7 Reacties

2 jaar geleden

Hier precies t zelfde. Ze wilt ook niet eten. Ook niet als we het haar zelf laten doen, ook niet als wij t proberen. Ook niet dmv afleiding met de tablet. En dat terwijl ze eerst altijd at.

2 jaar geleden

Dit is herkenbaar! Laten gaan en je eten op tafel neerleggen. Zodra hij honger krijgt, gaat hij er zelf naar toe

2 jaar geleden

Mijn dochter eet inderdaad ochtend ook slecht, soms in een keer wel. Na haar middagslaapje dan gaat ze vaak wel in een keer eten., warme maaltijd is hier wel gewild. maar ik probeer twee opties aan te bieden waardoor ze idee geeft dat ze mee beslist. Dit helpt SOMS🤣 begint namelijk ook een duidelijke wil te krijgen. En wat er wordt gezegd, als ze honger hebben dan eten ze wel!

2 jaar geleden

Ik herken het ook! Mijn zoontje at altijd alles! Maar het warme eten weigert hij ook. Ik denk dat ze nu doorhebben dat ze "kunnen" weigeren. Ik probeer een aanpak te vinden die helpt🤣 toevallig merk ik op dat bijv macaroni en spaghetti er wel makkelijk on gaat. Maar rijst of aardappels gekookt weer niet. Beetje voorkeuren gaan ze krijgen. Ik denk verstandig om er geen drama van te maken maar wel alles blijven aanbieden. En proberen een hapje te laten eten ofzo?

2 jaar geleden

Hier hebben wij dat ook, patat uit de airfryer, pannenkoeken, lasagne en vlees gaat er wel in. Maar aardappels, rijst, groenten niet. Vanavond wilde hij helemaal niks eten.

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Echt een eigen wil inderdaad. Vervelend dat hij snachts wakker wordt van de trek, dat heeft onze dochter niet. Dus laten we haar gewoon even zitten en als ze echt niet wil mag ze van tafel. Dan maar niet denk ik dan. Misschien kun je hem bijv een beetje appelmoes geven? Dan heeft hij toch iets binnen en slaapt hij misschien wel door. Succes!

2 jaar geleden

Hier eet hij ook slechter dan eerst. Bepaalde dingen wil hij helemaal niet meer. Maar hij krijgt sinds hij één is al geen flessen meer. Is niet nodig op deze leeftijd (bijna 2 jaar) en is vaak een gewenning. Dus ook dat je kindje snachts wakker wordt is waarschijnlijk niet door de honger, maar puur door de gewenning. 🙈