18 Reacties

4 jaar geleden

Die van mij valt alleen in slaap aan de borst, ook zo handig😃 vanaf deze leeftijd worden ze ook eenkennig en krijgen ze verlatingsangst dus om het nu af te leren lijkt me niet handig. De meeste kinderen die zelfstandig Slapen deden dat al vanaf het begin denk ik. Dus gewoon ff door deze periode heen. Maar ik lees ook mee voor tips😉

VRIEND

4 jaar geleden

Wij gebruiken een slaapritueel waardoor hij weet dat het bedtijd is. Bij ons bestaat het ritueel uit pyjama doen, even samen een dansje doen, in de slaapzak leggen, liedje zingen en dan zijn speentje in de mond en zijn knuffeltje in de hand. Daarna heb ik een muziekspeeltje die ik aanzet en na 2 minuten stopt. Meestal slaapt hij dan al. Het heeft een paar avonden geduurd voor hij het snapte wat de bedoeling was, maar nu werkt dat uitstekend

4 jaar geleden

Hoi, ik lees ook graag even mee😊. Mijn kleine man valt overdag ook zelden zelfstandig in slaap. Echter in de avond, na de laatste fles (19u), gaat het vaak wel heel goed! Ik probeer hem nu ook overdag en avond 'half wakker' in zijn bedje te leggen.. dikke kus, aai over zijn bolletje en wens hem welterusten. Soms lukt het hem dan de laatste tijd om zelf in slaap te vallen😴🥰

4 jaar geleden

Reactie op JackH

Wij gebruiken een slaapritueel waardoor hij weet dat het bedtijd is. Bij on ...
Sorry, maar heel goed dat het werkt. Je leest ook echt overal dat een slaapritueel echt essentieel is, maar bij mijn zoontje heeft het nooit gewerkt. Wij hadden een vaste structuur en rituelen, nog steeds, maar het werkte nooit. Uiteindelijk houd het wiegen op, je kind snapt wat je zegt, dus als je zegt dat ie moet slapen en naast hem gaat liggen, werkt het ook. Probeer alle goede tips. En ik hoop voor je dat 1 ervan werkt, bij mij werkt helaas alleen het wiegen en stofzuiger. Mijn kinderen bewegen de hele dag door. Ook tijdens het eten. 😭

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

Sorry, maar heel goed dat het werkt. Je leest ook echt overal dat een slaap ...
Precies het zelfde bij ons😅

4 jaar geleden

Wij hebben hier ook lang dit 'probleem' gehad. Heel lang altijd maar de strijd aangegaan voor zijn slaapjes. Ook met de hulp van slaapgidsen, niets leek te helpen. (Ik vond het heel vermoeiend en frustrerend) Maar plots sinds een week kunnen we hem gewoon in zijn bedje leggen en weggaan, wat een verademing. Ze moeten het dus echt leren. Methode van pick up put down werkte hier op het einde wel het beste.

4 jaar geleden

Onze dochter viel eerst ook alleen in slaap in onze armen. Toen ze naar de opvang ging maakte ik me enorm druk, ze zou daar vast nooit slapen. Binnen 20 minuten lag ze daar te tukken. Ze gingen er steeds even heen, speentje en troosten en dan weer weg. Toen dacht ik, dan kun je het thuis ook! De eerste keer duurde het een uur, eerst alleen maar jammeren. Steeds speentje gegeven, aai over der bol en weer weg gegaan. Toen ze echt ging huilen opgepakt, getroost en weer terug gelegd. De laatste 5 minuten huilde ze maar had ze der oogjes al dicht. Toen ben ik er naast gaan zitten met mijn hand op der buik om te laten weten dat ik er was, en na een paar minuutjes sliep ze. Ik ben tegen laten huilen dus ik heb haar getroost zodra ze echt begon te huilen. De tweede keer was ik 20 minuten bezig en nu slaapt ze vaak binnen een minuut. De eerste keer was echt pittig en ik moest mezelf dwingen om haar niet te pakken en te wiegen, maar oh wat is dit een verademing, zeker snachts! Succes, dit kun jij ook!!

4 jaar geleden

Wij hebben ook maandenlang onze vent in slaap gewandeld/gewiegd. Ongeveer 2 mnd geleden met Slaapcoaching uit boek Slaap! ( Waar je steeds verder van het bed af gaat zitten-chair methode) en daarna omdat het nog niet helemaal 100% werkte( hij deed er een uur over) de waiting methode geprobeerd (opbouwend steeds iets langer laten huilen voor je m troost).. Ik was heel bang dat hij heel lang en hard zou huilen, want daar kan ik echt niet tegen.. maar uiteindelijk viel dat reuze mee.. Hij slaapt sinds kort zelfs overdag vrijwel meteen in (of met nog 1x troosten, speen en doekje teruggeven) Eerst was ons ritueel onderhand nieuwe luier en dan wiegen omdat hij dan te onrustig was. En nu is het verschonen, Slaapzak&speen, Boekje lezen en daarna rolluiken dicht en met een kus in bed leggen.

4 jaar geleden

Daarnaast hebben we tegelijk de nachtvoedingen afgebouwd🙏🏻💪🏻 wat een verademing was! en krijgt meneer alleen nog een avondvoeding (half slapend) rond 2200

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Onze dochter viel eerst ook alleen in slaap in onze armen. Toen ze naar de ...
Inderdaad ik hen zelf ook tegen laten huilen. Iedere keer dat hij echt begint met huilen troost ik hem. Heb de pick up put down methode geprobeerd maar nee hij werd hier alleen maar erger van ook al pakte ik hem op en te wiegen ging hij nog harder huilen maar zodra we zijn kamer uitliepen was het goed. Na een paar min wandelden we dan zijn kamer binnen begon hij gelijk met huilen. Ik bsn eerlijk gezegd bang op dit moment dat hij helemaal niet meer in zijn kamer wilt zijn, dus ben ik maar gewoon verder gegaan met wiegen. Maar toch hebben we zoiets van hij moet het nu wel echt leren.. hij wordt zwaarder, wordt voor ons moeilijker en vooral in de nachten wordt hij heel vaak wakker. Hetis ook niet zo dat hij dan gewoon verder slaapt na het wiegen want zodra we hem in bed leggen begint hijmet huilen Dussss we weten het even alleemaal niet meer😂

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Precies het zelfde bij ons😅
Slaaptipsvoorbabys! 👍🏻 Dat wiegen zit er nu zo in dat je dat ergens moet gaan doorbreken. Een slaapcoach kan je daarbij helpen. Vergt veel geduld, en zal niet gelijk werken, zal best moeilijk zijn, maar zal op de lange termijn echt goed doen..😘

4 jaar geleden

Mijn zoontje die toen 6 maanden was ben ik gestopt met wiegen. Want hij viel alleen wiegend in slaap en soms kon ik wel een half uurtje wiegen .. en wanneer ik stopte was die weer wakker. Dus toen heb ik zelf besloten om hem niet meer te wiegen en de methode toe te passen dat je niet gelijk naar hem toe gaat. Dus ik verschoon z’n luier en leg hem in bed. Speen en knuffel een kus en liep de kamer uit (deur deed ik op een kiertje). Hij begon natuurlijk te krijsen, ik bleef 5 min weg, daarna terug, speen in aaien kusje en weer weg. Hele tijd in en uit (eerste dag was dus echt moeilijk) de tweede dag: 6 min. Derde dag 7 min laten huilen tot ik bij de 10 min was, huilde hij na 7 min niet meer en sliep die van zelf. En sinds dien als ik hem in bed leg, speelt hij even en babbelt met zichzelf en slaapt uit zichzelf. En als die nu huilt, dan weet ik dat die ergens last van heeft. En het gekke is, hij wil niet meer gewiegd worden.. het heeft bij mij maximaal een week geduurd. Je moet geduld hebben en hem laten voelen dat het goed komt en dat je er voor hem bent. Hopelijk heb je hier wat aan!

4 jaar geleden

Wij hebben ook een slaapritme, uitkleden, slaapzak aan, tanden poetsen, en de fles. In bed gebruiken wij een Zazu met witte ruis, dit werkt perfect! Als hij of zij een geluid maakt dan gaat de Zazu vanzelf aan waardoor onze zoon namelijk weer vanzelf in slaapt valt.

4 jaar geleden

Reactie op BWD

Hoi, ik lees ook graag even mee😊. Mijn kleine man valt overdag ook zelden ...
Hier juist andersom, meestal lukt overdag wel maar savonds echt niet...

4 jaar geleden

Reactie op Babyboyy

Mijn zoontje die toen 6 maanden was ben ik gestopt met wiegen. Want hij vie ...
Wat top van je! Heb dit ook geprobeerd maar eigenlijk 2 daagjes. Ook al liep ik naar binnen, hij begon nog harder te huilen als ik de kamer uitliep dus wachtte ik een minuutje en ging k weer naar binnen. Om te troosten pakte ik hem dan eventjes op maar het huilen stopte maar niet uiteindelijk toch maar verder gegaan met wiegen omdat hij een uur lang bleef huilen en niet slaapte. Hoe heb jij t de eerste dag aangepakt? En als je de kamer uitliep huilde hij dan? Wat had jegedaan?

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Wat top van je! Heb dit ook geprobeerd maar eigenlijk 2 daagjes. Ook al li ...
De eerste dag was ook echt moeilijk voor mij. Ik deed hem in bed en liep uit de kamer, deed de deur op een kiertje. Ons slaapkamer is naast zijn kamer en ik bleef daar met de babyfoon. Hij ging natuurlijk heel hard huilen. 5 minuten laten huilen daarna terug gegaan, zijn speentje gegeven en daarna even sst sst gezegd. Maar absoluut niet uit zijn bed pakken. Dat moet je echt niet doen. Daarna liep ik weer weg. Ging hij weer huilen. 5 min en toen weer hetzelfde. Ik ben die dag misschien 5 keer in en uit geweest. De tweede dag naar 6 minuten huilen, na 3 keer in en uit was die al in slaap gevallen. Derde dag, 7 minuten huilen, 2 keer in en uit. En op een gegeven moment wist hij dat ik niet zo snel meer kwam, en dat die zelf moet slapen. Na 1 week, ik heb echt volgehouden, ook al was ik uitgeput.. legde ik hem neer en hij huilde niet. Hij ging even babbelen en viel in slaap. Nu weet hij dat ik niet zo snel meer kom en dat zijn bed zijn bed is..

4 jaar geleden

Misschien een slaapritme aanhouden? Wat je ook eventueel kan doen is eventueel je kind op bed leggen, als hij begint te huilen na een paar minuten terug gaan, aaien, zachtjes praten en weer terug gaan. En zo iedere keer het terug komen uitbreiden. Begin bijvoorbeeld eerst met 5 minuten terug komen, daarna 7, daarna 10 etc.. Of wellicht zoiets: https://www.bol.com/nl/p/macx-macx-sterrenprojector-wit/9200000112005875/?s2a=#productTitle Mijn dochtertje heeft nu last van verlatingsangst dus heb ik een nachtlampje en een sterrenprojector voor haar gekocht, zodat haar aandacht daarop is gericht en haar ogen moe worden.

4 jaar geleden

Reactie op Kim-1

Wij hebben ook een slaapritme, uitkleden, slaapzak aan, tanden poetsen, en ...
Hebben wij ook, ideaal dat ding. 1 van de beste aankopen😁 Eigenlijk hebben wij hetzelfde ritueel😂