56 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 12 weken heeft (verborgen reflux) hij krijgt om.de 3 uur een fles (nutrilon omnio met johannesbroodpitmeel) , en valt vaak in slaap in de armen. Om het spugen te beperken houd ik hem 30 min omhoog. Zelf kan hij niet in slaap komen als hij wakker neergelegd wordt, en slapend op zijn rug leggen wordr hij 9 van de 10 keer wakker. Op zijn buik slapen vind hij fijn, snachts slaapt hij wel op zijn rug in bed, maar ook alleen de.eerste ruk helaas, daarna is hij veel te onrustig. Op zijn buik slapen vind ik prima als ik er bij ben want dan krijgt hij iig zijn slaap en heb ik even mijn handen vrij. Morgen gaat hij wennen op kdv, ben heel benieuwd hoe hij het daar gaat doen met eten en slapen. Zij hebben natuurlijk niet zo veel tijd als ik nu nog heb..

4 jaar geleden

Ik herken dit verhaal heel erg en merk vooral dat ons kleintje het heel fijn vindt om bij ons te zijn. En wees eens eerlijk, dat is hartstikke logisch en heel lief. Ik denk dat we ons niet zo druk moeten maken over waar ze slapen, als ze maar goed slapen. Dat ritme komt later wel. Ik ben daarom veel met de draagzak overdag, daar slaapt hij geweldig in. Over een paar weekjes is het vast weer anders, maar voor nu laat ik mijn baby lekker bij me als hij daar behoefte aan heeft.

4 jaar geleden

Oh en tip: lees ‘wat baby’s nodig hebben’. Helemaal niet van de strakke schema’s enzo maar juist een kijk vanuit natuurlijk ouderschap en vanuit de wetenschap

4 jaar geleden

Herkenbaar. In wipstoel valt hij wel zelf in slaap, in mijn armen, draagzak maar bedje lukt ook nauwelijks. Als hij slapend wordt weggelegd lukt het 2 keer een uurtje max op een dag wakker wegleggen eindigt in krijsende baby 🙈 We proberen het hier wel elke dag het bedje maar als hij niet wilt wil hij niet en mag hij lekker in de draagzak. Ik zou je er niet te druk om maken je bent zoals je ziet aan alle reacties niet de enige en de kdv zal dus ook wel de nodige ervaring hebben. Ik hoor ook van veel vriendinnen en familie dat na 3 a 4 maanden dit vanzelf komt, daar hou ik me aanvast dit is ook maar een fase😊

4 jaar geleden

Reactie op Disney

Kan je gewoon zo overstappen daarnaar? Of meng je eerst?
Ja kan je gewoon op overstappen wij moesten dat ivm de verborgen reflux van ons zoontje

4 jaar geleden

Herkenbaar! Onze dochter (9wk) slaapt ook enkel bij ons en in de draagzak. Snachts slaaps ze wel 4a5u aan één stuk door. Als we haar overdag bij de eerste gaap wegleggen in de wieg/wipper/box ligt ze onrustig heen en weer te bewegen met haar hoofd, hevig met armen en voeten te bewegen, klinkt een korte snelle ademhaling en begint ze melk terug te geven. We bakeren haar soms in om te proberen, met heftig schoppende beentjes en kreunende geluiden en holle rug makend tot gevolg, waar ik uit opmaak dat ze dat niet leuk vind... Dus nee, meestal lukt het bij ons ook (nog) niet ;) ook over 3wk naar kdv dus maak me ook zorgen over. Dat gezegd hebbende: ze begint vaak niet te huilen als we haar wegleggen, ze is gewoon heel onrustig. Dus soms laat ik haar toch liggen en uiteindelijk (na >45 min, wat heeel lang lijkt) valt ze wel zelf in slaap voor 1a2 uur. Dus ik denk: geef haar én jezelf de tijd. Het veranderd per week, houd ze lekker bij je, daar voelt ze zich het veiligst en het rustigst. De rest komt vanzelf, ze moet het ook leren. Jij doet het alvast super goed!

4 jaar geleden

Mijn meisje (12wkn) slaapt overdag hazenslaapjes in de Box of wipper. Na de fles van 16 uur blijft ze wakker, ze heeft door dat dat einde werkdag is en papa “thuiskomt” ze is dan graag wakker, en daarmee alert en aandacht vragend. Bij het avond eten accepteert ze het niet meer dat wij aan tafel eten en zij in de box ligt. Ze is gewoon lekker sociaal, en wil er bij zitten. Dus hup wippert op de stoel naast ons in zitstand ( yup ze zit al 😳) en de dame is happy! Lachen en plezier dat ze dan heeft! Rond 19-1930 krijgt ze haar fles weer, en wil ze nog spelen/kroelen aandacht hebben. Rond half 10 valt ze dan in slaap. Kleine 2 uur later maken we dr wakker voor de laatste fles en dan hup naar bed. Ze slaapt heerlijk door tot 8uur. Ik zie het als een voordeel dat ze overdag zo actief is. Daardoor slaapt ze in mijn ogen snachts heel goed en komen wij ook aan onze rust.

4 jaar geleden

Herkenbaar! Sinds gisteren begonnen met de methodiek van ‘baby in droomritme’ het boek trouwens in 1 ruk uitgelezen, dat verhelderde al zo veel!! En nu heeft ze gisteren alle slaapjes tot 14.00 in haar bedje geslapen, wat al mega fijn was! Blijkbaar een week goed volhouden en dan de balans opmaken maar so far so good 🤞🏻Check de site: https://www.stephanie.world voor meer info. En een mega optimistisch voorbeeld: https://www.minime.nl/artikelen/2119/baby-goed-ritme-schema

4 jaar geleden

"Overdag kan ik haar niet wegleggen want dan word ze gelijk wakker" Wat ik als tip zou willen geven is om ze altijd *moe maar wakker* in bed te leggen. Als ze al slapen als je ze probeert weg te leggen, gaat het inderdaad 9 van de 10 keer niet. Ik merkte dit vandaag zelf voor het eerst weer met onze tweede. Tot nu toe zat ik heel erg op dit motto (moe maar wakker in bed leggen) en dat werkte altijd super. Max 60-75 minuten nadat ze wakker wordt om te drinken, zodra ze begint te gapen, in bed. En dan slaapt ze tot de volgende voeding (ongeveer 3 uur lang slaapt ze dan, dus 4 slaapcycli van 45 minuten). Vandaag ging ik na de voeding met de kinderwagen een paar boodschappen doen. Ze was in de wagen in slaap gevallen. Toen ik thuis kwam sliep ze nog, dus wilde ik haar in eerste instantie in de wagen in de gang door laten slapen. Maar al na een paar minuten werd ze wakker. Dus toch maar overgelegd naar haar bedje. Dat lukte niet bepaald soepel. Het is nu bijna 2,5 uur na haar voeding en ik ben nog steeds regelmatig heen en weer aan het lopen naar haar. De diepe slaap lijkt ze maar niet te vatten. Dus mijn tip voor iedereen: leg je baby moe maar nog wakker in bed. Dingen die ik daarnaast doe: - verduisterende gordijnen dicht - muziekje op de babyfoon aan - inbakeren - het liefst zonder speen in slaap laten vallen, dan kan ze hem ook niet laten vallen

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 12 weken wil ook alleen maar bij ons in de armen in slaap vallen. Maar bij elk geluidje of als je hem weg legt is hij wakker. Ben nu sinds een paar dagen aan het 'leren' dat hij in zijn eigen bed in slaap valt. Dat gaat de ene keer wel en de andere keer niet. Ik leg hem ongeveer een half uur na de fles wakker en niet huilend in bed, dan help ik hem in slaap met speentje enz. Ik merk wel duidelijk verschil dat hij nu slaapt, al is het meestal maar een uurtje. Heb een veel blijer kindje en ik wil graag een keer mijn handen vrij hebben! Ook voor mijn dochtertje van 4.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft er ook veel moeite mee. Sinds 2 weken ligt hij op zijn eigen kamer en oefen ik ermee. Hij is nu 13 weken. Soms gaat het goed, soms niet, blijft lastig. Vanmiddag binnen 5 min in slaap gevallen en sliep hij 3 uur, nu duurde het wel een half uur en vanmorgen lukte het helemaal niet.. kwestie van blijven volhouden, goed op slaap signalen letten en ik voed hem zoveel mogelijk nadat hij wakker is.. maar het blijft zoeken!

4 jaar geleden

Weetje zeker of ze de hik krijgt door haar eigen gedrag? Misschien dat ze nog een boertje moet laten of krampjes heeft, ook kan ze nog wat honger hebben? Mijn dochtertje is heel onrustig als ik iets over t hoofd zie... Als het echt ligt aan het niet willen slapen in haar eigen bedje, dan zou je bijv. Een stofzuiger of haardroger geluid via youtube kunnen afspelen. Dan zou ze binnen een minuutje in slaap kunnen vallen. Succes met t uitzoeken 😘

4 jaar geleden

Dankjulliewel voor de tips. Wij hebben een ottertje met geluiden die ik aan zet voor der. Vandaag heeft ze 20 min geslapen in der bedje, wel wakker maar moe in bed gelegd. Daarna lukt haar niet meer, dus morgen weer verder oefenen. Dus komt goed, het is al een hele stap. Zelf vind ik het niet erg om haar een hele tijd bij mij te laten slapen maar op een kdv gaat dat niet. En wil een beetje vertrouwen krijgen in dat ze daar ook aan der rust komt. Maar dat word afwachten haha

4 jaar geleden

Reactie op EllyPelly

Herkenbaar! Sinds gisteren begonnen met de methodiek van ‘baby in droomritm ...
Ja dit boek heeft mij ook goed geholpen... van alleen op mn arm willen slapen naar nu zelf in dr eigen bed. Heeft een kleine 2.5 week gekost :)

4 jaar geleden

Reactie op S123

Ja dit boek heeft mij ook goed geholpen... van alleen op mn arm willen slap ...
Hier wilt ze echt niet slapen in der bedje overdag, zijn al een paar dagen aan het oefenen maar gaat volgens mij van kwaad tot erger. Snachts slaapt ze wel door in der bed. Het maak niet uit hoe we haar in bed leggen, bij de eerste signalen, op vaste tijden na de fles, moe maar wakker, slapend, diep slapend, op der rug, op der buik, ingebakerd, niet ingebakerd, in slaapzak, onder een lakentje, ze word bij alles wakker of gelijk of na 10 minuten en slaapt niet meer. Ze is dan niet vrolijk omdat ze wel moe is maar gewoon zelf der slaap niet pakt. Als we het bedje blijven vol houden is ze gewoon een hele middag wakker. Ben bang dat ze straks oververmoeid raakt bij het kdv omdat ze hier echt niet in bedje wil slapen overdag. Zou het boek daar ook in kunnen helpen? Want we houden de signalen al goed in de gaten, we geven op verzoek de fles, zit wel regelmaat in maar soms een half uurtje eerder of later.

4 jaar geleden

Reactie op Disney

Hier wilt ze echt niet slapen in der bedje overdag, zijn al een paar dagen ...
Ik heb precies hetzelfde met mijn dochter van 10 weken.. Het boek droomritme heb ik gelezen en geeft helaas geen tips die ik bruikbaar vind. Ze is nog te jong om te starten met slaaptraining. Daarnaast staan er geen tips in om weg te leggen. Desondanks is het denk ik wel de moeite om te lezen voor als ze straks een paar maandjes ouder is!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij hebben via snuggles and dreams (op instagram te vinden en via http://snugglesanddreams.com) een slaapgids aangekocht specifiek voor 0 tot 16 weken. Ons zoontje was totaal geen slechte slaper maar ik wilde graag meer weten over hoeveel en wanneer babytjes zouden moeten slapen. Dit heeft echt onze ogen geopend en we herkenden veel signalen die we daarvoor niet opmerkten. We hadden ook nog nooit gehoord van wakkertijden en nu we dit kennen weten we precies wanneer we hem in zijn bedje moeten leggen (ookal lijkt hij klaarwakker), hij valt snel in slaap. We oefenen elke dag de methode en zien dit week na week beter worden. Ze zijn nog zo klein dus de ene dag gaat al wat beter dan de ander Gisteren amper 1 dutje overdag in zijn eigen bedje willen doen, vandaag elk dutje in zijn bedje gedaan :D Geduld en veel liefde en dat komt goed!

4 jaar geleden

Het valt mij op dat de dutjesgids (gratis te downloaden via de site van snuggles en dreams) veel meer aansluit bij ons meisje van 14 weken dan het boek baby in droomritme. Snuggles en dreams hanteert ruimere wakkertijden en ook staat er dat minimaal 1 lang dutje overdag voor een baby belangrijk is. Aangezien ons meisje niet zo van het dutten is overdag zijn wij daar al blij mee. 😉

4 jaar geleden

Reactie op Disney

Hier wilt ze echt niet slapen in der bedje overdag, zijn al een paar dagen ...
Herkenbaar. Bij ons heeft het cb geadviseerd dat als je ziet dat ze echt moe is, haar wel gewoon in bed te leggen. Ze gaat dan huilen, niet super hard of overstuur maar bijvoorbeeld 10 minuutjes. Dan ga ik terug en troost haar maar laat haar in bed en geef haar speentje. Het lukt dan soms wel om even te slapen en dan wordt ze vervolgens na 45 minuten/1,5 uur wakker maar is dan wel weer vrolijk. Ze is dan vrolijker dan dat ze al die tijd wakker zou blijven. Het even laten huilen gaat wel tegen mijn gevoel in maar ik merk dat het haar vervolgens wel goed doet als ze even geslapen heeft daarna.

4 jaar geleden

Reactie op Malou Carine

Hier gebruiken we de pacco inbakerdoek (die wordt geadviseerd door kinderfy ...
Haar baby draait van de buik naar de rug. Dan mag je toch niet meer inbakeren?