50 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier zegt het cb bureau dat me dochter van 5 maanden al yoghurt mag? 🙈 En ...
Afgelopen maandag geweest en bij ons werd het ook gezegd brood en magere yoghurt

4 jaar geleden

Dit zegt het voedingscentrum

4 jaar geleden

Hey dames, Hoe geven jullie de boterham? Ik lees dat sommige het in kleine stukjes doen maar is er dan geen kans dat de baby zich erin verslikt. Ik geef een groot stuk zonder korst in haar hand en dan wordt het een hele kliederboel doordat ze erop sabbelt. En vaak beland een groot deel op de grond en heeft ze heel weinig echt opgegeten.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Hey dames, Hoe geven jullie de boterham? Ik lees dat sommige het in kleine ...
begin met korst te geven. zodat ze leren kauwen. De binnenkant van brood kan aan de gehemelte plakken. Bruin brood is het beste. Met meer vezels kunnen ze last krijgen. Geef ook maischips eventueel. Brood zonder beleg en die chips, zijn geen vervangers, alleen om te leren kauwen.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Volkoren is wat gezonder, en dan zou ik met pindakaas doen. Ik lees overal ...
Zeker geen volkoren brood geven hoor. De darmen kunnen dit nog helemaal niet verwerken. Tarwebrood en dan gewoon een droog korstje of gedoopt in de borst/flesvoeding. Ook geen pindakaas met brood samen. Dat wordt 1 grote klont waar je kind in kan gaan stikken.

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

begin met korst te geven. zodat ze leren kauwen. De binnenkant van brood ka ...
Ow echt, dus toch een korst? Bij kind&gezin zeiden ze net als ze geen tanden heeft zonder korst en dompelen in melk. Maar lijkt me idd logisch dat het in de gehemelte kan blijven plakken.

4 jaar geleden

Ik geef haar dus nu een paar dagen echt mini stukjes, die stop ik in haar wang. Ook geef ik soms een korstje in haar hand maar ik ben zo bang dat ze stikt, dus die pak ik ook weer af🤦🏼‍♀️ Ze probeert wel te kauwen maar vind het toch heel spannend om grotere stukjes te geven, ze eet dus niet eens een kwart van de boterham.. als het aan haar ligt eet ze dat wel.. Iemand tips?☺️

4 jaar geleden

Ik geef haar dus nu een paar dagen echt mini stukjes, die stop ik in haar w ...
Dep het wat in haar melk, dan smelt het makkelijker in haar mond. Ik geef het in haar hand. Het is echt wel een heel kliederboel, maar ze geniet er wel van. En tot nu toe heeft ze zich niet verslikt. Ik hou ze wel in de gaten, maar laat haar echt doen. Ze eet er ook nog niet veel van, maar ik merk wel dat ze haar stukje steeds beter gaat vastnemen en juister in haar mond steekt. Geeft haar ook voldoening ivm het doorkomen van haar tandjes.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Pindakaas op brood bij kleintjes word afgeraden omdat het plakt en de kans ...
Dat zou ik ook doen, ik begin deze week ook met brood.

4 jaar geleden

Ja hoor. Dat mag nu. Volkoren boterham zonder zaadjes enz.. Geen korst. Alleen het zachte gedeelte. Beetje boter erop.. Of een klein beetje pindakaas (ah bio huismerk zonder toevoegingen)