37 Reacties

4 jaar geleden

Lekker wandelen met de baby. Wellicht is er iemand in je omgeving met wie je op afstand samen kan wandelen.

VRIEND

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gevoel. 🍀Ik plan dingen met mijn dochter, maar dan zeg ik het af, omdat ik het te spannend vind. Per 18 augustus gaat ze 2x in de week naar de kinderopvang, wellicht dat het voor mij dan minder spannend word. Voor de rest loop ik een blokje om of loop ik samen met mijn man. Ik volg dit bericht ook ff.

4 jaar geleden

Oh wat herkenbaar dit! Heb het niet vanwege Corona, maar gewoon. Hoe oud is je kleintje? Die van ons slaapt niet overal en met 4,5 maand zijn de wakkertijden ook nog niet lang. Kan je anders vrienden bij jou op bezoek laten komen? Of een keer oppas regelen, zodat je wat kan doen voor jezelf? Ik ga op de dag dat ik alleen met hem ben boodschappen doen als hij zn ochtenddutje heeft gehad, maar verder blijven we wel thuis, vind ik prettiger met zn slaapjes. Het is wat moeilijker plannen allemaal met een kleine. Maar heb goede hoop dat als hij straks wat ouder is dat het allemaal weer goedkomt. Weet in ieder geval dat je niet de enige bent.

4 jaar geleden

ik had het ook bij mijn 1e kind. Komt door de fasen die je kind doorloopt, en dat zje kind soms ook niet weet wat ie wil. Hierdoor is het voor jou ook moeilijk om te weten wat je kind wilt. Soms is het een ontwikkeling wat je kind doormaakt, waardoor ze een periode steeds in de nacht wakker worden. Soms is het gewoon een periode dat ze veel bij je willen zijn. Het gaat allemaal over zodra ze zelf wat meer kunnen doen. Zoals het zitten, het eten van vaste voedsel, dan kun je ze makkelijk iets geven, vaste slaapritme. Door de ontwikkelingen is dat laatste bij de ene kind moeilijker te krijgen dan bij een ander kind. Maar het komt goed. Ik had meer een vaste routine rond de 8 maanden. Het eten van vaste voedsel ging goed, het zitten ging ook goed en we hadden ook een vaste slaapritme. Hij werd wel tussen 5 en 6 uur wakker, ging daarna niet meer slapen. maar in de middag deden we samen een dutje.

4 jaar geleden

Ik wandel alleen of met vriendinnen/moeder/schoonmoeder. Dat kan helemaal coronaproof op afstand! Slaapt de kleine wel in de kinderwagen? Dan is wandelen dubbel zo fijn. Verder koffie ergens afhalen en buiten drinken met vriendinnen bij mooi weer. Een koffiedate is lekker kort en makkelijk mei zijn kleintje. Als ze dan mie of vervelend worden kan je gewoon weer snel naar huis en heb toch ff kunnen kletsen. Ik ben ook al een paar keer wezen lunchen. Dan neem ik die kleine ook mee in de kinderwagen. Er zijn inmiddels ook al wat zwembaden open. Ik wilde hem graag babyzwemmen maar dat ging door. Nu kun je echter wel al zelfstandig gaan zwemmen. Of thuis uitgebreid samen in bad. Dat soort dingen. Ik ben ook gek op lezen. In de periode dat mijn kleine alleen maar op schoot wilde slapen heb ik uren in de babykamer zitten lezen (daar staat zo'n heerlijke luie stoel) met de kleine slapend op schoot. Wees verder niet zo streng voor jezelf. Kinderen veranderen constant. Wat de ene dag goed werkt, werkt de volgende dag totaal niet. Het is helemaal niet gek dat je het dan even niet weet. Dat heeft niks te maken met het zijn van een goede moeder. Die über perfecte moeder die alles weet bestaat niet :).

4 jaar geleden

Ik geloof dat ondanks je een moeder bent geworden zodra je kindje in de buik zit, moet je groeien in het mama zijn. Vaak heb ik ook nog niet het gevoel dat ik een mama ben en voel me dan schuldig als ik niet elk moment aan mijn kindje denk. Maar het komt wel. Wij spreken nu al vaker af met vrienden en familie, maar voel me dan soms wat slecht omdat ik mijn volledige aandacht niet kan bieden aan mijn dochter of aan het bezoek. Het is allemaal nog zoeken he, maar we komen er wel! 🙂

4 jaar geleden

Hier hetzelfde!

4 jaar geleden

Wij wandelen veel. Samen even naar de winkel en bakker enzo. Mijn ouders zie ik weer wekelijks. Ik spreek weer af met vriendinnen. Neem dan gewoon camping bedje mee. Als hij slaapt is het mooi en anders ga ik eventueel eerder naar huis. Vind blijven ondernemen juist belangrijk en hij moet ook maar leren ergens anders te slapen. Zo sta ik er nu tegenover 😊

4 jaar geleden

Ik denk om te beginnen dat thuisblijven ook heerlijk is hoor, voor de kleintjes. Ik neem mijn dochter sinds een week of 2 ook weer vaker mee naar de stad voor een boodschap, een shopje of naar vrienden/familie. Vindt ze hartstikke leuk! Ook gaat ze 1 dag per week naar oma. De tip om te gaan zwemmen is ook een goede; wij zijn al 2x geweest een klein uurtje. Vond ze geweldig en daarna als een blok in slaap gevallen. Maar doe vooral wat je zelf graag zou willen doen en kijk hoe je kindje daarop reageert.

4 jaar geleden

Beau, wat vervelend dat je het moedergevoel mist, en wat naïef 😉. Het feit dat je hier je onzekerheid blootlegt en om hulp vraagt, geeft aan dat je een betere moeder wilt zijn, dat IS het moedergevoel 😘. Je bent stiekem een powermama in opleiding! Heb je wel eens gedacht aan het dragen van je kindje, met een draagdoek of zak? Dit zorgt bij heeel veel babys voor snel in slaap vallen en misschien helpt het je met naar buiten gaan en met je onzekerheid. Je kindje dicht en beschermd tegen je aan geeft mij iig het gevoel dat ik mijn mannetje (19weken) makkelijk kan afschermen tegen de wereld met al zn gevaren en virussen, en het draagt bij aan de hechting. Op fb heb je draagliefde. Ik leer daar heel veel van. Wees lief voor jezelf... die onzekerheid hebben we allemaal, we zijn hier allemaal voor het eerst mama (geweest) en ook bij 7 kinderen geloof ik dat je nog onzekerheden hebt 😘. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kleintje is maar ik heb en had heel veel aan de sites van happybabycoach. Na lang verhaal, nog kleine tip. Schrijf of app jezelf of je partner wanneer die kleine wat doet: 😴,🥳(wakker) ,💩,🍼. Zo krijg je inzicht in een dagritme en kan je daarin plannen. En kijk naar de handelingen van je kleintje en doe ze eventueel na om ze te vergelijken met jezelf, het zijn namelijk soms net mensen😂😂. Succes en hou ons op de hoogte.

4 jaar geleden

Hoi Beau Hier eigenlijk hetzelfde als wat jij beschrijft! Mijn dochter is bijna 5 maanden. Ik draag haar veel omdat ze overdag niet in bed slaapt. Maar vooral ook binnenshuis. In haar wakker tijden wandel ik soms met de hond en doe haar in de maxicosi. Ze wil namelijk alles zien! Of ik ga in haar wakker tijd naar de supermarkt. Verder vind ik het enorm saai en heb straks 6 weken vakantie... en dus zie ik er ook erg tegen op. Maar zwemmen wil ik ook gaan doen.. misschien ook leuk voor jullie. Waar woon je ergens? Misschien wonen we wel bij elkaar in de buurt! haha

4 jaar geleden

Deze voormiddag met onze dochter van 20weken naar de markt geweest (te voet). En ze heeft grotendeels geslapen 😊 heb er ook echt van genoten.. efkes buiten zijn en wat beweging. Ik heb zelfs getwijfeld ergens een koffie te drinken (alleen) maar er was te veel volk naar mijn zin😄

4 jaar geleden

Oh wat herkenbaar dit! Heb het niet vanwege Corona, maar gewoon. Hoe oud is ...
Onze dochter Nova is 4.5 maand oud. We laten in het weekend wel eens mensen komen, maar door de weeks is iedereen aan het werk. Ik werk nu niet meer fulltime. Ik probeer af en toe ook ergens heen te gaan, maar zodra ze signalen afgeeft dat ze moe wordt krijg ik al bijna de paniek. Ik moet dan echt vlug naar huis, want anders is het gillen.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Ik wandel alleen of met vriendinnen/moeder/schoonmoeder. Dat kan helemaal c ...
Zwemmen en lunchen klinkt allemaal heerlijk. Het vervelende bij mij is alleen dat ze het dus vertikt om in de kinderwagen te slapen. Dit maakt het voor mij dus ook extra moeilijk om ergens naar toe te gaan, want zodra ze moe is moet ik dus eigenlijk meteen naar huis. Ze heeft op deze leeftijd nog pittig wat slaap momenten, dus ergens rustig heen is er dan niet bij..

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Beau, wat vervelend dat je het moedergevoel mist, en wat naïef 😉. Het feit ...
Wat een lief bericht! Een draagzak is zeker het proberen waard. Wie weet kan ik dan ook wat wandelingen maken op het strand, dat vind ik zelf namelijk altijd heerlijk. Dag ritme noteren is ook wel een goeie, misschien dat ik tussendoor dan af en toe wat kan in haar wakker tijd. Bedankt voor je berichtje!

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

Hoi Beau Hier eigenlijk hetzelfde als wat jij beschrijft! Mijn dochter is ...
Mijn dochter is ook enorm nieuwsgierig en wil daarom ook niet slapen op “onbekende plekken” in de wagen. Het is dan allemaal veel te interessant. Zwemmen is misschien ook een optie, daarna zal ze waarschijnlijk ook wel goed moe zijn. Ik woon zelf in de kop van noord Holland, jij?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mijn dochter is ook enorm nieuwsgierig en wil daarom ook niet slapen op “on ...
haha herkenbaar!! o oeps ik in Arnhem dus beetje ver!! haha

4 jaar geleden

Reactie op B91

Wat een lief bericht! Een draagzak is zeker het proberen waard. Wie weet ka ...
Het is handig om daar een app voor de hebben, zo'n babytracker. Die hebben wij ook. Je kan daar flesjes, luiers, slaapjes en zelf bv/kolven in registreren. Wij hebben een gedeelde account, dus mijn man en ik kunnen allebei erin. Ik weet dat lunchen etc allemaal heerlijk klinkt, maar mijn kleintje ging laatst ook huilen terwijl ik op het terras zat. Toen ben ik ff met hem gaan staan, beetje wiegen dat helpt. Toen viel hij in slaap. Maar ik heb misschien makkelijk praten. Ik moet ook wel zeggen dat ik in het begin ook wel bang was dat hij ging huilen, onzekerheid. Maar toen zei een vriendin (met 2 kids): en dat wat? Baby's huilen, klaar. Waar ben je zo bang voor? Als het echt uit de hand loopt vertrek je. Slaapt hij op schoot bij jou wel? En koffietentjes bij jou in de buurt? Zodat je snel weer thuis kan zijn? P.s. Waar in de kop van Noord Holland woon je?

4 jaar geleden

Ik ga lekker wandelen. Ik loop elke droge dag op en neer naar de supermarkt. Met regelmaat worden hier pakketjes verzonden die breng ik ook lopend weg als het kan. Ik ga inmiddels wel weer overal naar toe. Ze is ingeënt bouwt weerstand buiten beter op dan binnen denk ik dan. Mijn mening is wel dat je jezelf tekort doet als je binnen blijft zitten. Zeker met het mooie weer. In de winkels ( in mijn stadje dan) is overal een mandje verplicht die ontsmet je zelf, voor je je kindje pakt je eigen handen ontsmetten, en dan kan je gewoon om een kleine boodschap. Bij de appie raak ik alleen m’n boodschappen aan, boodschappen scan ik met mijn mobiel tijdens het winkelen, afrekenen doe je dan bij de zelfscan, en je boodschappen liggen al onder in de wagen dus hoef je pas thuis weer aan te raken.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Het is handig om daar een app voor de hebben, zo'n babytracker. Die hebben ...
Ja ik heb de app van baby+, maar daar noteer ik eigenlijk alleen de voedingen in. Ik moet ook gewoon gaan en durven. Als het mis gaat, is dat zo. Alleen daar zie ik dus best tegenop. Ze slaapt op schoot niet. Eigenlijk alleen in haar bedje en bij de opvang slaapt ze in de kinderwagen. Verder tijdens een autorit gebeurd het nog wel is dat ze in slaap valt in de maxicosi, maar dit is ook niet altijd het geval. Ja in principe heb ik genoeg opties waar ik even kan gaan zitten. Ik woon in Schagen.