15 Reacties

3 jaar geleden

Neem je tijd het heeft geen haast als ze er nu nog niet aan toe is dan komt dat vanzelf wel, geniet vooral van je zwangerschap!

3 jaar geleden

Wij zijn er afgelopen weekend langzaam aan mee begonnen ons meisje is 1,5. Ze liep hier zelf steeds naar het toilet en zei dan steeds poepoe. Dus van het weekend een potje gekocht, eerste keer erop meteen een plasje gedaan, de tweede dag liep ze weer naar het toilet, hebben we haar erop gezet en heeft de gepoept. Denk dat je zelf wel merkt wanneer je kleine toe is aan zindelijk worden.

3 jaar geleden

Ja hoor, vanaf 13 mnd gaat ze s ochtends en na ieder slaapje op het potje. Nu begint ze het meer zelf aan te geven (wijst naar luier, maar specifiek geluid wat voor haar bij plassen/poepen hoort en zegt: dit!) We zijn haar dan ook vaker een onderbroek aan gaan doen. Ik laat haar ook zelf kiezen, en ze koos de onderbroek. Toevallig kocht ik net een potje wat mee op reis/onderweg kan. Bij vrienden gezien toen we samen kampeerden. Het was voor hun de aankoop van de eeuw! Het heet my carry potty. Mijn tip zou zijn: rustig aan, kijk of ze op het potje wil als jij, of je partner ook naar de wc gaat. Boekje/iets te spelen erbij en vooral geen druk. Niets gedaan? Fijn dat je het geprobeerd hebt! Plas/poep in het potje? Wat fijn dat het gelukt is! Succes en een goede zwangerschap gewenst!

3 jaar geleden

Grappig, ik denk dat het bij meisjes over het algemeen veel sneller gaat dan bij jongens. Onze dochter kan nu ook al aangeven dat ze gepoept of geplast heeft. Zat ook te denken voorzichtig te beginnen. Maar onze zoon was 3,5 hoor eer hij zindelijk was. Ik heb totaal geen haast. Ik denk dat ze nu nog wel erg klein zijn.

3 jaar geleden

Ik denk dat de meningen hier nogal over verdeeld zijn wat nu echt de goede tijd is om te beginnen. Elk artikel heeft ook weer andere kijk en info op deze zaak. Ik zou me in jouw situatie afvragen: is je kindje hier echt klaar voor en heeft ze interesse in het op het potje zitten en geeft ze aan dat ze moet plassen bijv? Dan zou ik zeker proberen of het lukt! Of wil jij graag dat ze zindelijk is voordat de baby komt? In dat geval zit er onbewust wat haast bij wat misschien wel het tegenovergestelde gaat gebeuren en wordt het wellicht een strijd wat jou en je kindje niet ten goede komt. Doe vooral wat jij fijn vind en wat het beste bij jouw kindje past. Succes en nog een fijne zwangerschap

3 jaar geleden

Reactie op Tamtam-24

Ja hoor, vanaf 13 mnd gaat ze s ochtends en na ieder slaapje op het potje. ...
Ik heb ook gedacht om het zo te doen, maar doordat ik in schiften werk en mijn man het dan niet zo wou doen, was dat geen optie meer.

3 jaar geleden

Wat ik me wel nog afvraag is of ik best nog wacht tot ze het zelf aangeeft of niet? Al de andere tekens vertoont ze wel; interesse in ons wc-gebruik, kan broek al omhoog en omlaag trekken, ze begint te krijsen om op de ververstafel te gaan,... Maar het effectief zeggen wanneer ze plast/stoelgang maakt, doet ze niet. Ze gaat wel af en toe gehurkt zitten in een hoekje...

2 jaar geleden

Reactie op Tamtam-24

Ja hoor, vanaf 13 mnd gaat ze s ochtends en na ieder slaapje op het potje. ...
Vraagje: de Carry Potty, ik lees dat het randje bij zitten pijnlijk is. Zie ook een smal opstaand randje op de bril Ervaar jij dat ook?

2 jaar geleden

Nee helemaal niet eigenlijk! Ze zit er prima op en ook stevig.

2 jaar geleden

Reactie op Tamtam-24

Nee helemaal niet eigenlijk! Ze zit er prima op en ook stevig.
Inmiddels gekocht en ontvangen! Het valt idd wel mee, wel is die super laag! Maar het is ook maar meer voor buiten de deur.

2 jaar geleden

Vooral doen op moment dat het kindje er klaar voor is. Ergens vind ik nog vroeg, maar is ook waar de interesse liggen, bij mijn dochter is dat nog echt niet de toilet.. inderdaad lekker speelze wijs gaan proberen. Lukt het niet dat is dat voor nu ook noh echt geen ramp

2 jaar geleden

Mijn oudste heeft nu 3 keer op de wc geplast. Ik laat het echt aan hem over en probeer signalen op te pakken als ik zie dat bij naar de wc wilt! Soms trek hij zelf z’n luier uit, gaat bij de wc staan of hij wordt heel stil, dan handel ik daar meteen op. Lekker los laten het komt vanzelf wel!

2 jaar geleden

Ik ben voorstander van vooral niet forceren… als je kind er helemaal klaar voor is zou ik er voor gaan. Zo niet dan vooral niet.

2 jaar geleden

Ik zet mn dochter af en toe op haar potje. Ze vindt het wel leuk maar snapt het concept nog niet volledig. Laatste keer heeft ze er een tijd op gezeten en hebben we in de tussentijd 4 boekjes gelezen. Geen druppel te bekenen na het laatste boekje. Dus ze staat op, gaat naast haar potje hurken en plast zo over de vloer heen 😂😂 Beetje lastig om nog duidelijk te maken dat ze dat vooral in haar potje moet gaat doen ipv er naast.

2 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Ik ben voorstander van vooral niet forceren… als je kind er helemaal klaar ...
Ja zoiets hoor ik ook altijd en dan vraag ik mij af wanneer weet je dat 😅 Hier gaat ze ook altijd op haar potje als ik ook naar de wc ga en vraagt ook altijd op haar manier (wijzen) na de wc papier omdat mama dat ook gebruikt Hihi.