28 Reacties

4 jaar geleden

Onze Meid is 8 maanden nu en ze zegt sinds ze net 7 maanden was mama als ze huilt 😂 maar ze kan al bewust de naam van haar neefje Dex zeggen.

4 jaar geleden

Onze zoon zei al papa en mama met 5 maanden, ( ook veel geoefend) nu al veel woordjes als bah, hebben, buh. Daar in tegen tijger hij alleen nog maar achteruit, zitten kan hij wel al erg goed!🙂

4 jaar geleden

Hier ook nog niks hoor. Alleen schreeuwen en gewone geluidjes maar geen speciale klanken. Ik vraag me ook soms af of ik kan oefenen met haar ☺️

4 jaar geleden

Onze dochter zei met 6 maanden mama, papa nu heel af en toe, ze is bijna 8 maanden. Wij spreken dialect, dus hubben (hebben) roept ze ook als ze iets wil hebben.

4 jaar geleden

Mijn dochter huilt vanaf 5,5 maand mama. Echt zeggen doet ze het niet. Verder zegt ze papa, de heledag sinds een week of 2. En brabbelt ze haar eigen taal natuurlijk

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 8 maanden huilt altijd in een maaamaaa variant, maar dat telt niet echt. Ook zegt hij wel eens iets wat op papa lijkt, maar dat telt ook niet vind ik. Verder vooral blablabla en aaaaauw.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje brabbelt sinds een paar weken dada, dede en tata. Verder nog helemaal niets.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje zegt het al sinds ze 6 maanden is. Eerst was het Dada dus soort van papa en later werd het ook mama. Haar favoriete is baba😂 kan ze hele dag door schreeuwen heerlijk. Ze is nu 8 maandjes.

4 jaar geleden

Hier een hoop gepruttel en geblaas. Maar nog geen woordjes of klankcombinaties (net 9 maanden).

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is net 8 maanden en die roept nu sinds een week mama, maar ze heeft totaal geen idee wat het inhoud haha verder is het nog een hoop schreeuwen en brabbelen

4 jaar geleden

Hier een hoop gepruttel en geblaas. Maar nog geen woordjes of klankcombinat ...
Stelt me wel gerust dat het bij anderen ook zo is ... elk kindje zijn eigen tempo zeggen ze maar toch ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Stelt me wel gerust dat het bij anderen ook zo is ... elk kindje zijn eigen ...
Ja precies! Maak mij er ook nooit druk om, het komt vanzelf ☺️ (al zou het natuurlijk wel heel leuk zijn als hij het al zou doen 😋)

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 8,5 maand roept sinds een weekje soms mama vanuit zn bedje in de ochtend, al heb ik niet het idee dat hij mij echt bewust roept. En als hij trek heeft en dan gaat jengelen is het ook mammm of mama 😅

4 jaar geleden

Wat leuk te lezen dat de een echt snel is en de ander niet. Ook hele geruststelling want maakte me stiekem al beetje zorgen maar zo fijn dat dit forum er is en je zo beetje duidelijkheid kan krijgen super fijn! Elke ouder staat te springen denk ik voor die eerste woordjes🥰

4 jaar geleden

Onze dochter van bijna 8 maanden doet: bababa - gjigjigji -rrrrrr- abah - ubah- eh 😂👌 lekker variabel.

4 jaar geleden

Mijne doet mmmmm als ze iets lekker vindt... ze heeft nu al voorkeur met wat ze eet. Mamamm tijdens het huilen Uh-uh als ze aandacht wilt (lijkt op hoesten)

4 jaar geleden

Hier is dada al geweest en mama, nu is hij bezig met de rrrrrrrr en de ppppppp😂 zo gaat hij waarschijnlijk het hele alfabet rond . Soms heeft ie hele verhalen en zelfs s nachts begint hij te praten. Niet heel erg leuk om wakker te worden maar van die lieve geluidjes smelt je weg🥰

4 jaar geleden

Ooh leukt me wel heel leuk om die eerst mama te horen, maar hier zegt hij ook nog niks en is bijna 8 maanden. Vooral veel bellen blazen en de lippen stijf op elkaar houden, dus hij is precies wel aan het experimenteren haha :p

4 jaar geleden

Hier al 2 maanden dadada dada. En sinds 3 weken mamamammamamama. En verder veel gilletjes van hoog naar laag en weer terug. Ze is nu 7. 5 maand.

4 jaar geleden

Mijn dochter zei eerst papa op 5 maanden en een week of zo later mammammaaa. Nu zegt ze het wel bewust wanneer ze mij of mn man roept. We hebben er wel wat op geoefend.