50 Reacties

4 jaar geleden

Volkoren is wat gezonder, en dan zou ik met pindakaas doen. Ik lees overal dat je daar vroeg mee kan beginnen! Je kan ook eerst zonder iets proberen.. misschien krijgt ze het brood nog niet echt weg. Ik zou wel echt inimini stukjes geven!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Volkoren is wat gezonder, en dan zou ik met pindakaas doen. Ik lees overal ...
Pindakaas op brood bij kleintjes word afgeraden omdat het plakt en de kans op verslikken of stikken vergroot. Ik heb 1/6e boterham gegeven iedere dag om te proberen. Ga nu over op 1/4e. Bouw het steeds wat uit. 😊 geef het droog, maar als hij het moeilijk weg krijgt dip ik het in een beetje melk.

4 jaar geleden

Mij is geadviseerd om licht bruin, wit of mais brood te geven. Donker volkoren is nog niet goed verteerbaar

4 jaar geleden

Ik zou beginnen met een tarweboterham zonder iets in hele kleine plukjes. Volkorenbrood zitten nog teveel vezels in die de darmen niet goed kunnen verwerken. Als het goed gaat zonder iets erop, kan je er wat boter op doen en uiteindelijk allerlei andere dingen.

4 jaar geleden

Onze dochter is ook 5 maanden en het consultatiebureau gaf aan dat je dan langzaam mag beginnen met brood geven. Eerst een korst en later een stukje brood dat je in de wang moet duwen. Het liefst bruin/volkoren brood. Als ze eenmaal het brood dat je in de wang duwt op gaat eten mag je er ook smeerkaas/pindakaas op doen. Beginnen met smorgens en smiddags geven, later gaat dit het flesje vervangen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op ElinedeJong

Onze dochter is ook 5 maanden en het consultatiebureau gaf aan dat je dan l ...
Ik heb echt compleet tegenover gesteld advies gekregen. Geen volkoren, geen pindaaas oid, geen korst maar los stukje brood 🤣🤷🏻‍♀️ Ofwel: doe waar je he goed bij voelt hahaha 😃❤️

4 jaar geleden

Zo snel met brood? wat geven jullie nog meer? Mijn zoontje is 5 maanden en ik geef hem fruit en worteltjes

4 jaar geleden

Naar mijn weten is hoe donkerder de brood hoe gezonder niet waar. Omdat er stukjes in zitten zou dat eigenlijj niet goed zijn voor de darm. Ook voor volwassenen. Maar je moet eerst beginnen met een korst. Kijken hoe ze het doen en daarna beginnen met de zachte stukjes en daarna beleg. Zo vroeg mogelijk ermee beginnen bedoelen ze, pindakaas zonder stukjes met zo min mogelijk suiker op een lepeltje doen en dan laten likken zeg maar. Met die lepeltjes voor babys in de mond doen en eraan laten sabbelen zeg maar.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Pindakaas op brood bij kleintjes word afgeraden omdat het plakt en de kans ...
Oh echt! Ik lees dat overal, zo raar...

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Zo snel met brood? wat geven jullie nog meer? Mijn zoontje is 5 maanden en ...
Je moet echt doen waar je kindje aan toe is. Mijn zoontje krijg echt heel veel soorten groente en fruit. En maisvingers, hij eet ze nog niet zelf maar ik breek het in stukjes. Ik wil ook met brood gaan beginnen, merk echt dat hij er aan toe is!

4 jaar geleden

Smeerkaas zit veel zout in en is gemaakt van restjes kaas. Heerlijk 😍. Kinderen mogen pas veel later kaas hebben, omdat er zou toch veel zout in zit. Ik dacbt na 1 jaar mag dat, maar zelfs dat wordt afgeraden. Ik dacht tot 4 jaar. Een enkele keer kan geen kwaad, maar tot 1 jaar niet.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Zo snel met brood? wat geven jullie nog meer? Mijn zoontje is 5 maanden en ...
Geef groente zoals bloemkool, broccoli. Lust ie niet, dan doe je er een wortel bij. Langzaam de wortel afbouwen, zodat ze aan de pure smaak gewend zijn.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Je moet echt doen waar je kindje aan toe is. Mijn zoontje krijg echt heel v ...
Klopt ieder kind is anders. Mijn zoon (6) deed altijd bijten en mijn dochter doet dat ook. Ik vond het eng en vind het bij mijn dochter ook eng. Zodra ze echt gingen kauwen ben ik brood gaan geven. Ik ben eerst met die maisvingers begonnen. Dat smelt lekker weg. Je ziet ze op een gegeven moment echt daarop kauwen.

4 jaar geleden

Kleine van mij is nu 5.5 maand en krijg al aantal weken na de ochtend fles een boterham met jam of pindakaas gaat goed na de middag fles een fruit hapje en de fles van half 5 krijg Die groente hapje tot nu toe doet hij 't super er op en vind alles lekker gelukkig.. Doen waar jij je goed bij voelt

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Pindakaas op brood bij kleintjes word afgeraden omdat het plakt en de kans ...
Opbouwen is een goede tip, bedankt!😊

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Zo snel met brood? wat geven jullie nog meer? Mijn zoontje is 5 maanden en ...
Mijn dochtertje krijgt alle groente en fruit die ik me maar kan bedenken.. sochtends fruit en savond groente. Hier ga ik dan nu ook brood bij doen😊

4 jaar geleden

Reactie op Natalie90

Kleine van mij is nu 5.5 maand en krijg al aantal weken na de ochtend fles ...
Jaa mijn dochter eet dus ook alles op wat ik der geef dus ik denk dat een boterhammetje ook in de smaak zal vallen, ik ga het van de week gewoon eens proberen😊

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

Klopt ieder kind is anders. Mijn zoon (6) deed altijd bijten en mijn dochte ...
Ja klopt! Mijn zoontje kauw altijd op zijn speen😂

4 jaar geleden

Dit is wel een site waar we allemaal veel aan hebben en de informatie is ook juist! https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wanneer-mag-mijn-baby-brood-eten-.aspx

4 jaar geleden

Wow grappig hoe het bij iedereen kan verschillen. Onze zoon is 5,5 mnd en krijgt alleen nog maar de fles.