32 Reacties

4 jaar geleden

Toevallig waren wij net even buiten en hebben onze zoon wat slokjes koud mineraalwater gegeven. Hij gaf zelf aan wanneer het genoeg was, ging om enkele slokjes. Hij is over twee dagen 6 maanden. Ik bedacht als ik dorst heb, zal hij dat ook wel hebben

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 7 maand en krijgt vanaf 5 maand elke dag tussendoor water .. vocht is belangrijk, zeker met dit weer. 😊

4 jaar geleden

Hoi, mees is nou 6 maand en krijgt nou elke dag water uit een tuit beker.. ik ben begonnen met water geven toen hij 4 maand en 3 weken was.. ik heb me er verder nooit in verdiept en hij vind het lekker groetjes joyce en mees

4 jaar geleden

Wij geven tussendoor wel wat water uit een flesje en dat gaat prima die van mij is 5 maand bij mijn andere kinderen met 2 en 3 maand oud ook gedaan. Hou ook gewoon in de gaten of ze genoeg natte luiers houden.

4 jaar geleden

Ik geef hem gewoon een flesje met water. Hij vind het heerlijk. Gisteren viel het me op dat hij geen hele natte plas luiers had, na wat water weer wel.. Er staat vanalles online, volgens sommige sites mag een kindje onder de 6 maanden helemaal niks anders dan alleen melk! Hier geven we alles op gevoel, water, fruit en groente:)

4 jaar geleden

Wij bieden onze zoon water aan sinds hij 6 maanden is. In het begin wist hij niet wat hij er mee moest maar nu slikt hij gelukkig toch wat door. Als dit niet lukt mag je met dit warme weer de fles ook met iets meer water dan normaal aanlengen. 10 ml extra op 100 ml. Dit heeft het consultatiebureau ons aangeraden voor deze warme dagen.

4 jaar geleden

Wij gaven het al heel vroeg , rond 2.5 maand , zelfs met een beetje ranja van teiserre is 0% suiker

4 jaar geleden

Wij geven hem na elk oefenhapje een paar lepeltjes water. Mag van het CB. Hij drinkt namelijk de hele week al slechter dan normaal 😑

4 jaar geleden

Ik vroeg het me idd ook af.. heb toen het consultatiebureau gebeld en ze vertelde me dat ons kindje (bijna 6 maanden) 2x 50 cc extra mocht... doe sowieso bij elke fles al 10 cc extra

4 jaar geleden

Een tijdje gelezen was het ook al zo warm weer, hij was toen ongeveer 4,5 maand (uit me hoofd?!). Hij zweet heel erg dus ben toen al begonnen met slokjes water, hij had namelijk vocht tekort. Ik doe bewust geen extra water bij de fles melk, dat is mij aangeraden, omdat je kindje dan krampjes kan krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanFinn92

Wij geven hem na elk oefenhapje een paar lepeltjes water. Mag van het CB. H ...
Waarom deden jullie dat als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Als ik jullie zo hoor kan ik dus misschien best een wat water proberen te geven aan m’n dochtertje? Ze is over een ruime week 6 maanden. Haar luiers zijn nog voldoende nat en ze drinkt 3x 180+6 en 1x 210+7.

4 jaar geleden

Ik geef mijn dochtertje ook wat extra water in een klein flesje. Ik doe het niet extra bij de melk want dan drinkt ze misschien haar melk niet helemaal op. Ik doe dit al vanaf dat mijn dochtertje 4 maanden is. Niet elke dag maar wel met deze warmte. Mij is toen verteld max 20ML maar nu geef ik gewoon wat ze wilt drinken.

4 jaar geleden

Ik geef onze zoon ook met warme dagen een klein beetje water naast de gewone voedingen. Hij zweet heel erg en plast ook veel dus hij heeft dit echt nodig. Net zoals vandaag is het zo warm dan geef ik wat extra naast zijn hapje. Ik doe klein beetje water in de fles hij drinkt dit niet op hij neemt maar een paas slokjes en dat is genoeg. Ook tussendoor geef ik een paar slokjes en je ziet echt dat hij er van geniet hij heeft soms echt dorst.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Waarom deden jullie dat als ik vragen mag?
Wat bedoel je precies?

4 jaar geleden

Volgens mij adviseert het voedingscentrum in NL baby's onder de 6 maanden geen extra water te geven ivm een groter risico op waterintoxicatie. Omdat de nieren nog onvoldoende ontwikkeld zijn kan een te grote hoeveelheid water niet goed verwerkt worden.

4 jaar geleden

Ik geef ook steeds een paar slokjes extra water met dit weer. Ze mogen evt ook suikervrij waterijsje proberen, dat ga ik morgen doen

4 jaar geleden

Ik heb het vanmorgen opgezocht want ik vroeg het me ook af. Dit mag vanaf 6 maanden. Ik laat haar zelf aangeven wanneer het genoeg is

4 jaar geleden

Onze kindjes zijn ook 6 maanden oud. Maar drinken al een tijdje enkele slokjes water als het echt warm is. Je kan ook stukje watermeloen geven om op te sabbelen.

4 jaar geleden

Ik doe het niet ivm loze vulling voor het maagje. Ik geef haar gewoon extra borstvoeding! Vocht en voedingsstoffen tegelijkertijd, andere voedingsstoffen zijn namelijk ook erg belangrijk met dit weer en in water zit helemaal niets. Kans bestaat ook dat het maagje wel vol raakt van water waardoor ze minder melk drinken.