42 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee ! Precies zelfde probleem bij mn dochter

4 jaar geleden

Hier ook! Ik lees mee.

4 jaar geleden

Herkenbaar ik lees ook mee !

4 jaar geleden

Ik lees mee!

4 jaar geleden

Lees in iedergeval dat ik niet de enige ben😅

4 jaar geleden

Bij ons zoontje vaak hetzelfde verhaal, maar zodra wij hem op zijn zij legde was hij snel vertrokken. Na 10 min keken we dan bij hem of hij al zelf op zijn rug was gedraaid anders draaide wij hem rustig terug

4 jaar geleden

Hier ook. Ik heb het losgelaten. Ik voed hem nu in slaap en dat werkt nu prima.. kan volgende week weer anders zijn🤭 Ik heb alles ondertussen wel gelezen, slaaltraining/eventjes laten huilen/troosten/etc.. ik zou zeggen: doe wat goed voelt!

4 jaar geleden

Misschien heb je dit al geprobeerd😅 : in zijn bedje leggen en dan een hand op hem leggen zodat hij in slaap valt. Dan voelt hij je maar ligt toch in zijn bedje. Dan kan je met kleine stapjes steeds meer afstand nemen.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, zelfs voor slaapjes overdag.. willen m zeker niet laten huilen voor we de 6mnd grens voorbij zijn.. maar hoe dan..is even de vraag?!

4 jaar geleden

Misschien heb je dit al geprobeerd😅 : in zijn bedje leggen en dan een hand ...
Yesss ook al geprobeerd 1 op de 20 gaat het alleen goed😂

4 jaar geleden

Beste Ilknur, Zelfde probleem hier! Alleen met de hitte is dit zo niet te doen, dus ik heb haar eventjes laten huilen en daar ben ik totaaaaal geen voorstander van. Als een baby huilt hoort hij of zij gewoon getroost te worden, maar nu moest het ff ivm de hitte. Tenzij ze echt hysterisch wordt, dan knuffel ik haar weer uiteraard. Voor de rest heb ik echt alles uit de kast gehaald, maar niets helpt. Het heeft wel gewerkt voor nu. (jet eventjes laten huilen) Kijken wat het de komende dagen zal doen. CB vertelde mij laatst dat baby's op deze leeftijd (jonger dan 6 maanden) nog moeten 'leren' om in slaap te vallen en het soms wel lastig kan zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Yesss ook al geprobeerd 1 op de 20 gaat het alleen goed😂
😅Heb je ook weinig aan dus, sorry geen tips verder, succes!

4 jaar geleden

Same here maar ik voed me kleine lekker in slaap en is nog best onrustig snachts ook dus ik ga hem tegen de 5 a 6 mnd proberen conform de slapen in een droomritme methode.... het is wel lastig vooral voor de oppas als ik weer werk, maar ja dat is ook wennen.. voor je het weet zijn ze groot en ik vind t heerlijk zo dicht bij me

4 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook vanaf dat hij 5 weken oud was. Van de een op de andere dag ook. En hij wilde alleen slapen direct na een fles. Toen kon ik hem nog slapend weg leggen, dat werd ook steeds moeilijker. Vanaf week 10 in z’n eigen bedje en de eerste dag bij al z’n slaapjes (behalve nacht) er bij gebleven, in slaap gesust en over zijn hoofdje en buikje geaaid. Eerste paar slaapjes was het huilen (niet krijsen) mopperen en jengelen. Was wel een uur aan het sussen en dan sliep die. Langer dan 45 min slapen zat er dan nog niet in trouwens. Dag 2 ging iets beter, wel mopperen en jengelen maar niet huilen. Wel erbij gebleven tot hij sliep. Dit een paar dagen vol gehouden en toen kon die het zelf.. en sindsdien gaat het prima en is hij ook langer gaan slapen per dutje! Uiteraard zit er nog wel eens een moment tussen dat t ff niet lukt, bij echt huilen/krijsen pak ik hem even op tot hij rustig is en dan weer proberen. Maar dat is nu zelden nog nodig..

4 jaar geleden

Hadden wij ook last van. Blijkbaar bestaat er iets als inhuilslaap als kinderen nog niet zelfstandig in slaap kunnen vallen hebben ze hier vaak last van. Het kan erg lang duren. Daarom is voor jezelf een timer zetten een goed idee. Dit heeft heel erg geholpen bij ons en hij is echt heel vrolijk nu!! En slaapt binnen 3 min!!

4 jaar geleden

Beste Ilknur, Zelfde probleem hier! Alleen met de hitte is dit zo niet te ...
Inderdaad door de hitti wil ik me zoontje ook liever niet al te lang in me armen houden maar zodra ik hem neerleg wordt hij juist warmer van het huilen😅 Bij ons zei de cb dat we hem echt 20 min lang mochten laten huilen maar uhhh neee 1x 10 min geprobeerd en het ging helemaal mis. Viel daarna helemaal niet meer in slaap. Heeel soms slaapt hij van stofzuiger geluid. (Gevonden op youtube). Misschien zou dit bij jullie kleintje kunnen helpen?

4 jaar geleden

Wij hadden dit ook heel erg, maar zijn sinds een week begonnen met dochterlief in bed leggen na ritueeltje als ze rustig is en dan doen we 3 stappen naar achter. Zodra ze gaat huilen (dus niet jengelen of mopperen maar echt huilen) begin je met tellen en bij (officieel is het 100, maar wij doen..) 50-60 halen we haar er even uit en zorgen dat ze weer rustig wordt en dan leggen we haar weer terug en doen weer 3 stappen naar achter... Net zo lang tot ze slaapt, meestal is dat na 2 of 3x al en het gaat echt steeds sneller en met minder huilen.

4 jaar geleden

onze zoon, 6 jaar bijna inmiddels, wilde ook gewiegd worden en dan ook nog in mijn armen blijven slapen. Wanneer we hem gingen wegleggen werd ie gelijk wakker. Laten huilen was een hel. Hij ging nog harder huilen en zelfs stoppen met ademen. Hij was een volhouder en nog steeds wel. Dat is zijn karakter. Maar naar mate hij ouder werd is het minder geworden. Het wiegen dan. Ik heb geen tip, maar de hitte helpt ook niet

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Inderdaad door de hitti wil ik me zoontje ook liever niet al te lang in me ...
Ik vind dat advies van het cb echt kind onvriendelijk 😑 ja natuurlijk gaan ze het leren uiteindelijk maar op wat voor manier.. heel stressvol😞 en zeker als ze nog zo jong zijn. Het moeten allemaal perfecte kindjes zijn die en zelf in slaap vallen en in hun eigen bedje en vooral snachts niet meer komen voor voeding op deze leeftijd, en wat dan vaak lastig is, als kersverse mama neem jr het advies over want je weet niet beter. Ik zou zeggen doe zeker wat goed voelt, maar ja het is misschien niet altijd handig, maar die kleine is het liefst dicht bij mama en papa en laten huilen... nee niet mijn ding. Niet naar jou gericht hoor, maar op het advies van cb ;)

4 jaar geleden

Heel vervelend. En je “moet” het ergens doorbreken. Je moet natuurlijk niks maar het zou je wel helpen. Je kunt een baby niet verwennen maar een baby kan wel wennen aan iets. Wij hebben een vast ritueel: samen gordijnen dicht, schone pamper, slaapzak aan, hetzelfde verhaaltje, kusje en dan natuurgeluiden aan voor 10 a 20 minuten. Wij zitten er naast en leggen bij erge onrust en huilen een hand op zijn borst. Wij vertrouwen erop dat hij vanzelf in slaap valt en het opgeeft. Dat duurde eerst heeel lang en nu is hij vaak binnen 10 minuten in dromenland. Het is een investering en onze kleine huilde ook lang soms. Altijd ernaast gezeten en hand op zijn borst gelegd. Maar door niet toe te geven heeft hij het fantastisch opgepakt en slaapt nu echt stukken beter. Het advies om 20 minuten te laten huilen is hartverscheurend, maar ben er wel achter gekomen dat mijn zoon echt zijn onrust even kwijt moet voor hij in slaap valt. Succes meid. Alles is een fase. Het komt goed! 😄