29 Reacties

4 jaar geleden

Onze zoon is nu ruim 4 maanden, maar lees al vanaf 2 maand oud voor. Kleine, korte verhaaltjes. Puur om het idee, het ritme en de gewenning.

4 jaar geleden

Slaapritme 4 tot 6 maanden Vanaf de 4e maand hebben de meeste baby’s al een redelijk dag- en nachtritme. Dit heeft er vooral mee te maken dat hij steeds minder nachtvoeding nodig heeft. Gemiddeld slaapt een baby dan 14 tot 15 uur per dag. In deze maanden zijn baby’s in staat gedurende de nacht 8 uur of langer achter elkaar door te slapen. Overdag slaapt je kindje nog steeds 3 tot 4 keer. In deze periode gaat je baby ook dieper slapen. Hierdoor schrikt hij niet zo snel meer wakker. Vanaf nu kan het goed zijn om voor het slapen gaan een vast slaapritueel te volgen. Denk hierbij aan een het voorlezen van een vast versje of boekje voor hij gaat slapen. Hierdoor wordt je kind rustig en weet hij wat er gaat gebeuren Dit kwam ik nog tegen. Is ook goed voor het slaapritme.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Voorlezen doe ik al vanaf de dag dat we uit het ziekenhuis komen. We lezen ...
Zeker!! En liedjes zingen :-)

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Zeker!! En liedjes zingen :-)
Ja dat doe ik ook vaak🥰

4 jaar geleden

Boekjes van Nijntje zijn inderdaad leuk, evenals Bobbi en Dikkie Dik. Baby Ziet serie is ook er leuk voor de allerjongste vanwege de contrastkleuren. Mijn zoontje is nu 15 weken en ik ben gestart met voorlezen in de avond bij het naar bed gaan en soms lezen we overdag een boekje.

4 jaar geleden

Lezen hier sinds ze 12 weken is dagelijks een boekje voor het slapen gaan! Zit nu in ons ritueeltje ingebouwd. Ze vind het geweldig! Dikkie dik, nijntje en rupsje nooitgenoeg zijn nu grote favoriet hier! Alles met grote plaatjes en kleurtjes is goed :)

4 jaar geleden

Hier word er veel voorgelezen en vanaf 6 weken ook aan de kleinste met eerst zwart wit boekjes.we gaan met ons allen op een bed zitten en dan begin ik met voorlezen aan mijn zoon van 10 daarna leest hij nog een bladzijde zelf voor dan die van bijna 4 erachteraan met zijn uitgekozen boek en dan nog een prentenboekje voor de kleinste. Degene die aan de beurt is mag kiezen waar op het bed hij bij me zit.

4 jaar geleden

Tips voor welke boeken?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Tips voor welke boeken?
De boekjes van Gonnie, Boemba (zijn in leuke rijmvorm), boekjes met geluiden en flapjes. Ik kijk niet naar de leeftijden op de boekjes.