltje ook echt snapt.

3 jaar geleden

Ik doe eind ochtend, wij zijn bezig richting een slaapje. En soms naar avondeten, zelf pakt ze geregeld de boekjes zelf met de geluidjes. Mijn dochter heeft in de avond nog geen geduld om rustig een boekje te lezen haha. Kleine flesje en dan gewoon naar bedje.

3 jaar geleden

Meerdere keren per dag 😁 Ze vindt het heel leuk en wil graag boekjes lezen. Maar sowieso ook een boekje voor het slapen in de avond. In de stoel en dan daarna slaapzak aan en naar bedje 👍

3 jaar geleden

Voor het slapen gaan in de avond lezen wij voor. Heb het 365 dagen Dikkie Dik boek een daar lezen we hem uit voor

3 jaar geleden

Wij doen het voor het slapen gaan savonds.. ons vaste bedritueeltje😊

3 jaar geleden

Wij lezen eigenlijk nog niet echt voor. Ik geef hem zelf vaak een boekje.. En af en toe benoemen we wat uit het boekje.. Maar echt voorlezen.. Nee nog niet.

3 jaar geleden

Wij doen het elke avond voor het slapen gaan ☺️

3 jaar geleden

Wij doen het bij het naar bed brengen. We maken haar klaar en daarna nog even zitten en samen een boekje lezen. We hebben drie verschillende boekjes (kartonnen boekjes) die we wisselend voorlezen. Overdag komt ze wel eens met een boekje aangekropen en dan lees ik ook wel eventjes voor al kruipt ze dan ook wel eens weg wegens geen interesse denk ik 😂

3 jaar geleden

Ons bedritueel bevat een voorleesmoment. We hebben in onze living ook een ‘boekenrekje’. Onze zoon (12mnd) kan dan zelf een boekje nemen om in te bladeren. (is soms met 3 pagina’s tegelijk hoor. 🤭😁) 1 enorm voordeel: Voorlezen kan je niet teveel doen! Het stimuleert het talige aspect in de ontwikkeling. Als mama (én als leerkracht ☺️) kan ik het alleen maar aanraden! Veel voorleesplezier gewenst! ☺️

3 jaar geleden

Hier standaard savonds, maar vaak onsuccesvol (geen rust in dr lijf). smiddags met ‘n snackje aan tafel lukt beter. Eindeloos bladzijden omslaan, van schoot af wurmen, volgende boek willen voor je überhaupt een zin hebt uitgesproken, enz. Aan tafel is voor alle partijen beter😂

3 jaar geleden

Zitten ze stil als je boek voorleest? Mijn dochter is dan met haar eigen dingen bezig nog.