22 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochtertje kan ook nog niet helemaal zelf zitten zonder steun, sinds 2 dagen gebruiken wij de eetstoel maar dat gaat wel prima ze zit wel rechtop. Anders eventueel proberen en als het nog niet lukt weekje later weer. Succes

4 jaar geleden

Mijn zoontje kan het ook nog niet. Gebruiken jullie al de zitje van de triptrap? Wij hebben nog de newbornset

4 jaar geleden

Heel normaal!!. Ze gaan zelf vanuit lig of sta op een gegeven moment leren zitten. Ik zet ze wel af en toe bij me op schoot maar doe er verder niet te veel mee. Ik heb onze dochter wel in de babyset nu van de Triptrap maar dan niet te lang.

4 jaar geleden

Wanneer is je kindje geboren? Sem was uitgerekend 17 februari maar is geboren op 31 januari. Hij kan al wat zitten maar valt nog regelmatig zijwaarts. Ook kan hij nog niet terugrollen. Als je via Google zoekt, vind je dingen om te stimuleren.

4 jaar geleden

Hier zit hij al van zijn 3 maand in zo een eetstoel die bijna volledig plat kan. Was heel makkelijk omdat ik hem bij mij kon zetten als ik bezig was met iets, ook kan ik de hoogte instellen.

4 jaar geleden

Onze dochter kan ook nog niet zelfstandig zitten, al wil ze het wel heel graag. Ieder kind op z'n eigen tempo. Onze dochter draait ook nog niet op haar buik/rug, wel naar haar zij maar verder niet! Ze doet het op haar tempo...

4 jaar geleden

Onze zoon zit ook nog niet zelfstandig, hij is morgen 25 weken. We zetten hem wel regelmatig tussen ons in op de bank en als hij in de maxi cosi zit gaat hij soms ook wel eens rechtop zitten/naar voren. Rollen heeft ie ook nog geen interesse in, doet ie alleen als ie iets écht wil pakken 😂 terwijl zoontje van een vriendin (5 weken jonger) al van rug naar buik draait.. ach ieder zijn eigen tempo 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Onze zoon zit ook nog niet zelfstandig, hij is morgen 25 weken. We zetten h ...
Hij wil wel graag staan als je hem op schoot hebt haha

4 jaar geleden

Kleine is onlangs 6 maanden oud geworden. Probeert wel steeds meer overeind te komen (buikspieren oefenen noemen we het). Komt ook steeds verder moet ik zeggen. Soms doe ik op schoot hem naar zithouding brengen (grotendeels zijn kracht) ik ben er dan om zich op op te trekken. Dit heb ik gedaan ipv tummy time (gelezen op internet als alternatief) verder laat ik hem wel op mijn schoot zitten en leunt hij met zijn rug tegen me aan of ondersteun ik zijn rug. Had wel gelezen en gehoord dat geforceerd zitten niet goed is voor de kleine. Ze slaan dan ook kruipen over en 'missen' dan motorieke skills. Ook trainen ze hun rug en buikspieren niet goed. Kwam van fysio's af.

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Hij wil wel graag staan als je hem op schoot hebt haha
Herkenbaar!!

4 jaar geleden

De meeste kindjes kunnen volgens mijn fysiotherapeut pas rond de 9 maanden stevig zelfstandig zitten .. niks aan de hand dus .. niet forceren, dat is slecht voor de rug .. Mijn zoontje is nu 7 maand en kan ook nog niet zelfstandig zitten..

4 jaar geleden

Mijn dochtertje (bijna 6 maanden) kan nog niet geheel zelfstandig blijven zitten. Al wil ze wel graag. Ik zet haar geregeld tussen mijn benen op de grond (op een kleedje) neer. Dan zorgt ze er zelf voor dat ze helemaal los zit. Ik houd haar dan tegen wanneer ze dreigt om te vallen. Op bed doen we dit ook soms en als ze dan voorover valt laat ik haar gaan en dan ligt ze daarna op haar buik. Rollen van de rug naar haar buik heeft ze inmiddels helemaal door. Terug naar haar rug vind ze lastiger en lukt maar soms. Ze laat het duidelijk merken wanneer ze er genoeg van heeft.

4 jaar geleden

Mij werd gezegd, dat je ze pas mag laten zitten als ze het vanuit zichzelf kunnen. Dus niet eerder dan dat in een stoeltje.

4 jaar geleden

Mij werd gezegd, dat je ze pas mag laten zitten als ze het vanuit zichzelf ...
Zou ze dan tot die tijd in de newbornset moeten? Ze komt vaak echt helemaal naar voren en spant haar buikspieren flink aan.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Mijn zoontje kan het ook nog niet. Gebruiken jullie al de zitje van de trip ...
Nee wij gebruiken ook nog de newbornset, maar ze komt vaak helemaal naar voren en spant dan flink haar buikspieren aan dus heb het idee dat ze wel wil zitten.

4 jaar geleden

Reactie op Boetjen

Wanneer is je kindje geboren? Sem was uitgerekend 17 februari maar is gebo ...
Mijn dochtertje is van 16 februari, dus over een paar dagen 6 maanden. We spelen wel eens samen zitten, zij tussen m’n benen. Als ik haar dan los laat valt ze voorover, haha.

4 jaar geleden

Rollen doet ze dan weer wel, en ook maar al te graag. Al vanaf 16 weken doet ze dat. Denk dat ik gewoon geduld moet hebben. Zou ze wel al langzaamaan in de babyset mogen zo af en toe? Of is dat niet goed?

4 jaar geleden

Haha ja mijn dochtertje van 5,5 gaat ook elke keer helemaal rechtop in de newbornset. Zou idd wel oppassen met te veel laten zitten maar als ze al iets beter haar rug stijf kan houden kun je ook wat handdoeken oprollen en om haar heen doen in de newbornset (tip vd prelogopediste bij leren drinken uit beker ivm fles weigeren)

4 jaar geleden

Moet je eerst kunnen kruipen of eerst zitten?

4 jaar geleden

Mijn zoontje is rond zijn 3,5 maanden beginnen rollen, tegen zijn 5 maanden zat hij rechtop en met 5,5 helemaal zelfstandig. Hij probeert nu ook vanuit ligpositie zelf recht te komen maar dat lukt hem nog niet helemaal. Over een paar dagen is hij 6 maanden oud. Hij is nu heel erg zijn best aan het doen om te kruipen, maar zijn benen willen nog niet helemaal mee 😅