18 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij drinkt hij in de ochtend optimel en in de middag krijgt hij water of sap verdund met water of karvan cevitan 0 % suiker.

2 jaar geleden

Mijn dochter drinkt eigenlijk alleen water. Smiddags soms beker melk of iets anders. S avonds krijgt ze klein flesje Melk ,vindt ze idd nog heerlijk. Zou ik idd iets cevitan 0% iets doen, toch beetje smaakje als ze niet graag water drinkt.

2 jaar geleden

Mijn zoontje(2) en dochter(5) drinken het grootste deel van de dag karvan cevitan of ice tea green. Smorgens/smiddags krijgen ze verschillend, melk, halfvolle chocomelk, zuiveldrink. Als ze willen drinken voor het slapen gaan kunnen ze nog wat water drinken, dit geld ook voor snachts.

2 jaar geleden

Water, thee en 2 vaste momenten bv

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt in de ochtend pap 150ml, over de hele dag drinkt ze 2 bekers met Roosvicee die grote rietjesbeker van avent is ongeveer 330ml en als ze in de avond na haar eten nog dorst heeft geef ik haar water in haar beker.

2 jaar geleden

Er is ook niet echt iets wat ze verder lekker vindt. Ze krijgt wel eens sap (appelsap, ice tea green of anders), maar ze vraagt dan altijd of ze water mag. Dat drinkt ze denk ik toch het liefst. Alleen ik ben bang dat als ik haar minder melk geef ze te weinig vocht binnen krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op EvB

Er is ook niet echt iets wat ze verder lekker vindt. Ze krijgt wel eens sap ...
Je geeft aan dat ze water drinkt naast de melk dan krijgt ze in principe voldoende binnen. Sappen en limonade heeft ze echt niet nodig hoor (moet iedereen zelf weten voordat ik commentaar krijg) Heeft ze genoeg plas momenten? Als dat zo is dan krijgt ze binnen wat ze nodig heeft.

2 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt bij z'n ontbijt een beker melk, bij de lunch en vaak bij het avondeten ook nog melk. Het liefst drinkt hij de hele dag melk en vraagt er ook altijd om maar krijgt het niet vaker dan 3 bekertjes. Hij drinkt verder ook niet zo veel op het moment meestal 2 heel soms 3 bekertjes water of thee.

2 jaar geleden

Wij zijn gestopt met melk voor t slapen gaan. Ik geef hem s’morgens een bekertje melk naast zijn boterham. Voor de rest drinkt hij veel water

2 jaar geleden

Reactie op EvB

Er is ook niet echt iets wat ze verder lekker vindt. Ze krijgt wel eens sap ...
Ik ben ook groot voorstander van water en gelukkig is dat ook wat ze naast melk het liefste drinkt. Alleen ik zou haar graag minder melk willen geven omdat ik het idee heb dat ze nogal veel melk drinkt (bijna 400 ml op een dag). Ook lijkt me het flesje voor het slapengaan niet nodig. Alleen als ik haar geen melk geef, gaat ze niet meer water drinken en daarom ben ik bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Melk is gewoon haar favoriet, uit een flesje.

VRIEND

2 jaar geleden

Vooral water. In de ochtend een klein glaasje verse sinaasappelsap en in de middag een bekertje melk.

2 jaar geleden

Bij ons hetzelfde probleem, we proberen wel af te bouwen (en dit lukt al beter) maar de vraag naar melk blijft hoog 🥲

2 jaar geleden

Als je melk wil afbouwen kan je ook melk met water mengen, werkte bij de onze wel toen hij veel om melk vroeg en veel te weinig water dronk. Is wit, dus melk 😂😂

2 jaar geleden

Reactie op Maggy

Als je melk wil afbouwen kan je ook melk met water mengen, werkte bij de on ...
Zalige tip, nu kunnen we ze inderdaad nog een beetje foppen

2 jaar geleden

Rond de leeftijd van 2 jaar is 180ml geloof ik wel de max qua melkproducten wat ze binnen "moeten" krijgen. Dus ook qua yoghurt/kwark/pap, valt daar ook onder. Smorgens krijgr ons zoontje een glas melk of pap. En de rest van de dag water,(koude) kinderthee of een klein drupje diksap in z'n water.

2 jaar geleden

Water, kruidenthee, melk. Voorheen ook veel limonade omdat haar vader en mijn schoonouders dit vaak gaven maar ik heb dit thuis gestopt. Nu drinkt ze alleen limonade bij mijn schoonouders.

2 jaar geleden

Als ik zo lees wat kindjes drinken mag je best tevreden zijn met melk en water 😅 ik zou het in elk geval niet gaan vervangen voor allerlei keuzes die hier genoemd worden. Ook de 0% Varianten zo ongezond en slecht voor de tanden. Dan is op vaste momenten een beker leeg drinken en tussendoor een slokje water zo gek nog niet

2 jaar geleden

Melk en water. Soms verse sinasappelsap. Max 1x siroop op 1 dag