13 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar. Mijn dochter had ook een behoorlijke buikgriep. Zaten ook op de huisartsenpost. De 10 dagen dat ze ziek was sliep ze heel slecht en de 2 weken erna ook nog. Ik denk aansluitend slaapregessie. Want zij was bezig met rollen en opeens kon ze het. Vaak houdt een slaapgressie in dat ze bezig zijn met een ontwikkeling. Bij jullie dus isschien het zitten. En wellicht komen er ook wat tanden door? Heb je al een bijtring? Succes! Het is hier alweer stukken beter nu ze kan omrollen.

2 jaar geleden

Reactie op Saar83

Herkenbaar. Mijn dochter had ook een behoorlijke buikgriep. Zaten ook op de ...
Dankjewel voor je reactie! Hij kan nog niet rollen, maar hij heeft het vlak voor hij ziek werd wel toevallig 2 keer gedaan. Maar dat was het dan ook. Dus ik denk dat dat rollen er ook zit aan te komen indd. Al maakt hij daar nu geen verdere stappen in. Tandjes moest ik ook aan denken, maar ik zie totaal niets aan zijn tandvlees. Dus lijkt me onwaarschijnlijk. Het is alleszins heel heftig. Ik hoop dat hij snel terug zijn rust kan vinden, want je ziet hem worstelen met zichzelf. Troosten wanneer hij zo erg huilt in bed lukt me dan ook niet echt. Het kalmeert hem niet als ik hem pak of wieg. Het maakt me toch snel onzeker wanneer het allemaal even scheef loopt.

2 jaar geleden

Het kan ook dat hij een beetje verlatingsangst kan hebben want mijn zoontje heeft dat de laatste tijd ook als ik hem nog maar neerleg begint hij te huilen en als hij mij niet meer ziet dan begint hij te krijsen. En tandjes kan inderdaad ook ookal zie je nog niks het kan al begonnen zijn doordat hij op zijn handjes wilt bijten enzo.

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Om 2u vannacht bij ons gepakt in bed en was hij meteen stil. Dus denk idd dat Ze door hebben dat ze alleen zijn

2 jaar geleden

Hier 22 weken en ook sinds hij ziek is geweest drama met inslapen. Hij moppert en gromt er op los en hoelang we ook wachten hij valt niet zelf in slaap, gaat alleen maar harder huilen. Hij valt alleen na een tijdje met speen en als we zijn armpjes vasthouden in slaap. Wat ik hier nu merk is dat hij veel meer drinkt dan voor hij ziek was, hij krijgt 5 voedingen en dan ook nog 1x in de nacht..hij komt nu standaard na 4u als hij slaapt, wordt krijsend wakker en is niet te sussen tot hij een fles heeft (speen pakt hij dan niet meer)...hij zal het wel nodig hebben?? Dus misschien dat je hem meer moet voeden?

2 jaar geleden

Misschien kan witte ruis op Spotify helpen in slaap te komen, werkt hier super goed. Eerst altijd drama, nu vaak binnen 2 minuutjes

2 jaar geleden

Het slapen gaat wel steeds slechter met enorme huil- en zelfs krijsbuien. 21 weken vandaag. Kan er meer spelen? Is dit dan die slaapregressie? Bestaat zoiets echt? Tot twee weken geleden ging hij bijna elk slaapje flink naar bed zonder traantjes. Nu is het echt 180 graden gekeerd

2 jaar geleden

Bij ons bleek het toch een tandje te zijn, we voelen duidelijk een scherp puntje op zijn tandvlees...dus wie weet komt er bij jullie toch ook een tandje aan? Hier heeft hij minstens een week slecht geslapen...

2 jaar geleden

Reactie op Esle

Hier 22 weken en ook sinds hij ziek is geweest drama met inslapen. Hij mopp ...
Precies dit hebben wij ook. Tijdens de buikgriep echt amper drinken, lijkt wel alsof ze nu alles dubbel en dwars inhaalt😂. Ze meldt zich uit zichzelf weer om 22u en ook 3u. En dat inslapen ook, steeds de speen dwangmatig uit duwen ofzo maar hem wel nodig hebben, een strijd tegen zichzelf. Ik houd nu ook soms de armpjes vast.

2 jaar geleden

Hier is het slapen ook een drama.. hij is echt niet in zn hum. Buikgriep gehad afgelopen week. Dinsdag vaccinatie gehad, hij had al een hoestje. Dat is doorgezet, nu heeft hij al 5 dagen koorts. Als hij slaapt hoest hij zichzelf wakker.. niks is goed. Zelfs niet bij mij in bed (en anders is het max een uurtje) Drinken doet hij ook steeds minder☹️ Hebben nu een antibiotica gekregen omdat hij zo lang koorts heeft. Hoop zo dat hij weer beetje gaat slapen, ben kapot en hij ook.. Hopelijk voelt jou kleintje zich ook snel beter!

2 jaar geleden

Hier is het slapen ook een drama.. hij is echt niet in zn hum. Buikgriep g ...
Wat voel je je machteloos wanneer die kleintjes zo worstelen he :-( Na 1 goeie dag ben je die moeilijke momenten weer vergeten, maar het is best heftig wanneer je er middenin zit. Heel veel beterschap daar! Ik hoop dat jullie kleine man zich snel weer beter voelt. Hier is het ook nog niet hoe het moet zijn.. #hetiseenfase

2 jaar geleden

Reactie op evelienwils

Het slapen gaat wel steeds slechter met enorme huil- en zelfs krijsbuien. 2 ...
Hoe doet hij t nu? M'n dochtertje is bijna 6 maanden en heeft hetzelfde sinds 4 dagen... Huilen, krijsen, drama... Vaak als ik dan boven kom is het weer (redelijk) oké tot ik weer uit de kamer ga... Hartverscheurend. Ben wat radeloos, dus ging eens op zoek naar andere ouders die dit meemaken ... wou eens horen of het bij jullie nu beter gaat?

2 jaar geleden

Gaan jullie telkens kijken op het kamertje bij je kindje of laten jullie het even gebeuren (wenen, krijsen) voor een paar minuten ofzo voor jullie gaan kijken dan? Want ik weet echt niet meer wat ik best doe... Vaak als ik ga kijken is t even oké tot ik weer weg ga en dan is t ineens weer 10x zo fel... 😔