33 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Each2

Ik vond die buiten mn zwangerschap al niet te pruimen hun
Ja lekker is anders.. ik heb niet echt last van reuk, smaak of misselijkheid. Maar na het mengen met sap of iets dergelijks vind ik het goed te doen.

3 jaar geleden

Hoi een klein advies meschien een beetje coconut oil insmeren kan goed helpen met het jeuken.

3 jaar geleden

En meer granberry djus in nemen help ook.

3 jaar geleden

Als ik merk dat ik blaasontsteking krijg neem ik altijd cranberry tabletten en drink ik liter cranberry sap van healty People. Moest aan het begin even wennen aan de smaak maar tegenwoordig drink ik het ook vaak zat zonder ontsteking oid :)

3 jaar geleden

Reactie op Sammie02

Als ik merk dat ik blaasontsteking krijg neem ik altijd cranberry tabletten ...
Ik zou echt die cranberry sap niet aanraden, die bestaat voor 80% uit appelsap🙄 ik was zo pissed toen ik daarachter kwam ze adverteren namelijk wel echt “cranberrysap”.

3 jaar geleden

Tegen de jeuk bij schimmel werkt dit bij mij. 🙈. Beetje water koken en af laten koelen tot lauw warm. Een eetlepel natuurazijn met drie lepels water mengen en met een watje even de buitenkant (ook achter wassen). Dat op laten drogen en dan verdwijnt de jeuk. Tegen een schimmel kun je het beste wat minder snelle suiker eten. Even de aardappelen, sap, brood en pasta skippen dat scheelt al veel. Quinoa en zoete aardappel gaan over het algemeen beter. En zeker als je straks antibiotice krijgt probiotica gebruiken. Heel de bende van ellende is uit balans en goede bacterieën zijn echt essentieel. Ik gebruik nu orthiflor start. Ook direct goed voor de kleine. Succes! Het is waardeloos ik hoop dat het na je zwangerschap allemaal weer snel in balans is

3 jaar geleden

Bij jeuk schimmelinfectie gebruik ik lidocaine zalf (verdovingszalf voel je niks meer) en koelzalf. Beide recept van de huisarts.

3 jaar geleden

Lidocaïne maakt de huid gevoelloos. Het wordt gebruikt bij pijn en jeuk, zoals jeuk bij wondjes en insectenbeten, pijn en branderigheid bij aambeien en anusscheurtjes, en bij zenuwpijn. Dit is enige wat bij mij werkt. Ik kamp al jaren met dit probleem en niks anders werkt bij mij. Alleen dit schrijven ze niet standaard voor dus zou je moeten vragen. Zonder deze zalf kan ik niet functioneren en word ik letterlijk “gek”

3 jaar geleden

Hier ook voor de 4e keer blaasontsteking.. Helaas toch echt erg gevoelig voor.. Ik heb ook het gevoel dat ik mn blaas niet goed leeg kan plassen. Iemand tips??

3 jaar geleden

Reactie op Truus95

Hier ook voor de 4e keer blaasontsteking.. Helaas toch echt erg gevoelig vo ...
Ik kreeg de tip om te fluiten (als je dat niet kan blaas je alleen lucht zonder fluitend geluid) als je plast.. dan kun je beter ontspannen en plas je je blaas makkelijker leeg... hopelijk werkt het voor je!

3 jaar geleden

Reactie op Truus95

Hier ook voor de 4e keer blaasontsteking.. Helaas toch echt erg gevoelig vo ...
Klinkt misschien een beetje gek, maar bij helpt het om zachtjes met mn vingers te kriebelen bovenaan mn billen. Dan plas ik altijd nog een beetje extra 😅

3 jaar geleden

Voor blaasontsteking drink ik standaard een bruistablet vitamine C per dag. Vooral als je ‘s avonds doet en het wat langer in je blaas zit dan doet het wat meer tegen de bacterien in je blaas. Voor schimmel echt proberen zo weinig mogelijk suiker te eten. Verder heel irritant maar nog geen oplossing gevonden tegen de jeuk 😔 volgens de ha ben ik er gewoon erg gevoelig voor...

3 jaar geleden

Reactie op MiekjeBlub

Klinkt misschien een beetje gek, maar bij helpt het om zachtjes met mn ving ...
Ah wat grappig! Doe ik ook weleens 😂 het helpt wel!