46 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Hoe lang slaapt hij overdag?
Wisselend. De ene dag doet hij keurig 1 korte, 1 lange en 1 korte slaap en de andere dag alleen hazenslaapjes.

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Wisselend. De ene dag doet hij keurig 1 korte, 1 lange en 1 korte slaap en ...
Hoe beter de slaapjes overdag hoe beter de nachtslaap! Misschien doe je het al, maar hou echt een maximale wakker tijd van 1,5/2 uur aan. Ik zal hieronder mijn ervaring delen. Mijn dochter sliep al best vroeg door. Volgens mij zo rond de 10 weken al (van 19-6:30 uur) en ik was kort erna gestopt met de droomvoeding (22-23 uur). Vanaf een week of 17 begon hier opvallend de slaapregressie en achteraf gezien had het switchen van de inbakerslaapzak ook invloed gehad op die onderbroken nachten. De ene keer kwam ze 2x de andere keer wel 5x. Heb toen overleg gehad met het CB en andere ervaren vriendinnen/moeders. Een week lang heb ik doorgezet en bijna elk uur dat speentje gegeven, omdat ik bang was dat ze zou wennen aan voeding uit gewoonte.. overdag dronk ze ruim voldoende!! Daarna heb ik ook weer de oude inbakerslaapzak gebruikt en een combi van deze twee deed haar weer ‘gelukkig’ doorslapen!! Zonder ook maar te vragen om de speen. Afgelopen vrijdag vaccin gehad en in het weekend toch nog snachts gevoed ivm een verhoging. We zijn een paar dagen verder en ze komt standaard nu 1x per nacht. Ik link het nog steeds aan de vaccin, maar geef het een week de tijd. Denk ook dat ze behoefte heeft aan extra vocht (ook zo warm).. maar vanaf volgende week wil ik weer investeren in het speentje en volledig doorslapen. Aan jou wil ik de tip geven: check slaapzak? Inbakeren? Maar ook een een week tot twee doorbijten met het geven van de speen als je denkt dat je kleintje geen behoefte heeft aan voeding maar gewoon komt uit gewoonte. Drinkt hij overdag genoeg? Kan je misschien de droomvoeding laten vervallen? Eens kijken hoe laat hij dan komt?

4 jaar geleden

Dank voor je uitgebreide reactie! Even kort: wakkertijd houden we aan. Inbakeren afgebouwd omdat ie aanstalten maakte zich om te draaien. Hij slaapt niet ingebakerd iig niet sléchter. Hij drinkt heel kort bij mij, al vanaf het begin. Groeit goed maar toch vraag ik me dan af of ie voldoende drinkt overdag.... Ik ga er verder mee aan de slag!

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Dank voor je uitgebreide reactie! Even kort: wakkertijd houden we aan. Inba ...
Grappig, dit is echt heel erg herkenbaar. Bedankt Soebii voor je reactie, ik ga dit ook proberen!

4 jaar geleden

Reactie op Malou Carine

Pff begrijp de ellende helemaal! Toen onze dochter (3e kind) 10wk was sliep ...
“Baby’s hebben op deze leeftijd echt geen nachtvoeding meer nodig” Hoe kom je daar nu bij? Zeker bij borstvoeding is het heel gangbaar én gezond om zeker 1 nachtvoeding te geven. Ouders willen graag doorslapen, maar voor een heleboel kindjes is dat niet het beste

4 jaar geleden

Heel herkenbaar helaas! Heb geen gouden tip voor je :( Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Marde

“Baby’s hebben op deze leeftijd echt geen nachtvoeding meer nodig” Hoe kom ...
Dit inderdaad 😬 Hoe kom je erop dat een baby van 10 weken geen nacht voeding meer nodig heeft? 🤷🏻‍♀️ Sommige baby’s niet. De meeste wel.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Dit inderdaad 😬 Hoe kom je erop dat een baby van 10 weken geen nacht voedi ...
Hij is bijna 19 weken. Fysiek gezien kán hij doorslapen maar een nachtvoeding is ook nog heel normaal. Ik vind dat ook helemaal niet erg maar t lijkt de rest van de dag in de war te schoppen. Mindet drinken overdag en meer drinken snachts

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Hij is bijna 19 weken. Fysiek gezien kán hij doorslapen maar een nachtvoedi ...
Ik bedoel het niet naar jou toe, maar naar die opmerking dat baby’s van die leeftijd echt geen nachtvoeding nodig hebben. Sommige baby’s hebben het wel echt nodig, en sommigen niet. Het is gewoon even wat uitproberen en kijken hoe het slaapritme gaat. Dan merk je gauw genoeg of die behoefte er wel of niet is. Ik vind echt dat er te groot ding gemaakt word van doorslapen en dat zou moeten, zeker door zulke opmerkingen. Dus niet van jou. Ik snap heel goed dat je zoekt naar hoe je kleine wat minder gaat drinken s nachts. Ik ben overdag echt gaan aanbieden ook als hij niet kwam. Dat zorgde ook dat hij snachts door kan slapen omdat hij voldoende heeft gedronken overdag. Niet op verzoek dus.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Ik bedoel het niet naar jou toe, maar naar die opmerking dat baby’s van die ...
Oh zo las ik m ook niet hoor! Snel getypt met een jengelende baby in de kinderwagen, bij t schoolplein wachtend met 27 graden... Zoals je hier omschrijft, zo denk ik er ook precies over. Doorslapen lijkt soms de hoogst haalbare prestatie. Terwijl baby's gewoon nog een heel ander slaappatroon hebben. Dank voor je inzicht en tips!

4 jaar geleden

Helaas geen gouden tip, wel herkenning! Sinds een paar weken slaapt mn dochter (ook ruim 4 maanden) ook zo onrustig na de voeding, vanaf 3/4 uur elke 45-60 min wakker en eerder in de nacht ook een paar keer wakker. Ze slaapt meestal wel snel door met speen trouwens. Vermoeiend is het wel. Ik probeer weleens om maar 1 borst te geven ‘s nachts, maar ze heeft echt honger en gaat huilen als ik haar na 1 kant wegleg. En ‘s ochtends dan weinig drinken. Ik vind het frustrerend, maar het zal wel een fase zijn 🙈

4 jaar geleden

Ik zit met een dilemma. Mijn zoontje van 17 weken drinkt nu 4 flessen op een dag, ongeveer 750 a 800 cc. Het liefst heb ik dat hij meer drinkt. Daarom maken we hem nu nog rond 23 u wakker voor zijn laatste, 5e fles. Zijn er meer moeders die dat doen? En houden jullie bij hoeveel cc jullie kleintje drinkt? Onze zoon slaapt nu wel door tot 8.30 u als we hem om 23 u nog voeden. Doen we dat niet, Dan slaapt hij van 19.30 tot ongeveer 6 a 7 u. Kan dat kwaad zolang zonder voeding? En helemaal nu met het warme weer lijkt extra vocht mij niet overbodig. Ik hoor t graag.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ik zit met een dilemma. Mijn zoontje van 17 weken drinkt nu 4 flessen op ee ...
Kan volgens mijn vroedvrouw en kinderarts geen kwaad. Volgens hen zou je je kindje zelfs niet wakker moeten maken, zolang hij maar voldoende blijft bijkomen en groeien. Dus zolang hij zijn groeicurve netjes blijft volgen zou dat geen probleem mogen zijn. Wij hadden hetzelfde voor :)

4 jaar geleden

Moet je m wakker maken voor de voeding van 23u? Als wij dat deden was de rest van de nacht ook onrustig. Geprobeerd laatste fles rond 19u te geven, nu slaapt hij door tot 7.00/7.30u

4 jaar geleden

Herkenning. Hier bijna 4mnd en hij slaapt overdag prima. Sinds dat hij gevallen is (5wk geleden) slaapt hij overdag helaas geen 1,5u (2 slaapcyclussen van 45min) achter elkaar. Hij slaapt met een swaddle aan geen stevige inbaker doek. Hij heeft altijd in een swaddle geslapen vanaf z’n 1e maand. Rond 4mnd hebben ze een slaap regressie waardoor ze idd niet m het uur of om de 2 uur wakker worden en als ze nog niet zelfstandig in slaap kunnen vallen hebben ze ons uiteraard nodig. Ik ben van mening dat er van een kindje tot de 6mnd niet verwacht kan worden dat ze zelfstandig in slaap vallen. Het samen in slaap vallen geeft een veilig vertrouwd gevoel wat de hechting sterker maakt. Enfin dat is hier het probleem niet de eerste keer rond 19.30, wel als hij vanaf 20.30 a 22.00 wakker is. Dan begint hij hier te rommelen tot m’n wekker gaat. Helaas werk ik ook al en vind het echt zwaar! In ons geval hebben we dubbel ‘pech’. Hij heeft nooit een speentje geaccepteerd en vannacht weigerde hij zelfs de borst! Ik wist echt niet meer wat te doen. Gelukkig huilt hij niet, hij kletst welde ‘oren van je hoofd’ wat je nachtrust ook niet veel goed doet. Oh en hij wil dan niet meer in z’n cosleeper slapen. Mocht iemand tips voor ons hebben graag??!! Hij drinkt nu ca 3x op een nacht en is een flink jongetje, dus voor z’n curve hoeft het niet. Tis echt mama honger...

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ik zit met een dilemma. Mijn zoontje van 17 weken drinkt nu 4 flessen op ee ...
Mijn dochtertje van 18 weken drinkt verspreid over de dag ook die hoeveelheid (soms zelfs minder), maar dan wel in 5 flessen. Het is gewoon geen grote eter en ze groeit goed en is vrolijk, dus ik maak me geen zorgen. Als jouw zoontje die hoeveelheid drinkt over 4 flessen zou ik gewoon eens kijken wat er gebeurt als de laatste fles laat vallen. De hoeveelheid is naar mijn idee prima.

4 jaar geleden

Reactie op Diaket

Moet je m wakker maken voor de voeding van 23u? Als wij dat deden was de re ...
Ja meestal wel. Soms slaapt hij wat onrustig rond 23 u. Misschien omdat hij begint te wennen ABN het feit dat wij hem wakker maken. Ik ga t eens proberen zonder dat we hem wekken. Hoeveel drinkt jouw kindje op n dag?

4 jaar geleden

Zelf geef ik ook bv maar wij geven om 22.00uur nu kv en dan trekt ze de nacht door tot 5uur. Kv verteerd wat langzamer wat voor de nacht super fijn is.

4 jaar geleden

Ik had dit ook, maar na een week elke uur uit bed en steeds een speentje geven ging het over. Ik vond het best zwaar en als ze vaker wakker was dan elk uur legde ik dr soms naast me in bed maar alleen met dr speentje. Gelukkig was het snel over en ik hoop voor jou ook.

4 jaar geleden

Zelf geef ik ook bv maar wij geven om 22.00uur nu kv en dan trekt ze de nac ...
En wat doe je dan vanaf 5 uur? Voed je gelijk? Ga je uit bed?