41 Reacties

3 jaar geleden

Wij gebruiken Etos 4+, denk dat hij nu 9kilo weegt, 4 kan hij ook aan, maar snachts plast hij wel veel dus daarom gebruik ik 4+. Ik vind de Etos luiers veel fijner dan die van de Kruidvat, ik vind die naar plastic aanvoelen. En die van de Etos komen naar mijn idee het dichtstbij die van pampers (die ik in het begin heb gebruikt). Ben zeer te spreken erover en nu met dat babyabonnement top!! Tips evt: Andere billendoekjes, vaker luier verschonen en goed insmeren met verzorgende zalfjes!

3 jaar geleden

Pampers premium protection komt als "luchtigste" uit de testen.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wij gebruiken Etos 4+, denk dat hij nu 9kilo weegt, 4 kan hij ook aan, maar ...
Deze luiers heb ik nu maar blijvende uitslag.. Heb ook het idee dat maat 4 te krap is. Billendoekjes heb ik van pampers pure 99% water, luier verschoon ik elke 2 uur of als ze heeft gepoept en zalfje smeer ik nu schimmel crème en beetje sudocrem. Ik ga denk ik pampers premium protection proberen maat 5 😊 hopelijk gaat dit wel goed..

3 jaar geleden

Hier ook wasbaar! ♥️ Geen luieruitslag. We hebben de bamboozle stretch van Totsbots. Gemaakt van bamboe dus. Super fijne luiers en heel lief voor de billetjes 😊. Oh en ook wasbare billendoekjes, dat is helemaal handig! Dat scheelt hier ook enorm. Die wegwerp (ook al gebruikte we de 'waterdoekjes' van het Kruidvat) gaven toch vaak, na flink poetsen een rode waas op de billen. De wasbare (billies(box) hebben we) hebben een superzachte kant en een wat grovere kant voor het serieuzere werk. Achteraf gezien hadden we dat ook echt meteen moeten doen. Maar nu inmiddels alweer maandenlang heel blij mee 😃

3 jaar geleden

Ik heb ervaren dat je beste bepanten zalf kan gebruike sudocreme droogt uit.. 1 dag smeren en direct resultaat

3 jaar geleden

Reactie op joyce en mees

Ik heb ervaren dat je beste bepanten zalf kan gebruike sudocreme droogt uit ...
Dankjewel voor de tip 😊

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Deze luiers heb ik nu maar blijvende uitslag.. Heb ook het idee dat maat 4 ...
Misschien is het een idee om het even te laten zien aan de huisarts, als het echt blijvende of terugkomende luier uitslag is, lijkt me dat niet goed! Heeft ze er veel last van, qua pijn?

3 jaar geleden

Pampers premium protection. staat er ook voor dat niet zo plastic achtig is. Vanaf de geboorte gebruikt nog werkelijk nooit last gehad van luieruitslag, icm Zwitsal sensitive/of Pampers schoonmaakdoekjes. En wat ik hier onder ook lees misschien maatje groter en romper ook wat groter zou voor mij ook logische reactie zijn

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Misschien is het een idee om het even te laten zien aan de huisarts, als he ...
Ja had al 2x gebeld maar toch zeggen ze blijven smeren met de schimmel creme en zinkzalf je ziet vanzelf resultaat binnen een paar dagen.. dan is het even weg geweest en komt het net zo hard weer terug maar ze heeft ook zoveel poep luiers en heel dun door haar tandjes die doorkomen. Ze heeft er wel veel last van trapt ook iedere x met haar beentjes mag er niet bijkomen.. Ga morgen beginnen met pampers premium protection in een maatje groter hopelijk zie ik dan resultaat 😊 en anders nog maar een x bellen voor een bezoekje.

3 jaar geleden

Ons manneke had wel 8 poep luiers op een dag. Het was vuurrood en hij krijste het uit bij het verschonen. Ik had hem voor het slapen gaan altijd een zet pil, bij de ergste dagen. Daarnaast smeren en boven smeren met zinkzalf, af en toe lekker in de blote billen laten spelen zonder iets erop, elke avond met de billen in een zemelen badje. En uiteraard bij elke poep luier zo snel mogelijk verschonen en smeren smeren smeren. Een week en het was over. Had hier met de voor tanden te maken. Zo zielig, je wil het aannemen maar dat kan niet. Je moederhart huilt tranen met tuiten . Heel veel sterkte met die kleine boef. Dat het snel over mag zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Ons manneke had wel 8 poep luiers op een dag. Het was vuurrood en hij krijs ...
Ja ik ken het erg he ik ruik heel vaak of ze heeft gepoept en zie het ook wel aan haar gezichtje, dan verschoon ik haar gelijk maar haar huidje is zo gevoelig.. Ik heb de premium protection luiers nu en ben daarmee gestart, hopelijk is dat wat zachter voor haar billen en een maatje groter.. ipv maat 4 nu 5 genomen en deze passen haar wel goed. Ook ben ik van sudocrem naar bepanthen gegaan dit laat een laagje achter op haar huid en blijft doorzichtig zodat ik ook gelijk zie of het beter word. Wat is een zemelen badje als ik vragen mag? 😊 Ze heeft idd voortandjes die aan het doorkomen zijn, zulke dunne ontlasting en brand ntl super erg.. Dankjewel ik hoop dat het nu over gaat en vooral weg blijft vind het zo sneu voor haar 🥺

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja ik ken het erg he ik ruik heel vaak of ze heeft gepoept en zie het ook w ...
Ze hadden bij Kruidvat ook altijd maar blijkbaar niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja ik ken het erg he ik ruik heel vaak of ze heeft gepoept en zie het ook w ...
Maatje 4 zou groot genoeg moeten zijn met de Premium protection. Hier heeft meneer 7 tanden en er staan weer 2 in de rij om te komen zover wij kunnen zien. Hij is net 9 maanden. Maar zo erg als met de voortanden is het nog niet geweest. Hoop dat het bij jullie ook zo mag vergaan❤

3 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Ze hadden bij Kruidvat ook altijd maar blijkbaar niet meer.
Dankjewel voor het delen super handig zal misschien wel goed helpen ertegen zal het eens proberen

3 jaar geleden

Wij hebben die van Kruidvat.. En totaal geen problemen mee.. van de pampers pure kreeg hij juist uitslag.

3 jaar geleden

Reactie op Maaike93

Wij hebben die van Kruidvat.. En totaal geen problemen mee.. van de pampe ...
Oke hier helpt kruidvat niet helaas.. Ik gebruik nu pampers protection hopelijk gaat dit beter.

3 jaar geleden

Reactie op joyce en mees

Ik heb ervaren dat je beste bepanten zalf kan gebruike sudocreme droogt uit ...
Ik heb bepanthen geprobeerd maar het is alleen maar erger geworden weer, haar billen zijn vuurrood. Zit ook geen zink in bepanthen wat juist nodig is. Dit werkt niet voor haar helaas..

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik heb bepanthen geprobeerd maar het is alleen maar erger geworden weer, ha ...
Ik smeer altijd eerst vaseline op de billetjes en dan dikke laag zinkzalf eroverheen. Vaseline zorgt ervoor dat de poep minder aan de billen plakt, dus ook minder irriteert op de al kapotte huid. Ik gebruik ook voor het slapen gaan de bodycreme van zzacht. Die is duurder, maar daarmee is vrijwel meteen de roodheid weg.

3 jaar geleden

Ik smeer altijd eerst vaseline op de billetjes en dan dikke laag zinkzalf e ...
Ah oke misschien ook maar eens proberen dan dankjewel voor de tip 😊

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik heb bepanthen geprobeerd maar het is alleen maar erger geworden weer, ha ...
Alleen zinkzalf smeren en dik erop. Verder niets smeren. Geen vaseline eerst want dat maakt dat de huis niets kan opnemen. Ik heb destijds hap gebeld en daar kreeg ik het advies wat ik je eerder had gegeven. Het was echt niet normaal, gelukkig net op tijd dat er geen blaren op kwamen...