46 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het hartje ook met 8 weken ( eerste echo ) gehoord! Met mijn 11 weken was m’n kleine zo actief en zag ik duidelijk het hartje kloppen dus toen lieten ze het niet horen 😊

3 jaar geleden

Ik ben morgen 14 weken en ook al 2x een goede echo gehad en het hartje zien kloppen. Maar ook nog niet gehoord, dat doen ze bij ons pas met de andere controles

3 jaar geleden

Hartje laten horen doen ze meestal pas na de 12 weken omdat het daarvoor schadelijk kan zijn door de frequentie die daarvoor word gebruikt. De controle hierna ga je waarschijnlijk alleen het hartje horen en geen echo meer maken

3 jaar geleden

Reactie op Celiie

Hartje laten horen doen ze meestal pas na de 12 weken omdat het daarvoor sc ...
Want? Ze doen bij ons echo's tot 36 weken.. Iedere 3 weken ongeveer.. Hier was hartje luisteren vanaf 10 weken mr kan me voorstellen dat ze met miskraam verleden missch voorzichtiger zijn?

3 jaar geleden

Ik heb het hartje al horen kloppen vanaf de 1ste echo van 8 weken, ben ondertussen 14 weken

3 jaar geleden

Nou dats wel raar

3 jaar geleden

Ik heb inderdaad bij een echo het hartje niet gehoord. De vk zei dat het in het eerste trimester schadelijk kan zijn en ze het daarom zo min mogelijk doen. Bij 7 weken heb ik het wel even mogen horen. Het is denk ik verschillend per praktijk en misschien vanwege je miskraam dat ze er extra voorzichtig mee zijn!

3 jaar geleden

Reactie op Each2

Want? Ze doen bij ons echo's tot 36 weken.. Iedere 3 weken ongeveer.. Hier ...
Nee is mn eerste dus geen verleden. Verschilt misschien ook per VK. Dit is bij mij iig het geval. Na de termijn echo met 11 a 12 weken kreeg ik een controle afspraak met 15 weken. Mijn bloeddruk werd opgenomen en alleen even geluisterd naar het hartje meer niet. Met 19 weken (1 september) moet ik naar de gynaecoloog voor de 20 weken echo. 😉 en daarna weer VK met 24 weken en of ze dan een echo gaan maken of alleen hsrtke luisteren weet ik niet

3 jaar geleden

Ik heb ook alleen nog maar het hartje gezien en niet gehoord. Verschilt per praktijk en zelf vind ik het wel prettig dat ze er voorzichtig mee zijn ☺️

3 jaar geleden

Ik ben ook 13 weken zwanger en heb het hartje deze week pas voor het eerst gehoord. De verloskundige moest wel even zoeken naar de hartslag omdat het nog zo klein is, dat vond ik best wel spannend en lang duren maar uiteindelijk lukte het! Bereid je er dus op voor dat het misschien niet meteen te horen is 😉 En vraag of je er een geluidsopname van mag maken op je telefoon, heel fijn om thuis terug te kunnen luisteren en om naar je partner te sturen als ie er niet bij kan zijn!

3 jaar geleden

Ik ben nu bijna 12 weken en heb 2 echo’s gehad, de hartslag 2x goed gezien maar nog niet gehoord. Vind ik helemaal prima want dat is puur voor de veiligheid. Ik hoor het wel als de dokters denken dat het veilig is, waarschijnlijk na het eerste trimester 👍 Ik sta onder controle in het ziekenhuis, misschien dat ze daar voorzichtiger zijn dan in een vk-praktijk, geen idee

3 jaar geleden

Oh wat vreemd. Ik heb het met 7 weken gehoord en gister termijn echo met 11 weken en toen weer gehoord

3 jaar geleden

Ik ben nu 12 weken en 3 echo's verder heb ik bij alle 3 het hartje gehoord en bij me controle ook gehoord

3 jaar geleden

De mijne heeft het alleen laten horen met de termijn echo, de reden ervan was is dat als ze het te vroeg laten horen het de baby kan schade. Dat hebben ze bij al mijn zwangerschappen gezegd, dus geloof het dan wel. Wel super leuk voor je!🤗

3 jaar geleden

2 echo's gehad en ik heb het hartje ook alleen nog maar zien kloppen. Dinsdag heb ik de termijnecho en ben erg benieuwd. Zou dan 11+3 moeten zijn.

3 jaar geleden

Wauw thanks voor alle reacties 🙈 zo te zien is het ook erg verdeeld of het wel of niet gedaan word, maar iig wel geruststellend dat het niet alleen bij mij zo is ☺️ hopelijk krijgen we snel allemaal het hartje te horen, schijnt toch ook weer een mooi moment te zijn 😘🤞 fijne zwangerschap allemaal!

3 jaar geleden

Reactie op kikjaa

Wauw thanks voor alle reacties 🙈 zo te zien is het ook erg verdeeld of het ...
Neem maar een zakdoekje mee, ik ging toch een partij janken🙈🤣

3 jaar geleden

In het noorden (omgeving Assen) hebben de verloskundigen praktijken en het team van gynaecologie afgesproken geen hartjes laten horen tot week 14 . Ze zijn er niet van overtuigd dat het goed is voor de kleine in de eerste fase. Dus hier ook nog niet gehoord maar vind het helemaal niet erg. Komt volgende week voor mij. Vond het knipperende lichtjes ❤️ op de monitor van de echo en de drukke bewegingen te zien veel leuker 🥰

3 jaar geleden

Reactie op paulia

In het noorden (omgeving Assen) hebben de verloskundigen praktijken en het ...
Ik zit ook in Assen en wist dit niet. Fijn om te weten! Ik dacht dat het een persoonlijke afweging was van mijn specifieke vlk. Ik had deze week m'n termijnecho met 11+4 maar kreeg inderdaad nog geen hartje te horen

3 jaar geleden

Reactie op MamaBear2021

Ik zit ook in Assen en wist dit niet. Fijn om te weten! Ik dacht dat het ee ...
Ik zit ook in Assen! :) En dit wist ik ook niet. Wel biedt mijn vk een hartjesspreekuur. Vanaf 12 weken kun je dan naar het hartje luisteren. Dus dat wijkt dan wel af van de 14 weken. Ik ben nu 12+4 en heb het hartje ook nog niet gehoord. We zagen de baby flink bewegen evenals het hartje en de vk is tevreden dus dan ben ik dat ook.