29 Reacties

4 jaar geleden

Onze zoon is 3 maanden, lezen we al een tijdje voor, leuke, korte verhaaltjes met plaatjes.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 14,5 week. En lees ik al regelmatig voor. Velle kleuren in het boek werken goed. Ook het boekje baby ziet.. kijkboek met spiegeltje is een aanrader.

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 14 weken en lees ik al voor sinds ze 8 weken is denk ik. Het hoort bij het avondritueel voordat ze naar bed gaat. Lekker samen in de stoel zitten en voorlezen.. Heerlijk momentje eind vd dag!

4 jaar geleden

Ik lees al voor sinds de kleine 4 weken is. Voor het slapen gaan altijd hetzelfde korte verhaaltje van slaap lekker rupsje nooit genoeg, en tussendoor beneden allerlei verschillende boekjes. Verder doen we ook vaak verhaaltjes vertellen uit de mouw geschud. Over wat we beleefd hebben op vakantie, of ik wat we allemaal gegeten hebben deze week. Gewoon lekker kletsen 😊

4 jaar geleden

Ik lees al vanaf een week of 6 voor. Natuurlijk wordt het steeds leuker. Meestal lezen we 'Raad eens hoeveel ik van je hou'. Het hoort hier bij het slaapritueel 's avonds. Nu ze 15 weken is, kijkt ze steeds meer mee in het boek. Maar het toverde ook al bij 7 weken een lach op haar gezicht :). Ze geniet er echt van, en daardoor ik ook!

4 jaar geleden

Ook wij lezen al een tijdje voor. Onze kleine meid is ruim 3 maanden en vind het prachtig. Ze kijkt geïnteresseerd naar de plaatjes en lacht om de stemmetjes die we opzetten. Ik zou zeggen: lekker mee beginnen!

4 jaar geleden

Reactie op Tamtam-24

Ik lees al vanaf een week of 6 voor. Natuurlijk wordt het steeds leuker. Me ...
Wat grappig wij lezen het zelfde boek voor. Het is niet meer weg te denken bij ons slaap ritueel!

4 jaar geleden

Mijn dochter is 15 weken en ik lees ook al een aantal weken voor. Soms heeft ze er na een minuutje al genoeg van 😂 maar er zijn ook momenten dat je echt ziet dat ze het leuk vind en lekker naar de plaatjes kijkt en lekker mee brabbelt haha! Ik doe het niet standaard elke avond voor het slapen ofzo, gewoon af en toe 😊 super leuk momentje

4 jaar geleden

Maar lezen jullie voor elk slaapje voor. Of alleen voor het slaapje van begin van de avond bijv?

4 jaar geleden

Reactie op Sacajawea

Wat grappig wij lezen het zelfde boek voor. Het is niet meer weg te denken ...
Oh wat leuk! Het is ook zo'n lief verhaaltje! Ik kan hem intussen dromen, maar het blijft leuk. :)

4 jaar geleden

Ik lees ook al heel lang voor, begonnen toen ze 4 weken oud was denk ik. Verschillende boekjes van Nijntje vindt ze erg mooi en van Gonnie, ze kijkt graag naar de kleuren. En voor het slapen gaan lees ik nu altijd uit een dik verzamelwerk met alle rijmpjes en verzen van Annie MG Schmidt. Heerlijk om te lezen. Ik doe het voor elk slaapje behalve als ze erg moe is, dan sla ik het over.

4 jaar geleden

Ik lees af en toe nijntje voor. Kleurtjes vind onze zoon super. Verder verzin ik verhaaltjes, ben daar nog niet zo goed in 😅

4 jaar geleden

Wij lezen al avnaf dat ze 2 maandjes was voor.. ze is nu 13 weken. Ze vind het zo leuk niet eens het boekje maar hoe wij voorlezen en de klankjes.. :) hoe eerder hoe beter voor haar ontwikkeling!

4 jaar geleden

Zodra onze dochter wat meer interactie met ons heeft ( reageren op naam, en bewuste reacties enz) gaat papa biebelebonze verhaaltjes vertellen. Over een biebelebonze jongen die woont op een biebelebonze berg en maakt elke dag wat anders mee ( verzinsels die slaan op gebeurtenissen van de dag) kijk er nu al naar uit....

4 jaar geleden

Hoi hoi mn zoontje is 15 weken. En ik denk dat ik nu 2 weekjes een boekje lees. Ik leg heb dan eind van de ochtend en/of in de middag in zn eigen bedje. En dan lees ik voor voordat hij gaat slapen. Dus merk ik dat hij moe wordt( ^hangende oogjes en geeuwen) loop ik met hem naar boven, leg ik hem op bed en dan lees ik voor. Hij reageert daar ook op met een brede glimlach. Erg leuk om te zien. Dan ga ik bij hem weg terwijl hij nog wakker is. Meestal jammer hij dan even en valt hij in slaap.

4 jaar geleden

Reactie op TamNiekRaf

Hoi hoi mn zoontje is 15 weken. En ik denk dat ik nu 2 weekjes een boekje l ...
Soms gaat hij ook wel eens huilen als ik hem in bed leg maar dan begin ik gewoon met lezen. Korte boekjes met veel kleurtjes. Als hij huilt dan lees ik het boekje 2 keer voor. En dan wordt hij halverwege rustig

4 jaar geleden

Welke boeken raden jullie aan?

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 16 weken en ik lees nu een paar weken voor. Vooral de "baby ziet boekjes" vind ik erg leuk. Boeken met veel kleurcontrasten. Ook knisperboekjes van Nijntje zijn favoriet. Wanneer je lid wordt van de bieb, krijg je 2 boekjes cadeau (boekstart). Ook een folder met voorleestips.

4 jaar geleden

Reactie op ayaelm

Welke boeken raden jullie aan?
Nijntje is erg leuk vanwege de kleuren. Maar volgens mij maakt het nu nog niet uit wat je leest... ze vinden alles wel fijn :-) ik zoek altijd wel iets met een lekker leesritme. Nijntje heeft dat, Annie M.G. ook. Bobbi is ook leuk, zeker als ze iets ouder worden. Heel herkenbare verhaaltjes.

4 jaar geleden

Voorlezen doe ik al vanaf de dag dat we uit het ziekenhuis komen. We lezen elke avond slaap lekker rupsje nooitgenoeg en overdag verschillende leesboekjes of als ik merk dat ze naar mij stem aan het luisteren is dan lees ik mijn eigen boek gewoon hard op. Ik had gelezen dat het horen van verschillende klanten en woorden goed is voor de hersenontwikkeling.