13 Reacties

4 jaar geleden

Ik doe het ook af en toe yoghurt met havermout! En anders pap maken met flesvoeding willen ze vaak ook nog wel als ze geen fles meer willen

4 jaar geleden

Mij zoon is ook bijna 8 wij zijn begonnen met yoghurt en pudding Dat lust hij heel graag ik wissel zo wat af Hij dronk ook heel wijnig fles dus ben ik overgeschakeld naar groeimelk 1+ met advies van kg İk verschoot ervan hoeveel hij dronk 240 cc En ervoor dronk hij amper 90cc

VRIEND

4 jaar geleden

Ik geef alleen de yoghurtjes van Nestlé speciaal voor baby’s. Ik heb mij nog niet verdiept welke ‘gewone’ yoghurts ook geschikt zijn voor baby’s (mager of volle yoghurt? Wel of niet met smaakje of stukjes fruit? 🤷🏼‍♀️)

4 jaar geleden

Reactie op neslihank

Mij zoon is ook bijna 8 wij zijn begonnen met yoghurt en pudding Dat lust h ...
Jaa bij ons is het ook echt drama. Net de fles geprobeert te geven heeft 40 cc ervan gedronken. Eet wel lekker van zijn vast voedsel. Sorry maar wat is advies van kg? Wat bedoel je daarmee? Groeimelk 1+ ken ik ook niet ga het eens opzoeken.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 8 maanden eet (dolgraag) biologische volle yoghurt. ☺️👍🏼

4 jaar geleden

Reactie op Leonie89

Jaa bij ons is het ook echt drama. Net de fles geprobeert te geven heeft 40 ...
Wij hebben lang gezocht want hij lustte absoluut geen poedermelk dus hebben wij advies gekregen bij kg dat hij groeimelk 1jaar kon gebruiken Wij zijn er superblij mee

4 jaar geleden

Reactie op neslihank

Wij hebben lang gezocht want hij lustte absoluut geen poedermelk dus hebben ...
En maak je dat dan warm? Kg wie is dat? Kindergeneeskunde? Sorry ben niet zo goed in de afkortingen.

4 jaar geleden

Reactie op Leonie89

En maak je dat dan warm? Kg wie is dat? Kindergeneeskunde? Sorry ben niet z ...
Ja kindergeneeskunde Ik maak het warm en geef het hem in fles

4 jaar geleden

Wij geven griesmeel pap van Nestlé :)

4 jaar geleden

Gister toevallig bij consultatiebureau geweest en daar werd aangeraden yoghurt te geven, ook mijn dochter heeft vaak geen zin in de fles. Dus vandaag bakje halfvolle yoghurt met bosbesjes erin gegeven en ze smulde er van! Ze is ook bijna 8 maanden.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 7,5 maand en yoghurt is echt drama. Huilen, brullen! Ik had van Nestlé geloof ik, vanaf 6 maanden. Keek ik op de website adviseren ze daar zelf pas vanaf 8 maanden. Ik wacht nog even. Die groeimelk ziet er ook goed uit! Denk dat ik dat straks eens ga proberen

4 jaar geleden

Wij geven wel eens Griekse yoghurt vind die wel lekker is wel wat dikkere soort kwark. Daar zit hij ook wat langer van vol. Normale yoghurt vind hij niet zo lekker als wij deze hebben doen we klein theelepeltje diksap door.( hebbem bijna altijd de Griekse). En af en toe mag hij zo'n apart Yoghurtje van nestle met aardbei smaak. Hij drinkt gelukkig nog wel zijn flessen.. is sinds kort van 5 naar 4 gegaan en binnenkort gaan wij naar 3 aangezien hij nu ook zijn hapjes beter eet. Wij gaan dan de fles vervangen door yoghurt. Ons zoontje spuugt nog van brood daarom de yoghurt

4 jaar geleden

Zolang je kindje nog bv of kv krijgt zou ik persoonlijk niet teveel zuivel extra geven. Af en toe een klein beetje kan om te proeven, maar het liefst dan een volle yoghurt. Bijvoorbeeld Griekse yoghurt met 10% vet. In halfvolle of magere yoghurt zitten veel toegevoegde stoffen zoals bindmiddelen. Daardoor is volle yoghurt een stuk gezonder dan halfvolle of magere varianten.