42 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Heel vervelend. En je “moet” het ergens doorbreken. Je moet natuurlijk niks ...
Oja we zijn dat hand op de borst ook echt aan het afbouwen. En erbij blijven ook. Allemaal steeds meer naar gewoon zelf in slaap vallen. Stap voor stap kom je er wel 😊

4 jaar geleden

Dit was hier ook het geval. Ik had geen rug meer over. Uiteindelijk de gecontroleerd huilen methode van snuggles en dreams gedaan en dit hielp super!! Na dag 1 al resultaat en vanaf dag drie kan zij nu zelf in slaap vallen zonder te huilen. Zowel overdag bij de dutjes als ‘s avonds. De eerste avond was even heftig (50 min gehuild) , maar uiteindelijk nog steeds korter dan als ik haar probeerde te laten slapen zonder wiegen. Je mag dit alleen niet eerder doen dan 4 maanden dus tot die tijd toch blijven wiegen denk ik.

4 jaar geleden

Dat hadden we hier eerst ook. Wij hebben nu het nunki lakentje van fedde en kees en gebruiken een slaapluiaard. Dat is een knuffel met daarin een apparaatje voor geluidjes en een huilsensor. Je kunt er een hartslag, slaapliedjes en White noise op laten afspelen. Wij hebben hem op hartslag staan. Als wij de baby in bed leggen zetten we hem aan en na 10 minuten stopt hij automatisch. Als hij vervolgens huilt of een hard geluid maakt springt dat ding zelf weer aan. Sinds we die beide dingen gebruiken is het echt totaal anders. Nu leggen weer hem weg en binnen 5 minuten slaapt hij. Hij wil ook echt niet meer gedragen worden. Het is nu ook veel makkelijker om een beetje een ritme erin te bieden met 3 slaapjes. Of het echt dit die dingen komt is natuurlijk de vraag, het kan ook gewoon de leeftijd zijn 😉.

4 jaar geleden

Hier laten huilen en ondertussen steeds na 5 min er naar toe! Nu twee dagen later valt hij zelfstandig in slaap! Denk ook aan de slaap signalen, wrijven in de ogen en gapen. Als je dat ziet meteen naar bed brengen! Soms moet je er even doorheen..::

4 jaar geleden

Wij hadden dit probleem ook! Ik heb het boek gekocht van Ria blom- regelmaat en inbakeren (beetje als handleiding). Wij hebben echt een patroon aangebracht in zijn dag en hebben hem echt laten huilen. In de eerste 2-3 weken Max 20 minuten, als het langer was probeerde we het het volgende slaapje opnieuw. Je kan zelf een tijd voor jezelf vaststellen die je aanhoud. Nu slaapt hij binnen 3 min (wel ingebakerd (sinds vandaag doen we afbouwen met 1 armpje en dat gaat heel goed, huilt ook echt maar 3-5 min. ) Volgens Ria blom hebben kinderen die dat niet zelfstandig kunnen een inhuilslaap nodig.. dit betekend dus dat voor dat ze kunnen slapen even moeten huilen (soms krijsen) om alles even te verwerken. (Op Google kan ik er eerlijk gezegd niet echt iets over vinden.) Maar bij ons heeft deze methode echt gewerkt. Maar wel de combinatie van een vast dagritme (bij ons slapen, eten (knuffelen), spelen in de box en dan weer slapen) en we houden een wakkertijd van 90 minuten aan, soms gaat hij al eerder.) Het is belangrijk dat je je kindje optijd in bed legt, liever iets te vroeg, want dan is het zelf in slaap vallen makkelijker.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wij hadden dit probleem ook! Ik heb het boek gekocht van Ria blom- regelmaa ...
Daarnaast hebben we trouwens ook een bedritueel, gewoon heel simpel, luier verschonen, praatje maken, in bed speen in(valt meteen weer uit) muziekdoosje aan, kusjes op wang en voorhoofd. En dan ligt uit en uit de kamer. We komen niet meer terug tenzij de 20 min over zijn. In het begint zette ik een timer om die tijd echt dan te houden en dan werd het wat makkelijker (voor ons)! Nu is het niet meer nodig😁😁

4 jaar geleden

Ohja en nog een tip! Door hem op zich zelf in de box te laten, kan je ook observeren wat de slaapsignalen zijn. Ik herkende ze eerst heel slecht en nu weet ik ze precies. Druk doen, ogen wrijven, oortjes trekken (zijn vooral de signalen bij ons)😁 hopelijk heb je er iets aan! Elk kindje is natuurlijk anders☺️

4 jaar geleden

Beste Ilknur, Zelfde probleem hier! Alleen met de hitte is dit zo niet te ...
Sommige baby’s hebben dit ook nodig om in slaap te komen. Eventjes huilen. Mijn zoontje heeft het ook vaak nodig na een drukke dag.

4 jaar geleden

Hoi! Herkenbaar... :/ Veel baby's kunnen niet zelf in slaap vallen. Een jonge baby laten huilen blijkt niet goed voor de hersenontwikkeling te zijn. Wij hebben veel gehad aan het boek van de eerste gecertificeerde kinderslaapcoach van Nederland Susanne Willekes. Het heet 'Slaap! Hoe je baby van 0 tot 12 maanden doorslaapt.' Sterkte!

4 jaar geleden

https://eindelijkslapen.nl/je-baby-laten-huilen-bij-slaapproblemen-3-belangrijke-redenen-om-het-niet-te-doen/

4 jaar geleden

Reactie op SanneMacey

Dit was hier ook het geval. Ik had geen rug meer over. Uiteindelijk de geco ...
Hoe werkt de snuggles en dreams methode?

4 jaar geleden

Ik vraag mij ook hoe het nu gaat 😊 Hoe gaat het verder, Ilknur? Al verandering in zijn slaapgedrag?

4 jaar geleden

Mijn zusje is geopereerd aan een liesbreuk. Nu vroeg de huisarts of ze als baby veel deed huilen of dat ze als kind veel zware dingen deed tillen (jongere broertje). Ik vraag me dus af hoe goed is het om je kind te laten huilen. Ik heb mijn zoon ook gewiegd, langzaam ging dat over op ernaast slapen en blijven. Ik ging maar ook een dutje doen of vroeg naar bed. Hij sliep pas toch om 22.30. Daarna bleven we bij hem tot ie in slaap viel. Nu doen wij dit welles waar nog steeds. Maar onderzoeken zeggen dat bij je kind blijven, of helpen inslaap vallen, dat dat goed is. Ze voelen zich veilig bij je, het geeft vertrouwen, je kinderen zullen je vertrouwen, ze zijn gelukkiger. Ik geloof hier wel in. Natuurlijk kun je in alles vergelijken met vroeger. Wij zijn ook gelukkig. Ik ben trouwens 38, maar tijden veranderen. We hebben werkende moeders, we hebben kleinere gezinnen, waardoor ze wel alleen opgroeien. We leven in een snelle tijd, andere maatschappij. Daarom hebben die onderzoeken wel een meer waarde. Natuurlijk zijn er bij ieder onderzoek wel een tegenhanger. Kijk maar aan welke kant jij staat.

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

Mijn zusje is geopereerd aan een liesbreuk. Nu vroeg de huisarts of ze als ...
Onze situatie lijkt hard op die van jullie. In het begin viel ons ventje enkel in slaap door met hem al zingend door het huis te wandelen. Het was toen ook onmogelijk om hem weg te leggen waardoor hij enkel bij een van ons sliep (behalve 's nachts). Nu lukt het ons sinds anderhalve maand om hem in slaap te wandelen en hem nadien weg te leggen. Zingen is ook niet meer nodig. We hebben hem ook al overal weggelegd - in bed, in de wandelwagen, in zijn box, in het bed van zijn grootouders - zodat hij het gewend geraakt om ergens anders te slapen overdag. Sinds 2-3 dagen is hij vaak nog half wakker in de avond wanneer we hem te slapen leggen. Ik leg me dan naast hem tot hij slaapt, met mijn hand op zijn hoofdje en hij houdt stevig mijn vingers vast. Zelf vind ik het moeilijk om hem alleen in slaap te laten vallen, vooral omdat hij dan huilt. Daarom doen we het liever progressief. De volgende stap is bij hem blijven tot hij slaapt. En hopelijk lukt het hem zelf beetje bij beetje om zonder ons in slaap te vallen. Is dit het beste, geen idee, maar het is wel hetgeen waar ik mij goed bij voel en dat is natuurlijk voor ieder van ons verschillend.

4 jaar geleden

Bij ons werkt een ritueel goed. Maar je ook eens kijken op het instagramaccount slaaptipsvoorbabys

4 jaar geleden

😅 echt precies hetzelfde, ook wandelend zingen, daarna zingen alleen en idd overal laten slapen. mijn zoon slaapt nu overal en met iedereen. We helpen nog steeds, maar dat is omdat hij snel bang wordt. We willen niks afdwingen, maar we komen er wel. Het is toch wel leuk om even de aandacht te krijgen in bed. Tante oma, papa, of mama. Vind ie heel leuk. Ff dag doornemen.

4 jaar geleden

Ik vraag mij ook hoe het nu gaat 😊 Hoe gaat het verder, Ilknur? Al verande ...
Mwaa beter nu als we hem in bed leggen na het bad dan slaapt hij lekker even 2 uurtjes ongeveer maar de rest van de dag wilt hij toch nog wel op schoot slapen😅

4 jaar geleden

Ik heb vandaag gemerkt dat hij overal wel slaapt behalve in zijn eigen bedje... zou het aan zijn matras kunnenliggen? We hebben die van aero sleep

4 jaar geleden

Pick up put down methode mag en werkt vanaf 4 maanden heel goed bij kindjes! In het begin even doorbijten maar wel vaak met goed resultaat

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Ik heb vandaag gemerkt dat hij overal wel slaapt behalve in zijn eigen bedj ...
En overal waar hij wel slaapt, zijn jullie er dan ook? Misschien mist hij jullie aanwezigheid? Matras zou ik niet weten, wij hebben ook een aerosleep.