12 Reacties

4 jaar geleden

Hallo hallo, Mijn dochter maak ik niet wakker voor eetmomenten. Ik was ook een beetje bezorgd erover. Vorigee week had ik bij consultatiebureau erover gevraagd. De arts zei tegen mij: slapende baby's hoef niet wakker gemaakt te worden om te eten. Als ze honger heeft zal ze zelf wakker worden.

4 jaar geleden

Ik zou de fles van 14.00 en 16.00 samenvoegen tot 1 fles om 15.00. En om je vraag te beantwoorden: ik ben altijd team "lekker laten slapen" (behalve voor de laatste fles van mijn zoon anders komt hij snachts hahah). Als ik het goed begrijp doet hij dus maar 1 slaapje?

4 jaar geleden

Wij gebruiken voor onze zoon van net 6 maanden het schema van 6 maanden van slaapgids.nl: 07.00 uit bed + 180cc fles Tussen 08.30 - 09.00 op bed 10.00 fruithapje 11.30 180cc fles + brood eten Tussen 12.00 - 12.30 op bed 14.30 180cc fles Tussen 16.00 - 16.30 op bed 17.00 groente hapje 18.00 210cc fles Tussen 19.30 - 20.00 op bed Tussendoor krijgt hij ook slokjes water.

4 jaar geleden

Dit is het schema van mijn zoontje van 6.5 maand.. Hier houden wij ons strak aan en dat gaat goed 😊 7 uur wekker..fles 9-10 uur slapen 10.15 uur fruit 11 uur fles 12-14 uur slapen (meestal maar een uur) 14.15 uur brood 15.00 uur fles 16-17 uur slapen 17.15 uur groente 18.15/30 uur fles 19 uur naar bed

4 jaar geleden

Wij “reguleren” wel de slaap van onze zoon, zodat hij snachts goed doorslaapt en overdag niet teveel slaapt. Dat is dus als niet als reden voor het eten, maar komt wel zo uit.

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Ik zou de fles van 14.00 en 16.00 samenvoegen tot 1 fles om 15.00. En om je ...
Jaa daar heb ik ook aan zitten denken... Klopt die laatste fles maak ik hem ook voor wakker 😂

4 jaar geleden

Reactie op Noeli

Hallo hallo, Mijn dochter maak ik niet wakker voor eetmomenten. Ik was ook ...
Jaa ik laat hem ook slapen, behalve ze laatste fles. Maar ik ben dan echt aan het kijken hoe en wat met de volgende voedingsmomenten in te delen of iets achter wegen laten

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Ik zou de fles van 14.00 en 16.00 samenvoegen tot 1 fles om 15.00. En om je ...
Heel soms smiddags ook nog maar komt zelde tot nie voor.

4 jaar geleden

Ik laat haar slapen. Ze heeft altijd goed aangegeven wat ze nodig heeft. Als jouw kleine gewoon doorslaapt dan heeft hij waarschijnlijk geen honger. Tenzij hij niet op gewicht is bijvoorbeeld..

4 jaar geleden

Reactie op ElinedeJong

Ik laat haar slapen. Ze heeft altijd goed aangegeven wat ze nodig heeft. Al ...
Jaa precies maar doe jij dan haar eet moment verschuiven of sla je deze over?

4 jaar geleden

Dit is het schema van mijn zoontje van 6.5 maand.. Hier houden wij ons stra ...
Lijkt op mijn schema

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Lijkt op mijn schema
Jaa maar djayvano slaapt door sommige eetmomenten heen en nou vraag ik me af weg laten of verschuiven?