30 Reacties

2 jaar geleden

Mijn kindje spuugt de speen nu uit in zijn slaap en blijft dan slapen.. eigenlijk merk ik over de dag heen ook dat hij minder de speen wilt. Druk met spelen ontdekken en hapjes eten ;p

2 jaar geleden

Ik heb het speentjes weg genomen toe' ze 4maanden werd, wij moesten heel vaak op s nachts om het terug te geven. Bij ons slaapt ze sinds toen elke nacht door. Ik heb de online cursus van snuggles and dreams toegepast.

2 jaar geleden

Ik ben ook wel benieuwd dus ik volg mee. Wij kunnen er soms wel 5 tot 10x per nacht uit om zijn speentje terug te geven.

2 jaar geleden

Reactie op Sams123

Mijn kindje spuugt de speen nu uit in zijn slaap en blijft dan slapen.. eig ...
Ja hier ook alleen met slapen. Bied hem eigenlijk niet eens aan overdag. Alleen met slaapjes. Ze spuugt hem ook bewust uit. Alleen ik ben dus bang dat ze hem dus wel gaat missen snachts... Nu dat niet nog niet zo is...

2 jaar geleden

Sinds een week zijn wij speenvrij 🙃 En ik snap je twijfel heel goed! Een slaapcoach adviseerde het te doen omdat mijn dochter van inmiddels 5,5 mnd overdag slaapjes niet kan verlengen en ‘s nachts soms heel vaak om de speen vroeg. Ik zag er zoooo tegenop en het leek mij ook zielig. Maar ik zeg: Doen!! Wij hadden 1 hele pittige nacht. Vanaf toen ging het zoveel beter! Ze wordt nog 2x wakker (een verademing in vergelijking met wat het was) en ze slaapt zoveel sneller weer in. Trotse mama hier! Ik zie dat ze er veel rustiger van wordt, ook overdag. Nu denk ik dat ze vaak zeurde of zelfs krijste om haar speen overdag, geen idee of dat kan. Ik heb de speen nog geen seconde gemist iig! Natuurlijk moet ze nu leren om zelf in slaap te vallen. Soms lukt dat na even kletsen, soms moet ik een half uurtje helpen. De tranen dan vind ik wel nog zielig 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Lotte86

Ik heb het speentjes weg genomen toe' ze 4maanden werd, wij moesten heel va ...
Oh, hier ben ik nog wel jaloers op. Daar hoopte ik stiekem op ;) Ik heb de 4-8 mnd gids, bedoel je die of een andere?

2 jaar geleden

Ik heb een dochtertje die slaapt met een speen. Al snel alleen in bed aangeboden met een speendoek er aan. Ze doet hem zelf in. Mijn andere dochtertje van 5 maanden heeft nu ook een doekje eraan en merk dat ze hem daardoor zelf vind en probeert hem nu okk zelf in haar mond te stoppen

2 jaar geleden

Reactie op Lotte86

Ik heb het speentjes weg genomen toe' ze 4maanden werd, wij moesten heel va ...
Sorry, ik las niet goed. Online cursus zeg je :)

2 jaar geleden

Hier hebben ze al een maand of zo geen speen meer. Maar ze waren niet enorm aanhankelijk aan. Ze gebruikten hem eigenlijk alleen om in te slapen, of bij krampjes en spuugden hem op bepaald moment uit en anders haalde ik hem als ze sliepen er sowieso uit. Afbouwen ging vrij snel ook. Eerst alleen aangeboden als het echt niet anders kon. Op een bepaald moment een knuffel die aan de speen zat aangeboden. En op een bepaald moment die ook niet meer. Nu vallen ze zonder in slaap. Maar ik wilde sowieso zo snel mogelijk van speen af. Vind het best vieze en slechte gewoonte. Soms zie je op straat van die kinderen van 3 in een buggy die zelfs praten met een speen omdat ze niet zonder kunnen.

2 jaar geleden

Reactie op Fenna233

Oh, hier ben ik nog wel jaloers op. Daar hoopte ik stiekem op ;) Ik heb de ...
Ja ik heb die van 0-8 maanden, ik volg ook de routines nu die er in staan, super handig! Ja hier is ze vanzelf van 1 naar 0 nachtvoedingen gegaan. Wij zijn héél blij dat we de stap gezet hebben, ze mist m totaal niet

2 jaar geleden

Reactie op Lotte86

Ik heb het speentjes weg genomen toe' ze 4maanden werd, wij moesten heel va ...
Zou je wat tips die werkte kunnen benoemen?🤭

2 jaar geleden

Reactie op mormels

Hier hebben ze al een maand of zo geen speen meer. Maar ze waren niet enorm ...
Hier is ze dus ook idd niet erg aanhankelijk, maar ben bang dat ze dat wel wordt. Ze heeft hem alleen met inslapen, mist hem daarna ook niet. Heeft hem ook niet overdag. Maar ze slaapt net zo fijn zelfstandig in met speen. Gooi ik dat weer overhoop🤭 Dilemmaaaaa

2 jaar geleden

Reactie op meandbaby

Zou je wat tips die werkte kunnen benoemen?🤭
Wij hebben eigenlijk de speen gewoon weggenomen. De eerste avond 1keer gaan troosten en met de dutjes ook af en toe en nu valt ze zelf in slaap en doet ze prima dutjes volgens de routine die ik volg.

2 jaar geleden

Reactie op meandbaby

Hier is ze dus ook idd niet erg aanhankelijk, maar ben bang dat ze dat wel ...
Je kan het altijd proberen toch? Als het niet werkt dan bied je hem toch weer aan. Wij zingen wel standaard in de maneschijn met handgebaren als ze naar bed gaan. Dat is volgend mij de vervanger voor de speen geworden.

2 jaar geleden

Reactie op mormels

Je kan het altijd proberen toch? Als het niet werkt dan bied je hem toch we ...
Haha die zing ik ook! Maar dan al knuffelend lopend door de kamer. Het is laatst 2 dagen gelukt zonder speen, alleen toen werd ze helaas ziek... Ik ga het denk weer proberen overmorgen! (Morgen haar prikjes🤭)

2 jaar geleden

Bij de oudste geprobeerd. Toen pakte hij zijn duim. Dan ging mijn voorkeur toch uit naar de speen...

2 jaar geleden

Ik heb bij de 2 oudsten geen problemen gehad met het weggooien van de speen dus ik ga het gewoon weer net zo doen.. bij de oudste was ie stuk waardoor hij m niet meer wilde en de winkels waren "dicht"🤷‍♀️ jammer dan.. bij de middelste was ie kwijt en de winkels waren "dicht" jammer dan😬.. en er zal bij deze vast net zo'n situatie voor doen😜 ongeveer met 1,5 a 2 jaar..

2 jaar geleden

Hier heeft onze dochter de speen alleen als ze echt heel verdrietig is en overdag soms in de box. In de nacht hebben we nooit de speen gegeven. We gaan nu overdag ook afbouwen door afleiding te geven met speeltjes, hoewel ze nu heel veel in de mond stop, hallo tandjes. Gister heeft ze over de hele dag maar 30 min de speen gehad. Ik ben er zelf ook voor het zo snel mogelijk weg te halen.

2 jaar geleden

Bij de oudste geprobeerd. Toen pakte hij zijn duim. Dan ging mijn voorkeur ...
Ja dat heb k denk ik ook..

2 jaar geleden

Reactie op Ilsee8

Ik heb bij de 2 oudsten geen problemen gehad met het weggooien van de speen ...
Dankje dat je je ervaring deelt! Ik hoop het eigenlijk ook zo hier te doen. Ik denk maar oefenen met zelf in doen🤣 Wanneer ging dat bij jou , dat ze hem snachts zelf weer pakte?