12 Reacties

2 jaar geleden

Als eerste domme vragen bestaan niet 😉 Onze kleine meid speelt in de box of op de grond. Ik heb gewoon een deken op de grond en wanneer zij in bed ligt of niet speelt dan gaat de deken weer in de kast. Op de grond draait ze ook sneller dan in de box dus vandaar best vaak op de grond om dat te stimuleren. Op de grond leg ik er dan allemaal speeltjes naast en ga ik er ook af en toe naast liggen en geef ik haar aandacht. Het huishouden doe ik tussendoor als ze zichzelf vermaakt of niet huilt. En soms zal ze ook wel eens even huilen als ik net een wasje aan het ophangen ben bijvoorbeeld maar dat is niet heel lang. Onze kleine slaapt voornamelijk van 12 tot 3 dus dan doe ik de grote dingen zoals stofzuigen en dweilen omdat dan ook de vloer vrij is. En wij hebben nog een oudere dochter die ook wel haar kleine zusjes aan het entertainen is.

2 jaar geleden

Ik heb een speelmat liggen en vanavond word er een schommel/bouncer opgehangen in de huiskamer ik speel samen of hij ligt lekker even in de box ik doe het huishouden als hij in de schommelstoel zit of lekker aan het spelen is

2 jaar geleden

Op een dikke donsdekbed deken dubbelgevouwen speelt mijn zoontje met speelgoed waar geluid uitkomt of wat licht geeft of ander speelgoed. Hij vind het ook leuk in de babygym die ook veel stimulans geeft met geluid en licht en verschillende structuren als hij de speeltjes pakt. Hij vind het ook leuk om babytv te kijken in zijn wippertje. Ik zit ook vaak met hem op schoot en dan vliegtuigje spelen of zingen met hem of dansen. Op maandag komt mijn broer oppassen, op dinsdag mijn moeder, op woensdag mijn schoonzusje en donderdag mijn schoonmoeder. Hun doen ook deze dingen met hem. Ze vinden het ook leuk om hem in bad te doen En in te smeren en haartjes kammen en zingen enzo. Huishoudelijke taken doe ik als hij slaapt of als ik oppas heb. Ik heb het geluk dat ik 40 uur vanuit huis kan werken dus kan ook tussendoor borstvoeding geven.

2 jaar geleden

Hierin wanneer ik zelf iets moet doen, hij vind het geweldig en vermaakt zich prima

2 jaar geleden

Reactie op Elena7

Hierin wanneer ik zelf iets moet doen, hij vind het geweldig en vermaakt zi ...
Met lichtjes en geluiden

2 jaar geleden

Reactie op Elena7

Hierin wanneer ik zelf iets moet doen, hij vind het geweldig en vermaakt zi ...
Heb je hier een link van? Waar heb je die gekocht als ik vragen mag :)

2 jaar geleden

Ik speel echt niet de hele tijd met ons kindje. Hij ligt eigenlijk het meest op de (kale) grond met speelgoed om hem heen. Op een gladde vloer leren ze ook het snelst tijgeren. Soms kom ik er bij liggen en speel ik eventjes. We hebben wel een speelkleed maar hij ligt er meer naast dan er op Het knuffel/kroel momentje heb ik na het voeden. Als hij in bed ligt voor het slapen lees ik een verhaaltje voor of zing ik een liedje (arm kind 😅) In de box ligt hij als ik even boven naar de wasmachine wil of iets. Ik heb nog een peuter en die tilt graag zijn broertje. In de box ligt hij dan veilig 😉 Huishoudelijke taken doe ik dus ook als hij wakker is. Ik heb wel een robot zuiger die savonds aan gaat. Sochtends zet ik dan beide heren in hun stoeltjes op het kleed voor de tv en dweil ik gauw even. Savonds doe ik boven wassen, flesje, Sesamstraat kijken met peuter, naar bed brengen en dan ruimt mijn man de ravage beneden op. Het avond eten voorbereiden doe ik tijdens een slaapje. Was opvouwen doe ik als beide heren op bed liggen voor de nacht. Zij hebben dan nog een goed gesprek met hun knuffel en rommel ik nog even boven aan. Dan kan ik ook gauw naar ze toe lopen voordat ze in slaap vallen.

2 jaar geleden

Hii, Hier word gewoon op de grond gespeeld. Op zo een puzzlemat zoals in de foto! Deze kan ik zo groot of klein maken als ik wil en een speelgoed bak van vouwen als we klaar zijn . Ik ben thuis blijf mama en ik zit er altijd bij! Huishouden als mn man thuis is of als ie slaapt

2 jaar geleden

Neee ik ga echt niet de hele tijd er bij zitten hoor🤣 heb sinds vandaag dit en de box even opgeruimd (zie foto) Huishouden doe ik elke dag iets, en dan als hij slaapt of als hij lekker ligt te spelen

2 jaar geleden

Ik speel echt niet de hele tijd met ons kindje. Hij ligt eigenlijk het mee ...
Had jij niet ook een jungle kamer voor de baby? Want de rest van wat je schrijft is hier ook hetzelfde haha. Minus het oudere kind!

2 jaar geleden

Reactie op Ditte_

Had jij niet ook een jungle kamer voor de baby? Want de rest van wat je sch ...
Hahah jah! Heb de kapstok zelfs nu ook beneden 🙈 ik vond ze zo leuk!! Over 2 maanden verhuizen dus mag weer een nieuwe jungle kamer verzinnen. Ik vind het zonde om allemaal nieuwe accessoires te kopen, maar nieuw behangetje enzo kan ik niet laten. Oudste mag je wel lenen hoor. Is ook een goede entertainment voor de baby 🤪 ik heb maar 2 taken. De jongens voorzien van eten en schone luiers. Ow en ze willen nog een kus voor het slapen gaan als ik mazzel heb.

2 jaar geleden

Echt een robotstofzuiger is zo’n aanrader met een baby en bij ons ook 2 katten! Ons huis is elke dag schoon en we doen er niks voor want hij leegt zichzelf 🤣.