46 Reacties

3 jaar geleden

Waarom zou je het hartje niet mogen horen? Dat is toch ook apart

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb ook het hartje nog niet horen kloppen via de echo. Wel een keer gehoord bij de verloskundige via een Doppler.

3 jaar geleden

Nee sorry hier heb ik geen ervaring mee. Maar is er een reden waarom ze het hartje nog niet wilde laten horen? Tijdens mijn termijn echo vroeg ik erom en toen deed mijn verloskundige het meteen. Wij hebben zelfs een hartjes spreekuur waarop je gewoon even langs kan wippen om het hartje te horen... vind het dus een beetje vreemd waarom ze je het nog niet heeft laten horen. Lijkt me heel frustrerend voor je 😔

3 jaar geleden

Wij hebben as dinsdag pas onze 2e echo en mogen dan ook het hartje horen. Ben dan 13+3. Mijn verloskundige zei dat ze het voor 12 weken niet mogen laten horen. Onze eerste echo was met 9 weken en toen hebben we het wel zien kloppen. Nu toch wel weer spannend!

3 jaar geleden

Wij hadden vandaag termijnecho met 12+1 en krijgen pas over 3 weken hartje te horen. Wel zien kloppen inderdaad.

3 jaar geleden

Hoi Ik heb met 9 weken en 12 weken alleen een echo gehad en ook niet gehoord wel gezien

3 jaar geleden

Ik heb er ook om gevraagd met mijn termijnecho. Ik had het ook waarom hoort iedereen het wel behalve ik. Toen hebben we jet gehoord

3 jaar geleden

Vindt ik ook wel raar dat je het nog niet mag horen. Ik heb het bij mijn eerste echo gehoord en zelfs zonder ernaar te moeten vragen

3 jaar geleden

Wij hebben hem ook nog niet gehoord hoor met de vorige echo's. Woensdag hebben we weer een echo, dan ben ik 13+4 en dan mogen we hem horen

3 jaar geleden

Wij ook niet bij de termijn echo hoor.. het was nog te vroeg. Bij ons is het standaard dat je bij de 2e controle (ben dan 14 weken) het hartje hoort.

3 jaar geleden

Vanaf 8 weken mag het in principe. Bij mn 2e echo ook niet laten horen. Ik zag het knipperen dat ik voor mij al voldoende

3 jaar geleden

Ik heb het hartje ook nog niet gehoord? 🤷🏻‍♀️ Heb nu 2 keer een echo gehad (laatst de termijnecho), ben nu 12 weken en 3 dagen. Eigenlijk ook vergeten ernaar te vragen moet ik eerlijk zeggen, maar je gaat er vanuit dat zij dat zelf doen/aanbieden? Heb uiteraard wel het hartje zien kloppen maar dat is toch anders..

3 jaar geleden

Bij mij deed ze het bij de 8 weken echo wel en toen had ik een andere bij de 11 weken en die deed het niet omdat dat zo vroeg nog niet goed. Vond ik ook zo verwarrend 🤷🏾‍♀️

3 jaar geleden

Ik heb het hartje bij mijn verloskundige ook nog niet gehoord met 12 weken. Zij gaf aan dat ze het nog niet doen omdat ze niet weten wat de warmte/straling met de ontwikkeling van het kindje doet ofzo. Ik vond het wel een goede verklaring, maar had het ook liever al gehoord hoor 😊

3 jaar geleden

Ze doen het bij mijn verloskundige pas vanaf 14 weken zwangerschap. Ze geeft aan dat het bewezen is dat het schadelijk kan zijn voor de baby wanneer ze dit eerder doen. Ook die apparaatjes die je zelf kan kopen wordt bij vermeld dat je dit pas echt vanaf 3 maanden mag doen.. Ik denk dat dit niet voor niks is dan;)

3 jaar geleden

Ik heb deze week een 11 weken echo gehad in het ziekenhuis. Daar hebben ze mij het hartje ook laten horen. Bijzonder dat er zoveel verschillende visies zijn.

3 jaar geleden

Wij hebben het hartje al twee keer gehoord. Inderdaad erg verschillend als ik het hier lees.

3 jaar geleden

Ik heb hem ook gehoord met 8 weken

3 jaar geleden

Reactie op 199312

Wij hebben as dinsdag pas onze 2e echo en mogen dan ook het hartje horen. B ...
Ja precies dit kreeg ik ook te horen dat het niet goed was voor het kindje om het voor de 12 weken te laten horen 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Week 11 mn termijn gehad incl hartje . Week 13 echo combinatie en wederom hartje. 14-8 zit ik in week 15 en dan weer afspraak bij de vk!