10 Reacties

3 jaar geleden

Je hebt nog een trucje om te kijken of ze uitdroogt.. huid turgor : als je het vel op het handje bij elkaar pakt en als je los laat blijft het vel staan is ze ook aan het uitdrogen... Ze moet zeker wat vocht binnen gaan krijgen! Beker vind ze ook niet wat? En bijv thee of ranja zonder suiker? Houd ook even in de gaten of ze benauwd word, koorts krijgt enz.. het is weer tijd voor het RS virus vooral vanaf de opvang kunnen ze dat mee nemen.. Ik heb helaas niet echt tips voor je succes!

VRIEND

3 jaar geleden

Ik lees mee, sinds twee dagen hier hetzelfde probleem met niet willen drinken. Gisteravond nog bij de huisartsenpost geweest en ook die kon geen oorzaak vinden. 1,5 fles melk maximaal op een dag en wilt niks van groente of fruit hapje en ook zijn geliefde yoghurt niet

3 jaar geleden

Hier wordt nog al eens aan touwtjes en doekjes gesabbeld. Een nat was handje geven, als ze het in de mond neemt krijgt ze toch wat vocht binnen als ze het opzuigt. Tis niet veel maar beter iets dan niets denk ik dan

3 jaar geleden

Als ze voldoende plas luiers heeft is het voldoende vocht wat ze binnen krijgt, misschien een toetje of fruit hapje proberen of iets waar vocht in zit je kan ook proberen vaker flesje aan te bieden over de dag al drinkt ze maar een beetje.. als ze levendig is zou ik me eigen niet te druk maken 😊 Hier ook wel eens dagen dat ze minder melk drinkt maar dan haalt ze het wel weer uit andere dingen zoals haar fruithap en groente hap en nog water tussendoor. Heb je al dentinox geprobeerd te smeren op de plekjes waar tandjes doorkomen? Anders heb je ook nog chamodent zijn druppels is wat makkelijker als je niet weet waar ze doorkomen.

3 jaar geleden

Laten sabbelen op een nat doekje.. En brood dippen in melk/water? Bij ons drnkt mn dochter wel uit een 360° bekermet tandjespijn. Dus misschien kan dat nog? Succes!! 🍀

3 jaar geleden

Ik geef hem dan hier een klein beetje ranja. Zodat het iets aantrekkelijker is om het op te drinken. Werkt hier heel goed 🤗

3 jaar geleden

Wij doen wel eens wat extra water in de groentehap op dagen dat hij wat minder drinkt. Dit kan wel alleen als je het eten nog enigszins pureert

3 jaar geleden

Mijn zoon heeft dat ook gehad, vanaf de lunch at en dronk hij niets meer. Diner en avondfles liet hij staan dus vanaf 13:00 / 13:30 uur wilde hij niets meer hebben (tot de volgende ochtend 06:30 uur). Dit heeft een week of 2,5 /3 geduurd eerdat hij weer begon te drinken 's middags en groente mondjesmaat wilde hebben. Inmiddels eet hij zijn avondeten weer met smaak en ook het toetje is geen enkel probleem. Avondfles blijft lastig maar we hebben inmiddels ons ritueel aangepast. De laatste fles wordt nu enkel gedronken in combinatie met Bumba! Wij hebben, toen dit speelde, ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk beginnen ze vanzelf weer met eten. Drinken van water kán makkelijker gaan wanneer er een druppeltje diksap in zit, bij ons was dat de gouden tip om in ieder geval weer wat vocht binnen te krijgen. Blijkbaar was mijn zoon de smaak van water even zat 😅. De jeugdarts vertelde me dat dit vaker voorkomt maar meestal pas ergens in de peuterpubertijd 😬.

3 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde, wilde niks eten of drinken zoals we normaal deden want het zuigen op de fles doet pijn aan de tandjes en ook de warme maaltijd is voor het gevoelige tandvlees pijnlijk. Wij hebben de groentemarkten koud uit de koelkast gegeven, en dat werkte! En fles koud geven, of uit een glas (wel een bende maar zuigen deed erg pijn dus dan maar zo), tuitfles kan je ook proberen. Fruitsap sowieso koud. En snachts ook uit de ijskast voor koeling; komkommer was favourite. Sterkte, fase fase fase maar blijft heel vervelend

3 jaar geleden

Thanks iedereen 😁 inmiddels drinkt ze weer goed en zie ik twee voortanden boven en een kies. We hebben er op een moment geen aandacht meer aan besteedt en haar zelf de fles gegeven... na een tijdje begon ze zelf maar te drinken dus dat werkte voor ons 😅 soort negeermodus 🤔