42 Reacties

4 jaar geleden

Nee hoor, absoluut niet traag! Ons kereltje is ook 7,5 maand en zit ook nog niet zelfstandig en tijgert/kruipt ook niet. Hij heeft het omrollen net ontdekt 😉 Geen zorgen, elk kindje gaat op zijn eigen tempo, komt helemaal goed!

4 jaar geleden

Ohh joh! Ieder kindje doet het op z’n eigen tijd. Hier kan hij al wel tijgeren, maar kruipen nog niet. Misschien kan jouw kindje straks al veel sneller praten?

4 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 8 maanden en kan semi zelfstandig zitten maar nog niet zo stabiel. Zeker nog niet zelf van lig naar zit. Hij wil graag tijgeren/kruipen maar lukt ook nog niet. Tot grote frustraties aan toe. Hij kan sinds kort wel om zn eigen as draaien.

4 jaar geleden

Hier ook niet hoor. Ik krijg soms een beetje het idee dat hier op het forum alleen maar kindjes zijn die vanaf 6 weken doorslapen en met 6 maanden kunnen kruipen. Waarschijnlijk lopen er straks heel veel met 9 maanden☺. Even serieus: wat de anderen hierboven ook al zeggen ieder kind is anders, dus het is gewoon afwachten denk ik. Ik vind stiekem ook nog niet zo heel erg: nu kan hij nog lekker op het kleed spelen zonder dat je overal achteraan moet rennen😁

4 jaar geleden

Mijne is ruim 7,5 maand en doet dat allemaal ook nog niet hoor 😊 hij rolde ook pas toen hij 6 maand was. Komt allemaal vanzelf wel denk ik dan, hij doet het op z’n eigen tempo ☺️

4 jaar geleden

Ons zoontje van 7 maand kan wat wiebelen zitten en kruipt en tijgert ook nog niet.. en slaapt ook nog niet door en is alles behalve zo perfecte baby haha. Maar dat kan me ook niks schelen haha hij is super schattig en het komt vanzelf wel. Ieder kindje ontwikkelt zich weer anders en gelukkig ook maar

4 jaar geleden

Ons mannetje 7,5 maand en rolt nog niet om. 2 keer per ongeluk van buik naar rug. Heb het idee dat ie het wel kan maar doet het gewoon niet. Zitten vindt ie fantastisch en gaat ook al goed maar maakt wel dat hij minder wil liggen. Op de buik kan hij om zn as draaien. Hij probeert vooruit te komen maar dat lukt hem nog niet. Komt allemaal vanzelf! Hij "kletst" bijvoorbeeld wél veel, peutert overal aan met zn vingertjes en vindt het leuk om te trommelen. Dat is óók knap 😉

4 jaar geleden

Ok, fijn om te lezen, hij zit op het kinderdagverblijf in een groep met alle leeftijden tot 4 jaar en is de jongste dus ik heb geen vergelijk maar inderdaad als je hier leest, dan was hij nog lang niet zo ver. Maar dan is het prima. Hij is verder heel blij kind, friemelt ook overal aan en brabbelt de hele dag. Maar hij heeft ook het rollen pas ontdekt met 6 maanden.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 7 maanden kan sinds twee weken tijgeren. Ik kan je wel vertellen dat de rust nu over is. Moet haar echt constant in de gaten houden of in de box leggen (ook niet erg hoor, maar vind dat als ze meer ruimte heeft ze zich wat beter kan ontwikkelen). Kruipen kan ze niet en zitten ook nog niet, ook niet echt als we haar weg zetten. Ik zou het wel leuk vinden als ze kan zitten, maar alles op haar eigen tempo. Denk echt dat het vanzelf komt. Maak je niet druk! Er is nog tijd genoeg van al die gekke kunsten. Laat het nog maar lekker een baby’tje zijn.

4 jaar geleden

Ons meisje van 7maanden en 1 week rolt ook nog niet van rug naar buik, andersom soms per ongeluk. Zitten, tijgeren en kruipen dus helemaal nog niet. Af en toe twijfel ik ook wel of ze niet te langzaam is. Gelukkig dus meer mama's met kleintjes die het rustig aan doen. Verder wil ze graag alles pakken wat geen speelgoed is. 😛

4 jaar geleden

Ons mannetje is 7,5 maand. Rolt al vanaf 4 maanden alle kanten op en kan zelf zitten en tijgeren. Nou klinkt dat geweldig en natuurlijk zijn we trots dat hij dat allemaal kan maar maak je er niet te druk om ieder kindje is anders en doet het op zijn/haar eigen tempo. Het kan maar zo zijn dat hij straks alles in 1x onder de knie heeft. 😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje van net 7 maanden kan nog niet zelfstandig zitten. Hij kan achteruit tijgeren, heeft niet vooruit getijgerd. Sinds kort kan hij ook kruipen. Laat m zo veel mogelijk op de grond/vloer spelen. Zo leren ze t sneller.

4 jaar geleden

Op watvoor 'ondergrond' laten jullie je kind op zijn buik liggen/tijgeren? Die van mij draait vaak vanuit zijn buik terug naar zijn rug. Maar op een harde vloer is het niet fijn voor zijn hoofdje

4 jaar geleden

Maak je geen zorgen.. ze hebben mij bij het CB verteld dat ze het in principe allemaal pas hoeven te kunnen als ze rond de 1 zijn! Hier heb ik er 1 die wel zelfstandig kan zitten.. hij kan ook staan.. Maar hij kan niet zelf gaan zitten.. kruipeb/tijgeren kan hij voorruit.. Maar doet echt alles in zijn achteruit.. of opzij😅 hij is 7,5 maand

4 jaar geleden

Hey, ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken. Ieder kindje ontwikkeld zich in zijn eigen tempo. De een is motorisch sneller en de ander communicatief en weer een ander doet alles lekker op zn gemak. Daarbij denk ik ook dat trotse verhalen sneller verteld worden, kindjes die trager zijn hoor je vaak minder snel over. Ze worden goed in de gaten gehouden op het consultatiebureau, dus als je je zorgen moet maken hoor en merk je dat vanzelf. Gewoon lekker genieten van je kindje, ze groeien al veel te snel 😅

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Op watvoor 'ondergrond' laten jullie je kind op zijn buik liggen/tijgeren? ...
Ik heb van alles geprobeerd, maar de grond is inderdaad te hard en een kleed of doek schuift weg. Dus ik heb zo’n schuim foam puzzelmat gekocht en ben hier heel blij mee!

4 jaar geleden

Onze zoon is 7,5 maand en is in 4 weken tijd gaan kruipen, zitten en staan. Het kan zomaar ineens snel gaan hoor! En ik kan je vertellen.. de rust is nu over. Het had van mij ook wel ieeeeetsje rustiger gemogen haha.

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Onze zoon is 7,5 maand en is in 4 weken tijd gaan kruipen, zitten en staan. ...
Goed om te weten, ik ga denk nog maar even genieten van de rust.

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik heb van alles geprobeerd, maar de grond is inderdaad te hard en een klee ...
Ik heb aan zo een puzzel foam mat getwijfeld maar is dat niet heel veel poets werk? 😅😅😅

4 jaar geleden

Reactie op WINGMANIFICT

Ik heb aan zo een puzzel foam mat getwijfeld maar is dat niet heel veel poe ...
Neee ik vind zelf van niet. Je krijgt er zo’n opberg tas bij, dus dat is handig! En dan klik ik hem in elkaar en na afloop haal je er makkelijk een doekje overheen en dan klik ik hem weer uit elkaar. Ik denk als ze straks wat ouder worden en echt die cijfers of letters eruit kunnen klikken, dat het dan inderdaad wat lastiger word om schoon te houden😂