37 Reacties

4 jaar geleden

Ik kom ook weinig buiten huis, maar heb het geluk dat ik dat stiekem best fijn vind 😉. Toch een paar ideetjes: Wij zijn laatst wel een paar uurtjes naar het strand geweest, als dat in de buurt is en een mogelijkheid is echt een aanrader. Het was daar niet druk en afstand houden is makkelijk. Die kleine vond het heel leuk en kon in de draagdoek slapen. Verder doe ik af en toe een wandelingetje met haar in de kinderwagen of draagdoek. Plan dit vlak nadat je kindje wakker is en gedronken heeft, dan kun je best een tijdje wandelen. Heb he (schoon) ouders of vrienden met een tuin? Neem een speelkleed of kinderwagen mee dan kunnen jullie koffie leuten terwijl je kindje slaapt of speelt. Ik ben nog van plan met haar naar de babyfloat te gaan of te gaan zwemmen, lijkt me een heerlijk dagje uit. Ik neem haar niet mee naar de supermarkt dat vind ik een gedoetje met al die mensen. Maar eigenlijk is thuis afspreken wel mijn favoriet, alles handig in de buurt. Verder kan ik je echt aanraden af en toe tijd voor jezelf te pakken. Vraag een oppas al is het maar een paar uurtjes die vrijheid voelt echt goed en is belangrijk. Thuis lekker tutten of bij slapen, even shoppen of wel lekker ergens een bakkie doen! Hoop dat dit een beetje helpt!

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ja ik heb de app van baby+, maar daar noteer ik eigenlijk alleen de voeding ...
Dat is bekend terrein :). Mijn moeder woont in Schagerbrug, zelf ben ik geboren in Alkmaar en woon inmiddels al jaren in Amsterdam. Ik zou zeggen gewoon doen! Trommel een vriendin op een ga op een van die (inmiddels enorme) terrassen zitten en neem de baby op schoot. Al is het maar een half uurtje en 1 koffie. Gewoon even rustig opbouwen. En inderdaad die draagzak. Soms als mijn aap onrustig is en niets wil ga ik ook juist met hem in de draagzak op pad. Hij is nu groot genoeg om over de rand te kunnen kijken en zit prinsheerlijk met zijn speentje in rond te kijken. Juist ook in winkels en op drukke plekken. Ik ben zelf wel altijd stiekem bang om te vallen/struikelen met dan ding dus ben ik mega voorzichtig. Zeker ook omdat ik tijdens mijn zwangerschap met 35 weken ben gestruikeld. Daar ben ik toen zo van geschrokken. Maar goed dat is een van mijn angsten 😥.

4 jaar geleden

Ik ben ook veel thuis.. Vlieg bij KLM maar door corona zit ik nu langer thuis omdat m'n verlof is verlengd door hun. 7 dagen zit ik met ons zoontje. Mijn man werkt 5 dagen. Ons zoontje is zaterdag 5 maanden oud. Heb een heel strak voed en slaap schema. Dus alle momenten daar omheen ga ik wat doe.. Wandelen. Koffie drinken.. Naar een vriendin toe en dan slaapt hij daar. Hoe oud is jouw kindje? Heb je een strak schema? Waardoor hii/zij weer waar hij/zij aan toe is en misschien wat makkelijker wordt?

4 jaar geleden

Ik herken veel in je verhaal! Mijn dochter is bijna 5 maanden en slaapt ook alleen in haar bed. Ze kan ongeveer 1,5uur/2uur wakker zijn, inclusief flesje geven in die tijd, dus je houd weinig tijd over. Als ze aan t einde van haar wakkertijd is, gaat ze huilen, maar ergens anders in slaap vallen lukt haar gewoon echt niet. Heb met haar rond gelopen in de wagen, heb met haar in de auto gezeten, heb haar geprobeerd te wiegen, ze is doodmoe maar slaapt pas als ik haar in bedje leg. Daardoor ben ik ook veel aan huis gekluisterd en dat voelt inderdaad wel eenzaam soms. Gelukkig heb ik wel vrienden die regelmatig even langskomen, maar zelf erop uitgaan lijkt me ook wel is fijn. Af en toe ga ik wandelen, maar niet te ver, want als ze moe word gaat ze huilen. Ik ben laatst dus naar een terras geweest, omdat iedereen altijd maar de tip geeft ‘gewoon doen’. Eerste 10 minuten was het leuk, daarna heeft ze de hele boel bij elkaar gekrijst en ben ik uiteindelijk maar weggegaan 😅 Ik denk dat ik maar gewoon moet wachten tot ze iets ouder is en langer wakker kan blijven 🤷🏽‍♀️

4 jaar geleden

Misschien is het een idee om koffie te drinken of lunchen buiten de deur te oefenen bij bijvoorbeeld je ouders, schoonouders en/of vrienden thuis. Dan ben je er toch even uit en stel dat het mis gaat, zal niemand je raar aankijken of zal je iig het gevoel hebben dat niemand je raar aankijkt.

4 jaar geleden

Wij hebben vandaag gezwommen! Was zo leuk🥰

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wij hebben vandaag gezwommen! Was zo leuk🥰
Ooooh hoe heb je dat precies gedaan met zo'n jonkie?

4 jaar geleden

Reactie op Jenske

Ooooh hoe heb je dat precies gedaan met zo'n jonkie?
Wij hebben een babyfloat en nekring. We hebben beide gebruikt en hem gewoon zelf vastgehouden! Hij vond het heerlijk. Hij ging ook echt helemaal trappelen met zijn beentjes zo leuk😍 We keken gewoon naar hem wanneer hij het niet meer leuk vond gingen we er uit. Flesje gegeven, toen heeft hij eventjes geslapen. Daarna zijn we nog een keer in het zwembad gegaan. Bij de meeste zwembaden heb je aparte verschoonruimtes en omkleedruimtes voor baby’s en bij dit zwembad hadden ze zelfs een badje voor na het zwembad, om hem in schoon te maken! Echt super 😁

4 jaar geleden

Hey beau, hoe gaat het nu? Heb je al iets kunnen doen of een poging gedaan?

4 jaar geleden

Ik ben ook veel thuis.. Vlieg bij KLM maar door corona zit ik nu langer thu ...
Onze dochter is 4,5 maand oud. Strak schema heb ik niet. Ik laat me voornamelijk lijden door haar. Nou moet ik zeggen dat ze eigenlijk een keurig netjes ritme heeft. Maar als we niet thuis zijn gaan die slaapjes gewoon minder goed helaas.

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Hey beau, hoe gaat het nu? Heb je al iets kunnen doen of een poging gedaan? ...
Het gaat inmiddels iets beter. Ze slaapt nog steeds niet ergens anders, maar ze is wel wat rustiger. Ik heb afgelopen vrijdag een stuk gewandeld door de stad en ja zelfs een kop koffie gedronken. Weliswaar vlakbij huis en snel naar binnen geklokt, maar het begin is er!

4 jaar geleden

Reactie op B91

Het gaat inmiddels iets beter. Ze slaapt nog steeds niet ergens anders, maa ...
Supergoed!!! En nog na gedacht over dragen?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Onze dochter is 4,5 maand oud. Strak schema heb ik niet. Ik laat me voornam ...
Hilarische spelfout lijden > leiden 🤣 Maar hier inderdaad ook hoor, lijkt me ook normaal voor die leeftijd. Al met al is het toch al top dat het thuis goed gaat ?

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wij hebben een babyfloat en nekring. We hebben beide gebruikt en hem gewoon ...
Super leuk zeg! Hoe oud is jouw manneke? Het is echt een klein mensje alweer!

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Supergoed!!! En nog na gedacht over dragen?
Zeker. Ik ga als het beter weer is een stuk wandelen over het stand met de draagzak. Nu is dat even geen optie met dit rot weer.

4 jaar geleden

Reactie op nissy

Hilarische spelfout lijden > leiden 🤣 Maar hier inderdaad ook hoor, li ...
Haha echt zo!😂🤭 Ja het is zeker fijn dat het thuis wel goed gaat.

4 jaar geleden

Hoii beau. Ik woon toevallig ook in Schagen. Mijn zoontje wil ook absoluut nergens anders slapen ook niet in wandelwagen of maxicosy. Vind het erg lastig hij is ongeveer 1.5 uur wakker en gaat een half uur af van eten dus houden steeds een uur over om wat te doen. We hebben een heel strak schema anders slaapt hij helemaal niet. In dat uurtje probeer ik zoveel mogelijk te genieten.. uurtje bos/uurtje terras/uurtje wandelen/uurtje op bezoek bij iemand.. vaak komen ze bij ons op visite zodat hij zijn slaapjes gewoon kan doen. Mochten we weg zijn dan ligt hij soms iets later te bed maar gaat dan wel vaak huilen als we dan ergens zijn.. ik ben blij al gaat hij straks naar 1 of 2 slaapjes per dag.